Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Dagens ishockey 12/1 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/5928-dagens-ishockey-12-1-a/)

Overkill 2011-01-12 08:38

Dagens ishockey 12/1
 
Så vad har ni på tapeten idag?

Lite småsugen på Kiruna i hemmamötet mot Asplöven, men det behöver kollas upp ytterligare. Gästerna saknar dock nyförvärvet Conny Strömberg samt att backen Horacek inte är spelklar ännu.

Tror det blir en relativt jämn match, men time will tell om det blir spel. Vad säger ni, Boden/kingscania? Shoot!

kingscania 2011-01-12 08:44

Jag har hittils spelat Kristiaanstads IK hemma mot Olofström idag till 1.6

Div1 bästa hemmalag, 3 raka vinster i serien mot Olofström. Gjorde en mycket bra match senast och kommer nu vara rejält taggade för att ta full poäng igen hemma efter förlust efter straffar första hemma-matchen i den nya Div1-serien mot Karlskrona....

Boden 2011-01-12 09:25

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 96210)
Så vad har ni på tapeten idag?

Lite småsugen på Kiruna i hemmamötet mot Asplöven, men det behöver kollas upp ytterligare. Gästerna saknar dock nyförvärvet Conny Strömberg samt att backen Horacek inte är spelklar ännu.

Tror det blir en relativt jämn match, men time will tell om det blir spel. Vad säger ni, Boden/kingscania? Shoot!

jag tröck av på Asplöven igår, eftersom det "klart" att Strömberg skulle stanna i haparanda. Men det blev ju inte så, parodi :idiot: .
Kiruna är ett bra hemmalag, men jag tänkte att i den form och den uppståndelse det var runt Asplöven så... Men nu vet jag inte.

Körde på Kristianstad jag också...

Wanghao 2011-01-12 10:56

Urladdning av VIK senast mot Leksand och idag möter man Rögle, på fredag är det dags för derby mot Örebro.

Tror att matchen mot Leksand sitter i skallen och bena samt att en del killar har tankarna på fredagensmatch. Hoppas jag har fel dock, men Rögle brukar bli tuffa att möta.

Funderar på Karlskrona hemma mot Hästen som saknar lite spelare, Karlskrona är riktigt bra hemma och det väntas tusentals i publik.

Ilar24 2011-01-12 14:06

Teg borta mot Rebels ser jag som ett mycket bra spel! Klasskillnad.

kingscania 2011-01-12 14:09

Citat:

Ursprungligen postat av Ilar24 (Inlägg 96278)
Teg hemma mot Rebels ser jag som ett mycket bra spel! Klasskillnad.

Är tvärtom, Luleå hemma mot Teg!

Ilar24 2011-01-12 14:13

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 96280)
Är tvärtom, Luleå hemma mot Teg!

Ja, oj sorry! Skrev lite fort där :whoco5:

Hockeynerwd 2011-01-12 14:24

Jag sitter på Asplöven som jag tycker är dagens bästa spel. Jag har även lite inside info om den matchen som talar mot Kiruna plus att Asplöven har ett bredare lag än Kiruna och Asplöven vann sitt senaste möte mot Kiruna med 7-1.

kingscania 2011-01-12 14:26

Citat:

Ursprungligen postat av Hockeynerwd (Inlägg 96285)
Jag sitter på Asplöven som jag tycker är dagens bästa spel. Jag har även lite inside info om den matchen som talar mot Kiruna plus att Asplöven har ett bredare lag än Kiruna.

Inside infon får gärna "läcka ut lite" ;)

Någon som har lite tankar om Oskarshamn - Troja?

Är själv riktigt sugen på Troja, men tvekar vad, rak tvåa, ml, ml med halva insatsen tillbaka vid X.....hmmmm

Overkill 2011-01-12 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av Hockeynerwd (Inlägg 96285)
Jag sitter på Asplöven som jag tycker är dagens bästa spel. Jag har även lite inside info om den matchen som talar mot Kiruna plus att Asplöven har ett bredare lag än Kiruna och Asplöven vann sitt senaste möte mot Kiruna med 7-1.

Har du lust att dela med dig av den?

qwerty125 2011-01-12 14:46

Har också tryckt av på asplöven, känns på förhand som att asplöven kommer styra matchen. Man har kommit igång riktigt bra och när det går rykten om att Andreas Nyberg uteblir från dagens match gör det inte saken sämre ! tror hockeynerwd kan bekräfta om detta är sant ?

Hockeynerwd 2011-01-12 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 96287)
Har du lust att dela med dig av den?

Förra matchen mot Piteå spydde en Kiruna spelare i båset under matchen (vinterkräksjuka?) plus att en av Kirunas stjärnspelare kände sig krasslig under gårdagen.

Perfection 2011-01-12 14:54

Horacek klar för spel.

http://www.nsd.se/blogg/bloggare.aspx?blogg=4873812

saxat från Jimmy Stålnacke's blogg :

"När jag pratade med Magnus Lehto vid lunchtid i dag hade han i stort sett gett upp hoppet om att få nyförvärvet Jan Horacek klar för spel tills i kväll.

Men efter det har någonting hänt och nu uppges allt pappersarbete vara färdigt och Horacek uppges därmed debutera i kvällens svåra bortamatch mot Kiruna."

Mina pengar går på Asplöven. Dock är oddsen inte allt för lockande. Men tror Asplöven ska greja detta.

Overkill 2011-01-12 14:59

Får bli Asplö[email protected] här också då.

Makandodele 2011-01-12 15:08

Citat:

Ursprungligen postat av Ilar24 (Inlägg 96278)
Teg borta mot Rebels ser jag som ett mycket bra spel! Klasskillnad.

Värt att notera är att Jens Persson (lagets bästa spelare) saknas i Teg.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved