Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   REK 2010-10-23 Skellefteå - Luleå (Elitserien) (https://www.sharps.se/forums/ishockey/4448-2010-10-23-skelleftea-lulea-elitserien/)

GAU 2010-10-22 15:11

2010-10-23 Skellefteå - Luleå (Elitserien)
 
Datum: 2010-10-23
Tid: 18:30
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Elitserien
Match: Skellefteå - Luleå

Spel: Skellefteå
Insats: 2000
Odds: 2.10
Bolag: Bet365

Motivering:
Skellefteå har inte torskat mot Luleå på 6 år på hemmaplan. Stoltserar med en 10-2-0 rad. Tittar man spelare för spelare är det klasskillnad mellan lagen och SAIK har även 5 raka vinster på hemmaplan i elitserien. Senaste matchen mot Brynäs var dom urusla och fick höra det oxå. Nej denna matchen har dom laddat för hela veckan och jag tror på en stenklar 1 i denna match. Luleå gör det otroligt bra med dom spelare de har på lönelistan, men senaste bortamatchen mot Färjestad var dom så jävla uddlösa så min mormor hade förmodligen platsat i laget. Luleå har gjort det fantastiskt bra så här långt, men kommer inte att räcka till I Kraft Arena. Alla små skavanker SAIK haft under veckan verkar kunna spela på Lördag och det är bara att lassa in.
:cheers:

Berra 2010-10-22 15:19

Jag är luleåsupporter. Det finns inga matcher man fruktar mer än dom uppe i Skellefteå. Din statistik stämmer bra, och samtidigt så har Luleå i princip aldrig varit nära att överhuvudtaget hota Skellefteå i Skellefteå. Fast trender bryts ju också så småningom ska man veta...

Luvan14 2010-10-22 21:29

Var Luleå uddlösa??? Du kan inte ha sett samma match som mig. Enligt mig bombarderade dom Salak bitvis som gjorde en helt grym insats. Ibland går inte pucken in bara, det kan man inte kalla uddlöst.

Qirren 2010-10-22 21:36

Du låter väldigt mycket som en Sheleftyou-supporter, hur såg senaste derbyt ut? ;) Enligt mig otrolig svår match att hitta något spel i..njuter av en helt underbar match utan spel i den här.

Lazio 2010-10-23 10:44

Pratade med några spelare i AIK igår och dom är sjukt peppade.
Kommer att gå hårt in på Skellet seger,rygga ni som vill tjäna en hacka...

RedX 2010-10-23 10:49

Rättelse; Luleå har inte vunnit en tävlingsmatch i Skellefteå sedan 1986. ;)

Iofs till stor del beroende på att Skellefteå lirade i Allsvenskan i 16 år...

Den här matchen är grymt svårbedömd och jag gör som Qirren och håller mig borta från allt vad spel heter. Men matchen kommer nog att bli kanon!

Iofs tycker jag nog att två gånger pengarna på Skellefteåseger är rätt högt när jag tänker efter... Men nej, det blir inget spel. :D

RedX 2010-10-23 10:52

En kul detalj som någon berättade för mig (vet dock inte om det är sant, har inte kollat upp faktan) är att Mats Lavander aldrig har vunnit en tävlingsmatch i Skellefteå Kraft Arena.

Han har lirat för Piteå, Björklöven och Luleå - samtliga tre lag har Skellefteå som ärkerivaler (nåja, i Piteås fall går det väl att diskutera). Piteå torskade alltid borta mot Skellefteå, när han gick till Löven torskade de allt i Skellefteå och sedan han gick till Luleå har inte Luleå vunnit borta mot Skellefteå.

Det sägs att han tror att det vilar en förbannelse (över motståndarna) i Skellefteå Kraft Arena...

teacher 2010-10-23 13:19

Luleå har tyvärr drabbats av ett stort avbräck! Janne Niinimaa är sjuk och missar matchen...

Hos Skellefteå är Lundmark och Marklund frågetecken men spelar troligtvis...

RedX 2010-10-23 13:44

Citat:

Ursprungligen postat av teacher (Inlägg 70831)
Luleå har tyvärr drabbats av ett stort avbräck! Janne Niinimaa är sjuk och missar matchen...

Hos Skellefteå är Lundmark och Marklund frågetecken men spelar troligtvis...

Marklund vilar. Han har fortfarande problem med högerhandens andra ringfinger. :hurt:

jaccee 2010-10-23 14:51

Ryggar!

Wej 2010-10-23 15:20

avstår spel. Me tanke på Luleås inledning på säsongen så känns det nästa som att denna trenden kanske bryts ikväll



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved