Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Allsvenskan+JVM 3/1 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/5792-allsvenskan-jvm-3-1-a/)

kingscania 2011-01-03 19:38

Citat:

Ursprungligen postat av geson (Inlägg 93535)
Media har lyckas driva upp hybris över sveriges framfart,risk för plattfall idag och oddset på sverige går ju inte ens att syna. Rysslan pk hamnar i påsen.

Vet inte vad du menar med hybris, onekligen har de ju spelat bra hittils, annars hade de inte varit i semi....

zlotys 2011-01-03 20:15

Va håller växsjö på meeeeeeeed? suuuuck

Boden 2011-01-03 20:21

Citat:

Ursprungligen postat av zlotys (Inlägg 93575)
Va håller växsjö på meeeeeeeed? suuuuck

undrar jag också...6-6 i skott i 2:a, dom verkar inte heta direkt.

Sen fick jag ju reda på att Holms rekat Växjö, tack för den! :holms:

zlotys 2011-01-03 20:28

Citat:

Ursprungligen postat av Boden (Inlägg 93576)
undrar jag också...6-6 i skott i 2:a, dom verkar inte heta direkt.

Sen fick jag ju reda på att Holms rekat Växjö, tack för den! :holms:

Helvete oxå. Hade jag vetat det så hade jag inte spelat dom. Hade för bråttom idag.

thomaz69 2011-01-03 20:36

Sverige får möta USA i final onsdag natt :D

Overkill 2011-01-03 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 93565)
Vet inte vad du menar med hybris, onekligen har de ju spelat bra hittils, annars hade de inte varit i semi....

Fast å andra sidan, det finns ju en del blåbärsnationer med i J-VM så det är ju inte jättesvårt att avancera till final om man har en trupp av samma klass som Sverige. ;)

Det är ikväll JVM börjar! :D

kingscania 2011-01-03 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 93585)
Fast å andra sidan, det finns ju en del blåbärsnationer med i J-VM så det är ju inte jättesvårt att avancera till final om man har en trupp av samma klass som Sverige. ;)

Det är ikväll JVM börjar! :D

Ser ändå inte var snacket om hybris skulle få sin grund i....

Obesegrade, slagit Kanada och Ryssland, vilka båda också spelar semi....onekligen är det ingen hybris, utan helt rätt av media att hylla Sveriges insats hittils....hur det nu skulle kunna påverka kvällens resultat :lol:

Overkill 2011-01-03 21:06

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 93587)
Ser ändå inte var snacket om hybris skulle få sin grund i....

Obesegrade, slagit Kanada och Ryssland, vilka båda också spelar semi....onekligen är det ingen hybris, utan helt rätt av media att hylla Sveriges insats hittils....hur det nu skulle kunna påverka kvällens resultat :lol:

Klart killarna ska hyllas, utan tvekan. De har gjort ett jättebra JVM so far, hoppas på JVM-final nu bara. :)

teacher 2011-01-03 21:25

Tycker Ryssland är klart spelvärt 3.80 på Unibet (finns högre!). Har erfarenhet av Rönnbergs dödgrävarhockey sedan tidigare, svårt att föra matcher... TV-puckshögen efter senaste segern mot Kanada kan borga för att laget får svårt att ladda om. Jag går in med en rejäl slant!

Boden 2011-01-03 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av teacher (Inlägg 93598)
TV-puckshögen efter senaste segern mot Kanada kan borga för att laget får svårt att ladda om. Jag går in med en rejäl slant!

okej...förklara vad tv-puckshögen har att göra det att det blir svårt att ladda om?
Man slog en av favoriterna efter straffar och därmed blev klara för semifinal. ska man hålla igen med känslorna?

Du tror inte Ryssarna kommer ha svårare att ladda om?
inte ens ett dygn sen dom vände och vann en hård kvartsfinal mot Finnarna....

Overkill 2011-01-03 21:36

Citat:

Ursprungligen postat av teacher (Inlägg 93598)
Tycker Ryssland är klart spelvärt 3.80 på Unibet (finns högre!). Har erfarenhet av Rönnbergs dödgrävarhockey sedan tidigare, svårt att föra matcher... TV-puckshögen efter senaste segern mot Kanada kan borga för att laget får svårt att ladda om. Jag går in med en rejäl slant!

1. Sverige förde matchen mot Kanada på ett VÄLDIGT imponerande sätt, tycker de har fört samtliga matcher de spelat i JVM så jag ser ingen substans i ditt uttalande om jag ska vara ärlig. Har du sett något som jag ej sett, så får du gärna framföra det med konkreta exempel.

2. Ryssland lär ha svårare att ladda om. Sverige är utvilade, Ryssland avslutade sin kvartsfinal för mindre än 17 timmar sedan.

Blixth1958 2011-01-03 21:44

Börjar undra om jag sett juniorerna , vissa inlägg verkar ju såga swe insatser, Fan snudd på bästa hockey jag sett, Förutom Bamsingarna så klart. Go SWE Go:clap:

zlotys 2011-01-03 22:39

Hybris sverige som sagt

kingscania 2011-01-03 23:05

Citat:

Ursprungligen postat av zlotys (Inlägg 93616)
Hybris sverige som sagt

Utveckla gärna....

apekatt66 2011-01-04 00:12

:thumbdown:

Men...nervös insats av hela laget och riktigt skakig insats av Lehner(var väl iofs inte den lättaste matchen heller).

Tyckte att Ryssarna blev märkbart segare ju längre matchen gick vilket gör att jag överväger att lira USA. 3.01 på Pinnen känns väldigt högt tycker ja...