Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   REK 2010-11-30 Skellefteå AIK - Modo (Elitserien) (https://www.sharps.se/forums/ishockey/5279-2010-11-30-skelleftea-aik-modo-elitserien/)

Sapher 2010-11-30 10:36

2010-11-30 Skellefteå AIK - Modo (Elitserien)
 
Datum: 2010-11-30
Tid: 19:00
Sport: Ishockey
Land: Sverige
Liga: Elitserien
Match: Skellefteå AIK - Modo

Spel: Skellefteå AIK -1.5
Insats: 50
Odds: 2.20
Bolag: bet365

Motivering:
I kvällens match tar Skellefteå emot Modo i Ske-kraft Arena och det lär vara två revanschsugna lag som beträder isen.

Modo har två raka femettor i baken på hemmaplan – varav en av dessa mot just dagens motståndare – och har på de 4 senaste matcherna endast mäktat med 1 mål per match under ordinarie tid. Om man därtill blandar in det faktum att laget för ca en månad sedan även lyckades ta det mindre smickrande rekordet i antal minuter utan mål, så framgår det tydligt att laget har otroliga problem med målskyttet.

Skellefteå i sin tur blev smått överkörda (4-1) nere i Jönköping och faktum är att man inte ens var i närheten av att störa HV. Joacim Eriksson hade ännu en bedrövlig kväll i skelleftekassen och har tyvärr kommit in i en nedåtgående formtrend, med ett par billiga insläpp i de senaste matcherna och borta mot HV har man definitivt inte råd med det.

Kollar man formtabellen för de 6 senaste matcherna så toppar Skellefteå med 4 vinster och 2 förluster och 19-12 i målskillnad. Modo i sin tur ligger sist i densamma med 3 vinster och 3 förluster och 13-18 i målskillnad.

Vid en snabb anblick av denna tabell ser man att det inte är något lag i serien som är i hysterisk form, och inte heller något lag som har katastrofal form.

Tittar man lite närmare så ser man dock som sagt att Modo har 3 raka förluster, och man ligger just nu sist i serien, dock med mindre spelade matcher än bottenkollegorna. Att bortalaget ligger sist är dock snarare ett orosmoment för denna rek än nåt annat. Läget är prekärt och klubben är i desperat behov av poäng.

Skellefteå i sin tur ligger för närvarande tvåa i serien och jagar Luleå. Tittar man på motivation är det fördel Modo i mina ögon, men det finns en hel rad andra variabler som talar för Skellefteå!

* Skellefteå har 9 vinster och 3 förluster hemma, med en målskillnad på 41-23. Modo i sin tur har ett bortafacit på 3 vinster och 8 förluster och en målskillnad på 18-28. Ett starkt hemmalag tar med andra ord emot seriens just nu svagaste bortalag.

* Inbördes möten mellan lagen, Skellefteå har generellt sett haft lätt för Modo, speciellt hemma. 10 segrar för Skellefteå, 1 oavgjord och 1 förlust på matcherna i Skellefteå. De fyra senaste tävlingsmatcherna i Ske-kraft Arena har slutat 4-1, 6-2, 3-0 och 5-0!

* Även om motivationen bör vara något större hos bortalaget så ska man ha i åtanke att även Skellefteå förlorade senast och sättet man förlorade denna match på lär innebära att laget kommer ut med klart bättre inställning än mot HV senast.

* Hadelöv lär vara tillbaka i kassen igen även om detta inte är fullt ut bekräftat. Det går inte blunda för det faktum att veteranen ger ett helt annat lugn till försvaret än vad den betydligt yngre målvaktskollegan gör. De två förluster som laget har på de sex senaste matcherna har för övrigt båda varit med Eriksson i mål och båda har inneburit uppförsbacke efter ett par "lätta" insläpp.

I Skellefteå saknas långtidsskadade Johan Forsberg, samt att frågetecken finns för Erik Forssell och Fredrik Lindgren.

Modo har i sin tur Anton Hedman fortsatt avstängd. Niko Dimitrakos och Charlie Cook har i dagarna fått foten och dessa har inte ersatts med nytt ännu.

Modo jagar en vändning på sin negativa trend, men jag förutsätter att den inte kommer i den här matchen..

Edit: Stvafel

Kajkoo 2010-11-30 11:12

Bra rek! Känn dig ryggad:moneybag::claps:

limpanz 2010-11-30 14:21

Ryggar jag med!

Geezer 2010-11-30 14:27

Gillar också dethär spelet. Spelade själv Saik -1 @ 1926 imorse.

Shell Peppe 2010-11-30 14:38

Gillar denna rek skarpt torts motivationsfördel Modo, provar en singel lagom insats.
Måste också syna överspelet på SAIK över 2,5 @ 1,620

Bol...

svelander 2010-11-30 15:10

Bra rek! Tror absolut Saik tar detta! Rygg

Sobofied 2010-11-30 16:27

Jag har funderat på att rygga en hockeykillarna en stund, och jag ser att du har massiva 75 i vinstprocent!! Låt oss hoppas det fortsätter.

Halvari 2010-11-30 17:18

Denna tror jag hårt på! Spelade tidigt SAIK rak 5u @ 1.75. Kunde inte hålla mig ifrån -1.5 @2.4 så det blev 3u till. :innocent:

BoL

Skurk 2010-11-30 17:50

Näe, jag känner inte för att tänka ut några spel idag, så jag slängde bara in 3 x 10 kr på de här spelen (bet 365), mest bara för att vara med.

1 Skellefteå AIK att vinna med exakt 3 mål @ 7.00
Insats: 10,00 Singlar
Möjlig vinst : 60,00
2 Skellefteå AIK att vinna med exakt 4 mål @ 8.50
Insats: 10,00 Singlar
Möjlig vinst : 75,00
3 Skellefteå AIK att vinna med 5 mål eller mer @ 12.00
Insats: 10,00 Singlar
Möjlig vinst : 110,00

Skellefteå borde ju vinna och Modo borde ha svårt med målfabrikationen precis som rekaren tror.

11433 2010-11-30 17:57

MoDo gör vad Frölunda och Brynäs gjorde igår.
Vinner när de flesta inte tror att de ska göra det

mazzy 2010-11-30 18:03

Citat:

Ursprungligen postat av 11433 (Inlägg 84318)
MoDo gör vad Frölunda och Brynäs gjorde igår.
Vinner när de flesta inte tror att de ska göra det

Ja, det tror jag också. Tog Modo till 4.43 tidigare.

Skurk 2010-11-30 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av mazzy (Inlägg 84319)
Ja, det tror jag också. Tog Modo till 4.43 tidigare.

Absolut ett bra odds för vilket bortalag som helst i elitserien.

htsolna08 2010-11-30 18:08

Brukar inte gå bra när alla spelar på samma, 0-1 direkt

SoFo 2010-11-30 20:40

Hur fan ni spela på Skellefteå när Sveriges sämsta rekare genom tiderna rekade SAIK?`

Han kallas R.H och finns hos ROK och trots 19 raka förluster så fortsätter killen att få ha en blogg där inne ahhahahaah

Jag spelade såklart emot. SAPHER lider med dig tyvärr

Turtlewax 2010-11-30 20:52

Nä, nu ger jag upp spel på Elitserien. Har för dålig koll, och framförallt, 0 intresse. Dags att hålla sig enbart till NHL när det gäller käppkrig.

Snyggt ni som prickade in Modo för övrigt.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved