Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Dagens ishockey 31/1 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/6198-dagens-ishockey-31-1-a/)

Piturek 2011-01-31 16:55

Ryktas om sjukdom på Fast. Oklart om han spelar.

oscar4122 2011-01-31 16:58

Statistiken säger inte allt, det är skillnad att spela i AIK och att spela i HV71. Jag tycker att Fasth är bättre än Daniel Larsson.
Och det säger jag inte bara för att larsson är bodensare! ;)

TheDarkKnight 2011-01-31 16:59

Varför är det ingen som anser 1,60 på Växjö är spelvärt?

kingscania 2011-01-31 17:13

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 101623)
Varför är det ingen som anser 1,60 på Växjö är spelvärt?

För att det är årets match för Tingsryd. Derby med stort D, och att då spela på ett Växjö, som är så gott som klara för kvalserien, mot ett desperat Tingsryd, med ett par tusen galna skogs-smålänningar....då tror jag inte särskilt många tycker att 1.6 är ett bra odds....

Overkill 2011-01-31 17:14

Citat:

Ursprungligen postat av oscar4122 (Inlägg 101621)
Statistiken säger inte allt, det är skillnad att spela i AIK och att spela i HV71. Jag tycker att Fasth är bättre än Daniel Larsson.
Och det säger jag inte bara för att larsson är bodensare! ;)

Vad är skillnaden? Larsson är den målvakt i ES som fått flest skott av alla på sig (1114 st) varav han räddat 1031 st av dessa skott.

Jag tycker personligen att Larsson är den mest stabile och främsta målvakten i hela serien med Salak på andra plats väldigt, väldigt nära bakom.

TheDarkKnight 2011-01-31 17:15

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 101631)
För att det är årets match för Tingsryd. Derby med stort D, och att då spela på ett Växjö, som är så gott som klara för kvalserien, mot ett desperat Tingsryd, med ett par tusen galna skogs-smålänningar....då tror jag inte särskilt många tycker att 1.6 är ett bra odds....

Thank You :yes:

Kom precis ifrån jobb, och hade inte haft tid/ork att kolla upp information själv.

umebon 2011-01-31 17:19

Timrå [email protected]
Timrå [email protected]
AIK [email protected]

Blev för många spel idag känner jag på en gång. Bara att hålla en tumme att det går vägen. Tror att SAIK kommer få det svårt i Timrå och att det kommer att bli en tät match med få lägen. SAIK förlorar många matcher just nu pga att de släpper in för många mål. Man kan ej släppa 4 kassar mot Djurgården hemma om man skall vinna SM.
Hoppas på Salak i FBK spikar igen som senast och att Fast håller emot en stund. Såg precis att det ryktades om att Fast var sjuk/skadad och då kan jag direkt avråda från det spelet.

Allsvenskan så svår ut ikväll så jag avstår där. Hoppas på en plusskväll, har två förlustdagar bakom mig...:cry:

oscar4122 2011-01-31 17:28

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 101632)
Vad är skillnaden? Larsson är den målvakt i ES som fått flest skott av alla på sig (1114 st) varav han räddat 1031 st av dessa skott.

Jag tycker personligen att Larsson är den mest stabile och främsta målvakten i hela serien med Salak på andra plats väldigt, väldigt nära bakom.

skillnad att få skott från Jukka Voutilainen och att få skott från Patric Blomdahl ;)
skämt åsido, att vara målvakt i ett bra lag gör ju att man får mer hjälp av försvaret. De stressar motståndarna till sämre avslut helt enkelt.

Spelar man i ett av seriens sämsta lag, så har man sämre försvarare och får i regel svårare avslut. Enligt mig iaf!

Visst är Daniel Larsson bra. Men jag hade hellre sett Viktor Fasth i mitt lag alla dagar i veckan!

kingscania 2011-01-31 17:41

Citat:

Salak borde ju vara den stabilaste, om man nu bara skall utgå från räddningsprocenten....

Overkill 2011-01-31 17:47

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 101642)
Salak borde ju vara den stabilaste, om man nu bara skall utgå från räddningsprocenten....

Det är hugget som stucket i det fallet IMO. Dock är jag ju lite färgad i denna fråga, därför håller jag Larsson som snäppet vassare. ;) :D

kakan 2011-01-31 18:03

Citat:

Vart skulle du placera Norrena bland målvakterna i elitserien? En riktig matchvinnartyp. Jag kanske också är lite färgad men jag håller inte Larsson högre än Norrena.

snickarn 2011-01-31 18:05

Fasth är sjuk
AIK–Färjestad
Blytungt återbud för AIK. Succémålvakten Viktor Fast saknas i kvällens match.
– Han är förkyld och har lite feber, meddelar AIK:s pressansvarige Adam Ekman.
Nu blir det i stället Björn Bjurling som vaktar AIK-målet.

Grnvit 2011-01-31 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 101642)

Stabil och stabil.. Salák är galen. Han gör räddningar som nyskolade målvakter inte klarar av. Dock är ju Larsson en sådan målvakt som inte behöver göra galna räddningar med tanke på hans teknik.
Har än så länge inte sett Salák göra en dålig match. Men det är hugget som stucket mellan Salák och Larsson.

Ang. matcherna idag så tror jag på FBK-vinst, kanske 1-3 eller liknande.

Timrå som kämpar för överlevnad bör ta SAIK. Blir nog rätt målsnålt där med.
2-1.

kingscania 2011-01-31 18:10

Citat:

Ursprungligen postat av Grnvit (Inlägg 101654)
Stabil och stabil.. Salák är galen. Han gör räddningar som nyskolade målvakter inte klarar av. Dock är ju Larsson en sådan målvakt som inte behöver göra galna räddningar med tanke på hans teknik.
Har än så länge inte sett Salák göra en dålig match. Men det är hugget som stucket mellan Salák och Larsson.

Ang. matcherna idag så tror jag på FBK-vinst, kanske 1-3 eller liknande.

Timrå som kämpar för överlevnad bör ta SAIK. Blir nog rätt målsnålt där med.
2-1.

Nu skrev jag utifrån räddningsprocenten. Var ju någon som tog upp dem, och angav dem som FACIT för vilken/vilka målvakter som är bäst i serien....

Vilket jag inte håller med om, att bara se på de siffrorna säger inte allt, tycker då jag. Det beror ju väldigt mycket på vilken försvar - lag man har framför sig, och hur bra de sköter sig....

Grnvit 2011-01-31 18:12

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 101655)
Nu skrev jag utifrån räddningsprocenten. Var ju någon som tog upp dem, och angav dem som FACIT för vilken/vilka målvakter som är bäst i serien....

Vilket jag inte håller med om, att bara se på de siffrorna säger inte allt, tycker då jag. Det beror ju väldigt mycket på vilken försvar - lag man har framför sig, och hur bra de sköter sig....

Jag borde ha svarat performance istället ;)