Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Dagens ishockey 19/1 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/6028-dagens-ishockey-19-1-a/)

Ballack 2011-01-19 16:03

Dagens ishockey 19/1
 
Pacman något lir i:
Saipa Lappeenranta - Turku PS

Annars från Allsvenskan:
Örebro HK - IF Malmö Redhawks 1.90 4.60 2.80
Borås HC - Bofors IK 1.95 4.55 2.70
Mora IK - Almtuna IS 2.15 4.40 2.45
Rögle BK - Leksands IF 2.10 4.40 2.55
Växjö Lakers HC - IF Sundsvall Hockey 1.35 5.50 5.60
IF Troja Ljungby - VIK Västerås HK 2.85 4.70 1.85

Odds Expekt!


Mitt lir idag hitills i hockeyn:
Rögle BK - Leksands IF
Spelstopp:19:00
Spel:1
Odds:2.15
Bolag:Betway
Insatts:4.5u
Kommentar:
Tidigare möten iår:
2010-11-30 19:00 Leksands IF - Rögle BK 1-5
2010-10-12 18:30 Rögle BK - Leksands IF 3-0

Sedan har lagen olika form med fördel för spelat lag. Leksand saknar Kollar annars saknar ingen av lagen någon viktig spelare. Rögle har seriens bästa målvakt(räddningsprocent mässigt).

Geezer 2011-01-19 16:09

Har spelat Rögle @ 2.10. Känns sunt.
Väntas mkt publik och man har haft lätt för Leksand iår.
Leksand imponerade absolut inte på mig mot Malmö. Åslin är tveksam till start med.

mackyyy 2011-01-19 16:24

Allettan Södra:
Testar Karlskrona 2.75 @ Bet365 med 3 units.

Citerar Coach Bendelin från Vikings hemsida:
"Vi har mött Karlskrona ett par gånger och det är alltid tuffa och jämna matcher. Sedan senaste mötet har Karlskrona förstärkt sitt lag ordentligt under uppehållet med både forward och back med NHL-meriter. För vår egen del så har vi dessvärre fem man på skade/sjuklistan, vilket inte är det som vi hade hoppats på innan serien drog igång.

De som är borta är Henke med sin sträckning, Sandell och Matushkin är sjuka i influensa som tagit hårt. Att ha influensan i laget är aldrig bra, och speciellt inte med den omklädningsmiljö som vi har. Dessutom är Jarno fortfarande borta och Patrik Fransson rehabiliterar sin knäskada. Det som är positivt är att Jonny och Marcus är tillbaka. (De som saknas är alltså Andreas Sandell, Henric Gustavsson, Patrik Fransson, Jarno Honkonen och poängkungen Maxim Matushkin).

Förutsättningarna är inte de bästa men det gäller att göra det bästa man kan av situationen. Det finns inte på kartan att vi ska lägga oss ner och dö för detta; vi kommer att kriga och ge allt. Sist vill jag också säga att vi vet att Karlskrona har med sig ett stort följe hit. Jag hoppas att vår publik ställer upp och stödjer oss ordentligt nu för det kommer vi att behöva. "

Vikings är väldigt starka hemma i Victoriahallen, men 2.75 är något högt IMO och testas.

Wanghao 2011-01-19 16:38

VIKs stora målskytt Fleury är enligt uppgift förkyld och inte med ikväll mot Troja.

U5.5 mål har aldrig känns säkrare.

omwttm 2011-01-19 17:01

Citat:

Ursprungligen postat av Wanghao (Inlägg 98160)
VIKs stora målskytt Fleury är enligt uppgift förkyld och inte med ikväll mot Troja.

U5.5 mål har aldrig känns säkrare.

vart hittar du den infon?
annars hade jag lite lur på att spela vik, men nu blev den inte riktigt lika rolig.. men visst borde dom väl vinna ändå?


såg nu att han inte var med på laguppställningen samtidigt som trojas nya back ska lira

DamageINC 2011-01-19 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av Geezer (Inlägg 98149)
Har spelat Rögle @ 2.10. Känns sunt.
Väntas mkt publik och man har haft lätt för Leksand iår.
Leksand imponerade absolut inte på mig mot Malmö. Åslin är tveksam till start med.

Håller på Leksand och bettar av den anledningen helst inte på deras matcher. Kan dock som supporter säga att en förlust har aldrig känts så given som idag. Som du säger har Rögle ofta lätt för LIF och den formsvacka som Leksand utan kapten Kollar befinner sig i just nu är riktigt djup. Den enda ljuspunkten är nog sista perioden mot just Malmö som annars också var en bedrövlig insats.

Nej, att Leksands negativa svit ska brytas idag håller jag som väldigt osannolikt. Rögle med tre raka segrar tar nog chansen att klippa Leksands direktplats här och vore jag opartiskt skulle jag nog slänga in en slant på Rögle -1.5 till 3.00 på Ladbrokes. Om allt ovanstående hoppas jag att jag har fel. :smoke:

Overkill 2011-01-19 17:50

Citat:

Ursprungligen postat av DamageINC (Inlägg 98191)
Håller på Leksand och bettar av den anledningen helst inte på deras matcher. Kan dock som supporter säga att en förlust har aldrig känts så given som idag. Som du säger har Rögle ofta lätt för LIF och den formsvacka som Leksand utan kapten Kollar befinner sig i just nu är riktigt djup. Den enda ljuspunkten är nog sista perioden mot just Malmö som annars också var en bedrövlig insats.

Nej, att Leksands negativa svit ska brytas idag håller jag som väldigt osannolikt. Rögle med tre raka segrar tar nog chansen att klippa Leksands direktplats här och vore jag opartiskt skulle jag nog slänga in en slant på Rögle -1.5 till 3.00 på Ladbrokes. Om allt ovanstående hoppas jag att jag har fel. :smoke:

Finner du värde ska du väl spela ändå oberoende om du är partisk? :)

DamageINC 2011-01-19 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 98197)
Finner du värde ska du väl spela ändå oberoende om du är partisk? :)

Jag vet det egentligen ;) Men idag är det ett så speciellt tillfälle att Leksand sänds på TV10, och att förstöra nöjet att få se mitt kära lag på tv med ett spel på motståndarna gör jag bara inte, tyvärr. Ibland får sport vara sport.

RedX 2011-01-19 18:00

Äh, man ska aldrig spela på matcher med "sitt" lag i. Och absolut inte mot sitt lag. Det förtar all glädje vid en eventuell vinst. Inte värt det.

mackyyy 2011-01-19 20:19

Nybro Vikings- Karlskrona 1-2 FT :) :)

+5.25 units

Wanghao 2011-01-19 20:24

Troja - VIK 1-4 SLUT.

Troja är verkligen värdelösa, men till deras försvar så kan man säga att dem saknade viktige Sandell.

Vlad 2011-01-19 20:42

Citat:

Ursprungligen postat av mackyyy (Inlägg 98251)
Nybro Vikings- Karlskrona 1-2 FT :) :)

+5.25 units

Skeelz Mackyyy! :hattenav:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved