Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   dagens ishockey 15/1 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/5973-dagens-ishockey-15-1-a/)

nivs 2011-01-15 12:10

dagens ishockey 15/1
 
dagens elitserien

AIK - Frölunda

dif - modo

ssk - linköping

brynäs - saik

luleå - fbk

timrå - hv71



har lagt 3 spel hittils

SAIK 2.40
Linköping 2.20
HV71 2.20




så kom gärna med mer tankar om dagens spel..

Overkill 2011-01-15 12:40

För mig är det oförståeligt varför man skulle spela på Hv71 idag, skulle vara trevligt om någon kunde förklara det lite djupare?

Visst att vi har en osannolikt bra form men att spela på Jönköpingslaget mot ett, för de, bogeyteam till ~2.20 och framförallt på bortais? Njaa.

Alltid täta matcher för oss uppe i Timrå genom åren. Senast blev det 3-7, men de siffrorna talar inte hela sanningen. Första perioden slutade 0-5 varav ett shorthanded och skotten var då 10-8. Effektivitet eller en läckande finne i Timråkassen? En mix IMO.

6/10 senaste i E.ON Arena har slutat oavgjort mellan TIK/Hv71 så jag väljer att gå in på att det blir så ikväll också. Hittar 4.40 och det är taget! :hattenav:

RedX 2011-01-15 13:03

Har svårt att hitta några bra spel idag. Lurar lite på överspelet mellan Brynäs/Skellefteå...

Boden 2011-01-15 13:13

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 97117)
För mig är det oförståeligt varför man skulle spela på Hv71 idag, skulle vara trevlig om någon kunde förklara det lite djupare?

Visst att vi har en osannolikt bra form men att spela på Jönköpingslaget mot ett, för de, bogeyteam till ~2.20 och framförallt på bortais? Njaa.

*Timrå har inte varit bra på hemmaplan i år
*Fortsatta problem med skador, blir jobbigare och jobbigare...
*Förlorade senaste matchen hemma mot SSK, inget styrkebesked direkt..
*HV i riktigt bra form
*2.20 på HV tycker jag är riktigt bra.

Enligt mig så finns det egentligen ingenting som pekar åt Timrå-vinst idag. Värdet finns på HV om du frågar mig :)

I övrigt har jag SSK hemma mot LHC, alldeles för högt odds på hemmalaget som möter ett Linköping som inte alls känns igen när dom lämnar hemmaplan.

Sen har jag Färjestad, man får tillbaka Sanny Lindström, Christian Berglund och Jonas Frögren (även Richard wallin, men han kommer nog matchas in försiktigt enligt tränaren).
Vilan på en vecka har gynnat FBK. Dessutom är man seriens bästa bortalag.

Även Modo spelas....med den form man är i så kan jag inte låta bli det höga oddset.

Modo, SSK och Färjestad spelar jag dock med lite lägre insatser.

Piturek 2011-01-15 14:10

Över 2 i odds på hv är taget vilka de än möter. Visst har HV haft problem med Timrå i flera säsonger, men dubbla degen på ett HV71 i hysterisk form tar jag alla dagar i veckan.

Piturek 2011-01-15 14:11

AIK - Frölunda spelas för övrigt imorgon, söndag.

Overkill 2011-01-15 14:11

Hur som helst, man blir ju inte ledsen om mitt Hv71 fortsätter vinna. ;) Men det gör inget om det blir i sudden. :p

KungK2 2011-01-15 14:25

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 97143)
Hur som helst, man blir ju inte ledsen om mitt Hv71 fortsätter vinna. ;) Men det gör inget om det blir i sudden. :p

Lite gardering månne? Vinner Timrå så blir det lite klirr i kassan men om Hv gör sitt så är det ett litet steg närmare serieseger - win-win:)

Skämt å sido, jag har själv tippat på hv idag och då går det ofta åt helv.... så du kan nog kallt räkna in degen på kontot:cheers:

umebon 2011-01-15 14:27

Luleå [email protected]
Södertälje [email protected]
Borås [email protected]


Eftermiddagens spel att följa. Hoppas på bättre än torsdagen då man lyckades hitta 2 klockrena förluster. Nu är det bara att hälla upp en BenRiach och följa detta.

BOL

Overkill 2011-01-15 14:31

Citat:

Ursprungligen postat av KungK2 (Inlägg 97149)
Lite gardering månne? Vinner Timrå så blir det lite klirr i kassan men om Hv gör sitt så är det ett litet steg närmare serieseger - win-win:)

Skämt å sido, jag har själv tippat på hv idag och då går det ofta åt helv.... så du kan nog kallt räkna in degen på kontot:cheers:

Jag har spelat X, inte på Timrå. :)

Men nej, det är ingen gardering. Finner värde i att det blir oavgjort ikväll och då kör jag på det. Blir nog en bra och spännande match hur som helst.

Grnvit 2011-01-15 14:44

U4.5 i SSK-LHC måste det väl finnas värde i? Det ligger säkert på ~2.10.
U4.5 i DIF-MODO känns bra med.

Berra 2011-01-15 14:48

Visst har Timrå ett skralt hemmafacit och en sjujäkla lång skadelista, men jag gillar ändå deras chanser idag. Troligtvis är man medvetna om hur viktig den stundande veckan är med 3 raka hemmamatcher (dagens match inkluderad). Ett ypperligt tillfälle att snygga till hemmastatistiken. Svårt att veta hur det faktumet att HV lämnar Jönköping efter 4 raka hemma för att spela lite bortahockey påverkar dom. Det går dock inte att blunda för HVs sjuka form. Tvekar... Men kan bli ML-spel på Timrå!

I övrigt så kan det enligt min mening kanske vara lönt att gå med S-tälje som fått upp ångan nu. Linköping vet jag inte riktigt vad jag har. Någon som har en update vad gäller Norrena?

Mitt lag Luleåhar haft en del otur på sistonde kan jag tycka. Man ska inte alls tro för mycket på att det ska rasa för norrbottningarna. På hemmaplan den senaste tiden har man dock varit bleka under långa perioder i matcherna utan att kunna skylla på otur. Tror på Luleå, men matchen känns svår.

Piturek 2011-01-15 14:53

Luleå saknar en del gubbar idag, Olausson bland annat, och har fått göra lite rokader i laguppställningen.

I FBK är Wallin tillbaka och går in som ytter i förstalinan med Sjögren och Berglund.

I LHC kommer inte Norrena till spel idag heller..

Qirren 2011-01-15 15:00

Citat:

Ursprungligen postat av Piturek (Inlägg 97156)
Luleå saknar en del gubbar idag, Olausson bland annat, och har fått göra lite rokader i laguppställningen.

I FBK är Wallin tillbaka och går in som ytter i förstalinan med Sjögren och Berglund.

I LHC kommer inte Norrena till spel idag heller..

Var ser du att Olausson inte ska spela?

Berra 2011-01-15 15:02

Citat:

Ursprungligen postat av Piturek (Inlägg 97156)
Luleå saknar en del gubbar idag, Olausson bland annat, och har fått göra lite rokader i laguppställningen.

Källa?

KungK2 2011-01-15 15:03

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 97151)
Jag har spelat X, inte på Timrå. :)

Men nej, det är ingen gardering. Finner värde i att det blir oavgjort ikväll och då kör jag på det. Blir nog en bra och spännande match hur som helst.

Ser det nu, man kanske skulle läsa lite noggrannare..;) Nu är jag inget större fan av hv trots att jag bor i Jkpg men för tipsets skull kan de väl få vinna:D

Geezer 2011-01-15 15:14

Citat:

Ursprungligen postat av Qirren (Inlägg 97158)
Var ser du att Olausson inte ska spela?

Laguppställningarna på swehockey. Där saknas han.

Boden 2011-01-15 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av Qirren (Inlägg 97158)
Var ser du att Olausson inte ska spela?

här står det iaf: http://stats.swehockey.se/online/43/...me_default.htm

Piturek 2011-01-15 15:17

Säker källa. Han sjukanmälde sig imorse.

Foppa21 2011-01-15 15:51

swehockey.se har lineups ca 1 timme före start.

Boden 2011-01-15 20:49

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 97117)

6/10 senaste i E.ON Arena har slutat oavgjort mellan TIK/Hv71 så jag väljer att gå in på att det blir så ikväll också. Hittar 4.40 och det är taget! :hattenav:

:hattenav:

grattis :)

Själv blev det 0-1-4 på hockeyn :hurt:

Overkill 2011-01-15 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 97117)
För mig är det oförståeligt varför man skulle spela på Hv71 idag, skulle vara trevligt om någon kunde förklara det lite djupare?

Visst att vi har en osannolikt bra form men att spela på Jönköpingslaget mot ett, för de, bogeyteam till ~2.20 och framförallt på bortais? Njaa.

Alltid täta matcher för oss uppe i Timrå genom åren. Senast blev det 3-7, men de siffrorna talar inte hela sanningen. Första perioden slutade 0-5 varav ett shorthanded och skotten var då 10-8. Effektivitet eller en läckande finne i Timråkassen? En mix IMO.

6/10 senaste i E.ON Arena har slutat oavgjort mellan TIK/Hv71 så jag väljer att gå in på att det blir så ikväll också. Hittar 4.40 och det är taget! :hattenav:

Nöjd med både analys och utfall. :moneybag:

Overkill 2011-01-15 20:55

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 97143)
Hur som helst, man blir ju inte ledsen om mitt Hv71 fortsätter vinna. ;) Men det gör inget om det blir i sudden. :p

:cheers: :ful:

KungK2 2011-01-15 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 97251)
:cheers: :ful:

Ha ha, snyggt värre:cheers:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved