Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   NHL 14/10 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/4282-nhl-14-10-a/)

Galeocerdo cuvier 2010-10-14 05:02

NHL 14/10
 
Ottawa Senators - Carolina Hurricanes
Philadelphia Flyers - Tampa Bay Lightning
Nashville Predators - St. Louis Blues
Minnesota Wild - Edmonton Oilers
Dallas Stars - Detroit Red Wings
Calgary Flames - Florida Panthers

Såhär ser det ut imorgon. Fram med idéer. (För att klargöra så är hemmalag nu till vänster, taget från Nordicbet)

Galeocerdo cuvier 2010-10-14 05:31

Tampa, Nashville, Edmonton, Calgary känner jag på rak arm. Dementera gärna om jag har fel.

Nashville fixade precis en bortaseger mot Chicago med 3-2 där Lindbäck fick en smakstart som ny keeper, såg bara sista perioden men där höll man jämnt och sammanlagt vanns skotten med 27-25. Båda lagen har inlett med två segrar, St. Louis var förra säsongen kända för sin grymma statistik på bortaplan och egentligen känns det som att det här kommer bli en jämn match och oddsen är relativt jämna 2.30 - X - 2.50. Trots att matchen känns väldigt öppen kommer jag prova hemmalaget.

Tampa och Philly har båda inlett med 2 segrar. Den enda matchen jag har sett var Philly mot Colorado där man hade ganska bra med tur. Först två stycken shorthanded goals på sjuk Coloradoslarv. Sedan med två minuter kvar gör man 3-2 på ett riktigt turmål från snäv vinkel. 4-2 tom bur. Var inte särskilt imponerad av Philly. Tampa slog precis Montreal på bortaplan, ni som såg matchen berätta gärna vad ni såg. Tampa finns iaf till 3.35 och Philadelphia till 1.90, där känns det som att värdet ligger på Tampa då rak på Philly till 1.9 inte lockar.

Har inte sett någon av Edmontons matcher och väntar fortfarande på oddset. Khabibulin är bekräftad som målvakt för Edmonton, 63/65 saves. Svårt att bedömma efter två matcher, men just nu är han hetast efter att Luongo precis släppt in minst fyra mot Ducks. Edmonton har en ny ung slagkraftig trupp och har inlett med två vinster, Minnesota förlorade mot Carolina i två raka. Tankar?

Calgary känns smått intressant, inte för att de verkar särskilt bra utan för att Florida verkar väldigt ruttna i år igen. Florida hör hemma i botten och Calgary i mitten. Tar man med pre-season så har Calgary 5/6 på senaste och Florida 1/6. Båda lagen har gått under 5.5 i de första två matcherna. Tar man lagets sex senaste med pre-season inkluderat har de tillsammans gått under 5.5 10/12 matcher. Ett underspel verkar vara på sin plats. Men jag är själv mer nyfiken på ett rakt spel så någon som sett Calgarys matcher får gärna berätta hur det har sett ut.

dekishyo 2010-10-14 11:48

är inne på sens, blues och oilers

Shell Peppe 2010-10-14 13:54

Canes
Blues
Singlar samt dubbel 3 av 5 units
Kanske även underspel Panthers-Flames

xtrmntr 2010-10-14 13:57

Överspel I St Louis Nashville känns intressant, odds släppta än?

pr0llan 2010-10-14 14:19

Flyers och över hittils!
Sugen på edmonton och flames. Ska kika lite mer!

calahan 2010-10-14 14:21

Blues och Flyers känns intressant.

KungK2 2010-10-14 14:56

Flyers och Flames spelade. Är också lite inne på ett överspel i Nashville

Galeocerdo cuvier 2010-10-14 15:04

Spännande att ingen är inne på samma spår som jag. Dallas finns till 2.9, och då spelar man på hemmaplan. Känns mer värt än Detroit borta till 2.2.

NHL Gambler 2010-10-14 15:15

NHL Gambler spel 9!
 
Lägger in spel nummer 9 här inne hos Sharps när jag bestämt mig ...

Vill ni läsa mer så finns spel 9 här: http://www.nhlgambler.wordpress.com/...pp-senare-har/


Matcherna som vi ska gå igenom ..

Ottawa vs Carolina : Ottawa i kris…. Viss uppryckning senast men man måste börja vinnaSkador stör! Carolina har börjat med 2 rala vinster men i Europa… Nu kommer första matchen första ”riktiga” match för Canes! Gillar Canes och vi väntar in att dom släpper alla odds.

Philadelphia vs Tampa Bay: Flyers krigar på och har öppnat säsongen bra , Tampa har öppnat lika bra och står med 2 raka vinster dock så spelade man en tuff match i Montreal för mindre än 24 timmar sen.. Dåligt ML odds på Flyers mycket bra på Tampa.. Har känsla för Flyers dock så jag avstår Tampa och matchen.

Dallas vs Detroit: Detroit tappade ledningen 3 gånger hemma mot Colorado och förlorade på straffar.. Dallas har börjat med 2 vinster borta.. Knepig match.

Nashville vs St Louis : Svår match.. Preds chockade Chicago och vände 2-1 till 2-3 i sista perioden.. Blues bra form och bra goalie! Väntar in odds.

Minnesota vs Edmonton : Wild ligger bäst till i mina ögon för spel 9 @ 1,80 Moneyline men 2 raka förluster i Europa stör mig lite.. Dock så är det premiär på hemmaplan och Wilds hemma betyder 110% inställning som jag gillar när jag spelar ML. Oilers unga och nytända, ska bli spännande att följa Oilers denna säsong !

Calgary vs Florida: Målvakternas match! Calgary skulle jag kunna tänka mig att spela men låga odds på ML så jag avstår. Kiprussof vs Vokoun är en bra fight …

Erikbgif 2010-10-14 15:55

Philadelphia Flyers - Tampa Bay Lightning - Tampa ml
Nashville Predators - St. Louis Blues - Preds ml
Minnesota Wild - Edmonton Oilers - Wild ml
Dallas Stars - Detroit Red Wings - Red wings ml
Calgary Flames - Florida Panthers - över5.5

xtrmntr 2010-10-14 16:07

Wild ML till 1.80 är ju noll värde, även fast det är mot Oilers. Svårt att säga hur bra Oilers är denna sässongen, men Wild imponerade icke ett dugg mot Canes i Helsinki. De kan mycket väl bli jumbo i Western i år. Stor varning på denna matchen, kan gå hur som helst, så inte lönt att backa favorit imo.

hultas 2010-10-14 16:14

Oilers och Stars som värdespel, 2u vardera. Sedan går jag in hårt på Flames, känns som att de har allt de behöver för att slå Panthers ikväll.

ExtraCheese 2010-10-14 16:22

Calgary dras ju med en del skador, men de klarade sig fint utan dom senast mot LA, så det kanske man inte ska lägga för mycket vikt på.
Calgary ska ju vara klara favoriter här i normalt fall.

Edmonton även de intressanta idag. Helt klart en underskattat lag, som öppnat bra. Minnesota däremot helt tvärtom. De har inte spelat på nästan en vecka och jag vet inte riktigt om det är bra eller dåligt. Dessutom två viktiga frågetecken i Zidlicky och Brunette.

Börjar bli dags för Ottawa att vinna nu va?

För övrigt "kanske" på Tampa och Blues.

Dallas - Detroit står man över.

:hattenav:

comprende 2010-10-14 16:25

wd finns ute nu

https://www.sharps.se/forums/service-...dog/#post68072

hmm. kör nog till att börja med dallas rak och u1,5 i cal-flo 1st period.

BOL



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved