Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Allsvenskan 7/1 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/5848-allsvenskan-7-1-a/)

Boden 2011-01-06 22:05

Allsvenskan 7/1
 
vad säger herrarna och damerna om matcherna?

Jag har inte lagt något spel ännu, men är lite sugen på Tingsryd och Västerås.

Viktigt match för TAIF som möter ett bortasvagt Sundsvall.

Västerås möter malmö borta, stora problem är det i Malmö som många vet, plus skador/sjukdomar.

Tänker avvakta tills imorgon OM jag spelar, vill se vilka lag dom ställer upp med först.

Hur tänker ni?

Overkill 2011-01-07 02:14

Man blir faktiskt småsugen på följande och att spela den redan nu.

Spoiler:
Västerås [email protected]

hagelpump 2011-01-07 03:53

2.65 på växjö hemma mot oskarshamn på söndag.
expekt.

Qirren 2011-01-07 03:55

Citat:

Ursprungligen postat av hagelpump (Inlägg 94775)
2.65 på växjö hemma mot oskarshamn på söndag.
expekt.

Felsatt odds, ni kan förmodligen vänta er void.

hagelpump 2011-01-07 09:40

Citat:

Ursprungligen postat av Qirren (Inlägg 94776)
Felsatt odds, ni kan förmodligen vänta er void.

segt. kan voiden komma efter matchen?

Overkill 2011-01-07 12:02

Citat:

Ursprungligen postat av hagelpump (Inlägg 94792)
segt. kan voiden komma efter matchen?

Finns fall där bookien väntat med utgången av matchen och rättat spelet efter egen mun. Dvs void ifall laget du spelat på vinner och förlust för dig ifall ditt lag förlorar.

Boden 2011-01-07 12:10

Citat:

Ursprungligen postat av hagelpump (Inlägg 94775)
2.65 på växjö hemma mot oskarshamn på söndag.
expekt.

Jag var på väg att lira...men hoppade av i sista stund, kommer som sagt bli void...

Boden 2011-01-07 12:13

Saxat från Malmös hemsida:

Med tanke på skador och liknande, har ni funderat på någon uppställning?
– Nej, ingen jag kan delge åtminstone. Vi vet inte vilka som kommer finnas tillgängliga. Efter att vi vet det kommer vi att sätta oss ner och skissa. Victor Mångs och Scott Nordh, två backar från J20, är tydligen också skadade. Så vi vet inte om dem kan vara med oss. Vi hoppas på att få in Victor Öhman och Roger Ohlsson på forwardssidan, så att vi är fullt där i alla fall. Men vi får se imorgon.

Tre backar sist. Blir det fler under fredagen?
– Hersley är åtminstone tillbaka. Eventuellt är Carnestad också tillbaka. Kanske till och med att någon junior kan komma in, i och med att J20 kommer hem imorgon vid lunchtid. Vi får se vilka som är i speldugligt skick, där är lite småskavanker på vissa av dem.

kingscania 2011-01-07 12:22

Lite tankar så här kort, dock inget spel lagt än....

Gillar Västerås på så här rak arm. Har slagit malmö de två tidigare mötena under säsongen, och har i mitt tycke en MINST lika bra trupp som mif. Malmö dras med skador och ett väldigt knackigt spel, samt en del tubrolens inom truppen....2.53 ger den raka tvåan hos redbet....men kör nog en Västerås +0 inkl ot....då jag tycker X känns nära till hands

Gillar även oddset på Tingsryd hemma mot Sundsvall. Ett bortasvag Sundsvall ska nu in i de djupaste småländska skogarna....TAIF borta är ingen lätt match, och att få 1.85 för dem hemma mot seriens sämsta bortalag, jag det lockar verkligen....


I Bofors Leksanden lockar hemmaoddset en del....Bofors har 5 raka hemmavinster och är ALLTID svårslagna hemma.... 2.79 hos redbet lockar helt klart

Vad gäller Mora Växjö,Oskarshamn Örebro samt Almtuna mot Rögle känns det som rejäla LOTTO-matcher....där jag har svårt att hitta någon vinnare ;) Enda funderingen är ett underspel mellan Almtuna och Rögle. Rögle kommer försöka täta till bakåt, mycket mha seriens bästa målvakt, och Almtunas offensiv är väl inte direkt seriens bästa....

Boden 2011-01-07 12:29

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 94813)
Lite tankar så här kort, dock inget spel lagt än....

Gillar Västerås på så här rak arm. Har slagit malmö de två tidigare mötena under säsongen, och har i mitt tycke en MINST lika bra trupp som mif. Malmö dras med skador och ett väldigt knackigt spel, samt en del tubrolens inom truppen....2.53 ger den raka tvåan hos redbet....men kör nog en Västerås +0 inkl ot....då jag tycker X känns nära till hands

Gillar även oddset på Tingsryd hemma mot Sundsvall. Ett bortasvag Sundsvall ska nu in i de djupaste småländska skogarna....TAIF borta är ingen lätt match, och att få 1.85 för dem hemma mot seriens sämsta bortalag, jag det lockar verkligen....


I Bofors Leksanden lockar hemmaoddset en del....Bofors har 5 raka hemmavinster och är ALLTID svårslagna hemma.... 2.79 hos redbet lockar helt klart

Vad gäller Mora Växjö,Oskarshamn Örebro samt Almtuna mot Rögle känns det som rejäla LOTTO-matcher....där jag har svårt att hitta någon vinnare ;) Enda funderingen är ett underspel mellan Almtuna och Rögle. Rögle kommer försöka täta till bakåt, mycket mha seriens bästa målvakt, och Almtunas offensiv är väl inte direkt seriens bästa....

Mysigt att du har samma tankar som mig denna gång :)

Dock tog jag 1.90 redan igår på Taif.

geson 2011-01-07 12:58

Det går att fiska 2.9-3ggr på Rögle på BF vilket är riktigt bra betalt på en förhand jämn match.

muraren 2011-01-07 13:01

Mycket skade problem för Rögle enligt SvenskaFans

geson 2011-01-07 13:40

Lite överdrivet av skribenten kanske..

Trots flera frågetecken inför matchen kunde Roger Hansson räkna in komplett laguppställning, tre backpar och fyra kedjor, när laget samlades på Lindab Arena vid sjutiden på fredagsmorgonen för avresa.
- Vi kommer troligen att spela mest på tre kedjor med en fjärde som spelar lite mindre med tanke på de som känt sig krassliga inför match, förklarar Roger.

En efter en anlände spelarna till Lindab Arena för att packa trunkarna och lasta bussen. Rögle flyger via Sturup till Arlanda och när spelarna samlats kunde Roger Hansson räkna in tre naturliga centrar - trots skador på såväl Ted Brithén, Alexander Johansson och Eric Himelfarb.
Den breda truppen kommer väl till pass och detta innebär komplett laguppställning mot Almtuna.
- Det känns naturligtvis bra att både Nisse och Simon känner sig så pass att de kan spela idag. Vi ser fram emot kvällens match, konstaterar forwardscoachen Roger strax före avresan.


Laguppställning mot Almtuna, nedsläpp fredag 19:00;

M: Fransson (Gistedt)
1: Bødker, Glimmenvall - Everberg, J.Johansson, Liljewall
2: Persson, Bengtsson - Björklund, Hobson, Brendheden
3: Bartley, Panelin-Borg - Lindgren, N.Bergström, P.Bergström
4: - Olsson, Gustafsson, Lindqvist-Hansen
R: Jensen

Ej uttagna: A.Johansson (lättare skada, dag till dag), Brithén (överkroppsskada ca 12/1), Himelfarb (lättare skada, dag till dag), Zaar (långtidsskadad).

kingscania 2011-01-07 14:00

Citat:

Ursprungligen postat av muraren (Inlägg 94827)
Mycket skade problem för Rögle enligt SvenskaFans

Jepp, man saknar sina två bästa centrar....

marling 2011-01-07 14:06

spelar man tingsryd +0 på bet365 får man oddset 1,76?

vad innebär +0 på bet365?
kan väl omöjligt vara raka 1an?
jag menar, då är 1, X samt 2an oddsen alla lägre än hos unibet.

Någon som kan hjälpa en behövande person


mvh



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved