Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Nattens NHL - Natten mot 6/1 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/5826-nattens-nhl-natten-mot-6-1-a/)

TheDarkKnight 2011-01-05 16:05

Nattens NHL - Natten mot 6/1
 
Såg att ingen hade öppnat en tråd angående nattens NHL. Fast är kanske bara jag som är intresserad av nattens omgång:p

Nattens omgång:

NY Rangers - Carolina Hurricanes
Pittsburgh Penguins - Tampa Bay Lightning
Florida Panthers - Atlanta Thrashers
Chicago Blackhawks - Dallas Stars
Anaheim Ducks - Nashville Predators
Vancouver Canucks - Calgary Flames


Jag tänker köra en hockeykupong till natten som börjar med Kanada och hade funderingar kring att köra en dubbel tillsammans med Penguins.

En ev. kupong är följande:

Canada - Russia 1
Penguins - Lighting ML @ 1
Canucks - Flames ML @1

Odds: 2.87

Vad tror ni om en sån trippel eller ska jag enbart köra dubbel och ta Penguins till 1.82 ordinarie tid?

Ja, här kan vi samla alla tankar kring nattens NHL !

BOL Inatt !:clap::moneybag:

TheDarkKnight 2011-01-05 22:09

Min kupong för natten

Canada - Russia 1
Penguins - Lighting ML 1

Odds: 2.00
Bet: $ 65

Intresset verkar inte vara sådär jätte högt för nattens NHL. Och det här räknas ju inte som en rek så slopar motiveringen helt enkelt. :)

Någon som vill veta varför jag spelar just så här ikväll så är det bara att fråga.

fishy 2011-01-05 22:12

Jag har lirat
Penguins
Dallas
NY rangers går på magkänslan någon av dom borde väll gå in ..:p

RizZla 2011-01-05 22:39

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 94320)
Min kupong för natten

Canada - Russia 1
Penguins - Lighting ML 1

Odds: 2.00
Bet: $ 65

Intresset verkar inte vara sådär jätte högt för nattens NHL. Och det här räknas ju inte som en rek så slopar motiveringen helt enkelt. :)

Någon som vill veta varför jag spelar just så här ikväll så är det bara att fråga.

yes, låt höra, varför pens?

Talys 2011-01-05 22:49

Tampa so far. De är riktigt heta medans Pens under Jul och Nyår inte riktigt fått till det som man kan. Tampa brukar vara bra B2B medans Pens inte spelat på flera dagar. Jag skulle föredra B2B före flera dagars vila alla gånger på den här nivån. Mycket möjligt att Pens är taggade efter förlusten i Winter Classic, som för övrigt spelades under ruttna förhållanden samtidigt som det var ett speciellt event så jag lägger inte för mycket vikt vid den förlusten.

Är inget jätte fan av Roloson men han var riktigt bra igår och höll nollan mot Washington i sin första match för Tampa. Finns nog gott om självförtroende där idag.

Stor del av public på Pens utan att linan rört sig i deras favör, snarare tvärt om på de flesta ställen. Fint värde i Tampa.

TheDarkKnight 2011-01-05 23:04

Som Bajaren säger, jag tror mycket på att deras revanschlusta är ganska hög. Att få komma in i hallen och spela på hemmais, tror där finns en del krut och man vill bryta sina Lost 2 streak.

Sedan finns där en Sidney Crosby som hade ett riktigt tuff Winter Classic. Han blev poänglös och fick också ta emot en tuff tackling mot huvudet. Oavsiktlig eller inte.

Lägg även till den extra kryddan att det är Crosby vs Stamkos. Stamkos som jagar Crosby i poängligan.

Jag tror på en härlig tillställning i toppmötet i EC(East Conference)

Men som måste jag också slänga in med glimten i ögat mitt citat ifrån Bob Valentino som ni ser i min signatur.

Det allra viktigaste är ju huruvida spelen är vinnande eller inte ;)

RizZla 2011-01-05 23:37

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 94365)
Som Bajaren säger, jag tror mycket på att deras revanschlusta är ganska hög. Att få komma in i hallen och spela på hemmais, tror där finns en del krut och man vill bryta sina Lost 2 streak.

Sedan finns där en Sidney Crosby som hade ett riktigt tuff Winter Classic. Han blev poänglös och fick också ta emot en tuff tackling mot huvudet. Oavsiktlig eller inte.

Lägg även till den extra kryddan att det är Crosby vs Stamkos. Stamkos som jagar Crosby i poängligan.

Jag tror på en härlig tillställning i toppmötet i EC(East Conference)

Men som måste jag också slänga in med glimten i ögat mitt citat ifrån Bob Valentino som ni ser i min signatur.

Det allra viktigaste är ju huruvida spelen är vinnande eller inte ;)

MoneyLine Bolts and Under 5.5 it is!

fishy 2011-01-06 00:10

efter 7 sekunder gör Pittsburgh mål :clap:

Talys 2011-01-06 00:21

3-0 och Roloson ut efter 8 minuter. Vilket jävla fiasko. In med Dan Ellis, trodde inte det kunde bli värre.

TheDarkKnight 2011-01-06 00:23

Efter 7 Sekunder: 1-0 Pittsburgh
Efter 2 ½ min: 2-0 Pittsburgh
Efter 7 minuter: 3-0 Pittsburgh

Vet inte hur många som kollar på matchen, men oerhört rolig match. Ganska snyggt när domaren blir "tacklad" av TB backen :lol::p

Tycker att NHL borde ta NBA: s motto: " Where amazing happens!"

Underbar match åter till Soffan ! :)

Matchen sänds för övrigt på ESPN för er som har Canal Digital eller tillgång till kanalen på annat sätt :)

fishy 2011-01-06 00:34

Riktigt fin match :)!, kolla livestream :claps: tvn igång för att följa kanada-ryssland :)!

R9B1N 2011-01-06 00:36

Citat:

Ursprungligen postat av RizZla (Inlägg 94392)
MoneyLine Bolts and Under 5.5 it is!

Fy fan, det ser riktigt mörkt ut det där :cry:

fishy 2011-01-06 00:49

synd att man inte kunde ångra vissa bet, ångrar mig lite på under 6.5 mål canada-ryssland
:idiot:

TheDarkKnight 2011-01-06 01:19

Jag ångrar att jag inte valde att spela rak 1;a på Penguins inatt. 1.82 erbjöds hos Unibet, inte världens glamorösaste men ändå.

5-0 nu och alldeles strax är halva perioden gången. Och folk argumentera emot mig på de spelet ;)

Men för att gå lite Off Topic, ni som kollar vm-finalen. Vad tycks?:) Zappar lite emellan, och så långt jag har sett så tycker jag att Canada äger matchen.

Stämmer denna matchbild?:)

Overkill 2011-01-06 01:23

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 94427)
Jag ångrar att jag inte valde att spela rak 1;a på Penguins inatt. 1.82 erbjöds hos Unibet, inte världens glamorösaste men ändå.

5-0 nu och alldeles strax är halva perioden gången. Och folk argumentera emot mig på de spelet ;)

Men för att gå lite Off Topic, ni som kollar vm-finalen. Vad tycks?:) Zappar lite emellan, och så långt jag har sett så tycker jag att Canada äger matchen.

Stämmer denna matchbild?:)

Det var pregame folk argumenterade emot, nu har du ju facit. Då blir det lite lättare så att säga. :p

Angående Kanada v Ryssland, så är underdogen absolut inte utspelade. Tycker det är en jämn match och det var duktigt nära att kvitteringen kom flertalet gånger, sedan med fjorton sekunder kvar av 1st är det en individuell prestation som letar sig fram till 2-0, duktigt vackert mål men bittert!

Summa summarum, tycker 1-1 hade varit mer rättvisande sett till matchen efter första perioden.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved