Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Dagens ishockey 13/1 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/5937-dagens-ishockey-13-1-a/)

Overkill 2011-01-13 00:49

Dagens ishockey 13/1
 
Lite ES, lite AS, lite SM-Liiga (Pacman) och lite KHL (shoreline).

Shoot! :KO:

Boden 2011-01-13 10:53

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 96459)
Lite ES, lite AS, lite SM-Liiga (Pacman) och lite KHL (shoreline).

Shoot! :KO:

Har hittils:

Skellefteå-Frölunda -0.5 @ 1.85

Modo-Brynäs -0.5 @ 1.90

Djurgården-Linköping -0.5 @ 2.60

Tror hemmastarka Skellefteå tar en ny hemmaseger. Christian Bäckman tillbaka i Frölunda, men tror inte det hjälper ikväll.

Modo i bra form, har fått upp ångan me dom nya killarna, hur länge håller det? Tror iaf man vinner ikväll..riktigt viktig match kring slutspels-strecket.

Sen testar jag Linköping med mindre insats. Har varit jämna matcher mellan dessa lag den här säsongen. Linköping är visserligen inte lika bra på bortaplan som dom är hemma. Men Djurgården är inte riktigt i storslag, samtidigt som LHC kommer från 3 raka vinster på hemmaplan. Bra form och ett gott självförtroende.

Geezer 2011-01-13 11:04

Testar Modo @ 1.85 och Djurgården/Linköping U5.5 @ 1.67 idag.

Hockeynerwd 2011-01-13 11:13

Modo och Skeå :)

Boden 2011-01-13 13:23

OBS!Holms har rekat DjurgårdenOBS!

shoreline 2011-01-13 13:36

Har lagt mina spel i dagboken!

blåbär 2011-01-13 13:54

Tollefsen tillbaka i modo, hur mycket speltid han får är dock svårt att svara på då han varit skadad länge och står som extraspelare. Han kommer förmodligen att ta lite speltid ifrån hållberg iaf, vilket måste vara positivt:D

Boden 2011-01-13 13:58

Citat:

Ursprungligen postat av blåbär (Inlägg 96529)
Tollefsen tillbaka i modo, hur mycket speltid han får är dock svårt att svara på då han varit skadad länge och står som extraspelare. Han kommer förmodligen att ta lite speltid ifrån hållberg iaf, vilket måste vara positivt:D

Riktigt positivt att han är tillbaka. En frisk Tollefsen tackar man inte nej till.
Positiva nyheter i spurten mot Slutspel!

qwerty125 2011-01-13 14:05

spelar Modo och skellefteå idag

Skurk 2011-01-13 14:20

Tror det blir oavgjort mellan Djurgården-Linköping, Skellefteå bör vinna mot Frölunda, Timrå bör vinna mot Södertälje och Modo mot Brynäs kan nog gå hur som helst men jag tippar nog Modo där.

Om jag spelar något ikväll så blir det nog så här:

Djurgården-Linköping X

Skellefteå-Frölunda 1

Timrå-Södertälje 1

Modo-Brynäs X

Jag har inte hunnit kolla oddsen, men om oddsen är för dåliga på Skellefteå och Timrå så hoppar jag över de två matcherna och nöjer mig med singelkryss mellan Djurgården-Linköping och Modo-Brynäs.

Boden 2011-01-13 14:22

Citat:

Ursprungligen postat av Skurk (Inlägg 96536)

Timrå-Södertälje 1

Funderade också på Timrå, men får ha i åtanke att dom fortfarande har många skador...
Magnus Åkerlund, Antti Halonen, Fredrik Hynning, Anton Axelsson, Per Hallin, Alexander Larsson och Timo Pärssinen

Skurk 2011-01-13 14:44

Citat:

Ursprungligen postat av Boden (Inlägg 96537)
Funderade också på Timrå, men får ha i åtanke att dom fortfarande har många skador...
Magnus Åkerlund, Antti Halonen, Fredrik Hynning, Anton Axelsson, Per Hallin, Alexander Larsson och Timo Pärssinen

Det är sant, dessutom tror jag inte Södertälje är så himla dåliga som folk vill tro, jag kollade Södertäljes bortamatch mot HV 2011-01-06 som HV vann med (rättvist) med 4-1, och visst HV var ett bättre lag, men det som gjorde att HV vann var att HV hade ett större självförtroende än vad Södertälje hade.

Och jag tror att ett Timrå på hemmaplan också har ett bättre självförtroende än ett Södertälje har på bortaplan, men till lågt odds rör inte jag Timrå, dessutom om Södertälje kan få ett slumpmål med sig i början då kan gå hur som helst även i denna match.

Djurgården-Linköping så känner jag så här att Djurgården inte har imponerat på mig, men att Linköping har haft väldigt svårt på bortaplan, så oavgjort där känns spelvärt.

Jag tror Modo vinner men Brynäs har en förmåga att kryssa ibland på bortaplan så jag chansar på krysset där.

Skellefteå ska ju bara vinna men (har inte kollat oddsen) är nog inte spelvärda rent oddsmässigt.

phyxiux 2011-01-13 14:48

Det jobbiga med Brynäs är att när ingen tror att de ska vinna, så gör de alltid en bra match. Tror faktiskt Brynäs kan vinna ikväll, vet att de har det svårt i Fjällräven arena, 8 eller 9 raka förluster, men idag vänder det. Bara för att ingen tror på Brynäs så lirar jag 1 unit. =)

Boden 2011-01-13 14:50

Citat:

Ursprungligen postat av Skurk (Inlägg 96545)
Det är sant, dessutom tror jag inte Södertälje är så himla dåliga som folk vill tro, jag kollade Södertäljes bortamatch mot HV 2011-01-06 som HV vann med (rättvist) med 4-1, och visst HV var ett bättre lag, men det som gjorde att HV vann var att HV hade ett större självförtroende än vad Södertälje hade.

Och jag tror att ett Timrå på hemmaplan också har ett bättre självförtroende än ett Södertälje har på bortaplan, men till lågt odds rör inte jag Timrå, dessutom om Södertälje kan få ett slumpmål med sig i början då kan gå hur som helst även i denna match.

Djurgården-Linköping så känner jag så här att Djurgården inte har imponerat på mig, men att Linköping har haft väldigt svårt på bortaplan, så oavgjort där känns spelvärt.

Jag tror Modo vinner men Brynäs har en förmåga att kryssa ibland på bortaplan så jag chansar på krysset där.

Skellefteå ska ju bara vinna men (har inte kollat oddsen) är nog inte spelvärda rent oddsmässigt.

Timrå har spelat bra även med skadorna...men då borta mot DIF och FBK, har inte sett dessa matcher men förmodar att det inte är Timrå som varit det spelförande laget. Nu är dom på hemmaplan och ska helt plötsligt "vara laget som ska vinna" och föra spelet. Kan bli kämpigt..
Men samtidigt har dom nog fått självförtroende och gjort bra matcher sista tiden.
Jag avvaktar med hur jag gör, om det alls blir spel på den matchen...

keffok 2011-01-13 15:08

Det blir Modo, skellefteå, Djurgården för mig!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved