Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Toronto Maple Leafs - Vancouver Canucks (https://www.sharps.se/forums/ishockey/5591-toronto-maple-leafs-vancouver-canucks/)

TheDarkKnight 2010-12-18 21:09

Toronto Maple Leafs - Vancouver Canucks
 
Toronto Maple Leafs - Vancouver Canucks

Vad: NHL
Spelstopp: 01:05
Spel: Canucks Seger
Insats: $ 300
Odds: 1.417
Spelbolag: Pinnacle

Motivering:

Mer än 7 år. Innan OS 2004 i Athen, innan fotbolls em i Portugal, ett helt år innan dem evenemangen. Ja så längesen var det sen Maple Leafs slog Canucks. Är det inatt den trenden bryts? Isåfall blir Maple Leafs tvugna att göra det utan sin bäste målgörare den här säsongen. På hela 7 år har man inte lyckats vinna, och då har man många gånger haft väldigt bra lag. Skulle förrändringen komma idag, när man saknar sin "top goaler" ?? Nej det har jag faktiskt väldigt svårt för att tro.

Ikväll startar för övrigt vår alldeles egna Jonas Gustavsson i Toronto målet, han kommer troligtvis & förhoppningsvis(för min del) att få en hel del att göra idag.

Innan ni bestämmer er för spel, ha i minnet att tack vare Henrik Sedin och Ryan Kesler( främst, det alltid en lagsport och en lagprestation!) så har Canucks en av säsongens bästa hemma rekord ( 10-3-2),vinst-oavgjord,förlust. Ännu en stat som talar för hur vassa Canucks är hemma.

Slutligen bjuder jag på lite stat ifrån de 10 senaste matcherna så ni får lite uppfattning om formen för de båda lagen:

Toronto: 4-5-1
Vancouver: 7-2-1


Jag har bestämt mig för spel, har du ?

Lycka till ifall ni ryggar, nu jobbar vi in den här tillsammans i natten ! :)

Overkill 2010-12-18 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 89839)
[FONT="Arial"]Mer än 7 år. Innan OS 2004 i Athen, innan fotbolls em i Portugal, ett helt år innan dem evenemangen. Ja så längesen var det sen Maple Leafs slog Canucks. Är det inatt den trenden bryts? Isåfall blir Maple Leafs tvugna att göra det utan sin bäste målgörare den här säsongen. På hela 7 år har man inte lyckats vinna, och då har man många gånger haft väldigt bra lag. Skulle förrändringen komma idag, när man saknar sin "top goaler" ?? Nej det har jag faktiskt väldigt svårt för att tro.

Och på dessa sju år har de mötts makalösa sju matcher inbördes. Verkar vara ett möte/säsong om jag inte ser helt fel.

TheDarkKnight 2010-12-18 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 89841)
Och på dessa sju år har de mötts makalösa sju matcher inbördes. Verkar vara ett möte/säsong om jag inte ser helt fel.

May be. Det gör det fortfarande inte till en dålig prestation. Och statistiken lär sitta i några av spelarnas skallar vare sig det vill det eller inte.:)

mackyyy 2010-12-18 21:46

Huga, det oddset skulle jag inte ens röra med tång i... Det är en av världens absolut jämnaste ligor vi snackar om.

Leafs lineup:
MacArthur - Grabovski - Kulemin
Versteeg - Bozak - Kessel
Sjostrom - Brent - Armstrong
Rosehill - Mitchell - Orr

Beauchemin - Phaneuf
Kaberle - Schenn
Gunnarsson - Komisarek

Gustavsson


Den fetmarkerade är Leafs bästa målskytt på 12 mål. Han spelar mao...

GL ändå :)

TheDarkKnight 2010-12-18 21:55

Citat:

Ursprungligen postat av mackyyy (Inlägg 89847)
Huga, det oddset skulle jag inte ens röra med tång i... Det är en av världens absolut jämnaste ligor vi snackar om.

Leafs lineup:
MacArthur - Grabovski - Kulemin
Versteeg - Bozak - Kessel
Sjostrom - Brent - Armstrong
Rosehill - Mitchell - Orr

Beauchemin - Phaneuf
Kaberle - Schenn
Gunnarsson - Komisarek

Gustavsson


Den fetmarkerade är Leafs bästa målskytt på 12 mål. Han spelar mao...

GL ändå


My bad. Slarvade med engelskan. Jag syftade på deras främsta Målvakt. Så tar tillbaks det med målgörare.

Men detta är ju bara ännu en fördel för Canucks. Säger inte att Gustavsson är dålig på något sätt, men att dem inte har sin främsta målvakt lär ju underlätta för Canucks att göra sitt jobb med att fortsätta med en fin form och trenden mot Maple Leafs.

saman 2010-12-18 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 89852)
My bad. Slarvade med engelskan. Jag syftade på deras främsta Målvakt. Så tar tillbaks det med målgörare.

Men detta är ju bara ännu en fördel för Canucks. Säger inte att Gustavsson är dålig på något sätt, men att dem inte har sin främsta målvakt lär ju underlätta för Canucks att göra sitt jobb med att fortsätta med en fin form och trenden mot Maple Leafs.

Jonas Gustavsson 4-8-1-1 2.92 0.901
Jean-Sebastien Giguere 8-7-1-1 2.80 0.894

Skiljer inte överdrivet mkt va? :ohmy:

Overkill 2010-12-18 22:00

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 89845)
May be. Det gör det fortfarande inte till en dålig prestation. Och statistiken lär sitta i några av spelarnas skallar vare sig det vill det eller inte.:)

Jo, alla spelare som lirade i Toronto -07 är säkerligen kvar. :lol:

RobinD 2010-12-18 22:02

Tråden spårar ur snart.

Vidhåller att vi inte ska håna folk som rekar även om man inte gillar innehållet eller tycker kvaliten är bra.

Kritik är fine... men framför på bättre sätt nu killar.

TheDarkKnight 2010-12-18 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 89855)
Jo, alla spelare som lirade i Toronto -07 är säkerligen kvar. :lol:

Reprensenterar fortfarande klubben ;)

Men tusan va alla skulle vara emot mig och hitta fel :p Jag är fortfarande inte övertygad och tror faktiskt att detta är nattens bank. :)

imo 2010-12-18 22:06

hmmm desperata leafs mot ett vancouver som inte får igång sitt spel riktigt med tanke på deras höga kappe..det rullar helt enkelt inte på i 60 minuter.vancouver har för lågt odds och skräll på leafs känns inte bra så jag kommer inte röra denna match men lycka till
tips vancouver 3-2

Overkill 2010-12-18 22:09

Du ska absolut ha ett stort lycka till inatt, TheDarkKnight! :)

Sorry för massa bad OT för övrigt.

TheDarkKnight 2010-12-18 22:16

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 89861)
Du ska absolut ha ett stort lycka till inatt, TheDarkKnight! :)

Sorry för massa bad OT för övrigt.

Tack, det vore en fin början på min Spreadsheet i alla fall ! :)

OT har jag överséende med, på så här vis ser man matchen ifrån fler synvinklar, och hade inte diskussionen kommit upp så hade jag antagligen blivit jäkligt chockad när jag skulle se kessel på isen inatt.

Nära på att bli en fail á la Le Bron James i Knicks igår natt :whoco5:;)

Grnvit 2010-12-18 22:39

Lycka till mannen!
Det är ML du har spelat, eller? :) d.v.s inklusive OT & straffar

TheDarkKnight 2010-12-18 22:39

Jag bör nog kolla upp Betfairs odds lite bättre tills nästa gång.

Betfair har just nu 1.78 på Canucks. Spelvärde !

T.sk. ifrån mitt hos Pinnacle som är gränsfall om ens det:sad:

TheDarkKnight 2010-12-18 22:42

Citat:

Ursprungligen postat av Grnvit (Inlägg 89865)
Lycka till mannen!
Det är ML du har spelat, eller? :) d.v.s inklusive OT & straffar

Ja,precis. Det borde jag ha skrivit ut. Jo det fick bli en ML. Men hade bara i åtanke att det vinner på ordinarie så tanken var en sak men handlingen en annan.

Men korrekt, det är ML som gäller. :) Tack för påmminelsen.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved