Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Dagens ishockey 7/2 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/6309-dagens-ishockey-7-2-a/)

YOUSAIDWHAT 2011-02-07 15:45

Dagens ishockey 7/2
 
Kom med förslag :)

TheDarkKnight 2011-02-07 16:25

Örebro hemma mot Oskarshamn spelas ikväll 1.55 finner jag spelvärde i.


Om bara de förbannade Unibet kunde fungera för omväxlingsskull:rant::idiot:

Piturek 2011-02-07 16:32

Varför finner du det? Motivering, tack..

patrik_g 2011-02-07 16:59

Västerås- Malmö: 1 (2.15) @ Expekt

Västerås har bra form och ligger på åttonadeplats i tabellen. Slåss med dagens motståndare Malmö om en play-off plats till kvalserien. Två poäng bakom Malmö, men två matcher mindre spelade än Malmö. Hemma i ABB Arena är man som vanligt starka. Har hemmaraden: 21-13-8 67-39.

Frånvarande spelare
Jonas Emmerdahl (U19 landslaget)
Robin Nilsson (J20-laget)
Damien Fleury (Skadad)

Tungt avbräck i Fleury.

Malmö spelade match så sent som i lördags kväll hemma mot Almtuna, då man vann med 3-2 på hemmaplan. Bara haft en dag på sig att återhämta sig alltså till denna match. Har också bra form annars, med tre raka vinster. Bortaspelet har varit svagt hela säsongen. Snitt på 1,04 poäng per match. Malmö vann på bortaplan den 29 november och därefter dröjde det två månader innan nästa bortaseger. Malmös bortafacit denna säsong hittills: 22-6-16 54-71.

Tvillingarna Westerholm har gjort det bra i Malmö sedan de plockades upp från juniorlaget. De är dock inte med imorgon då de åker iväg med U19 landslaget.

Frånvarande spelare
Jesper Damgaard (Skadad)
Henrik Sandmark (Skadad)


2.15 på hemmastarka Västerås mot ett förmodad slitet Malmö känns riktigt bra betalt.


Insats: 7/10 Units

TheDarkKnight 2011-02-07 17:19

Citat:

Ursprungligen postat av Piturek (Inlägg 103587)
Varför finner du det? Motivering, tack..

Nu var detta ingen rek. Bara min personliga åsikt.

Men för det första är Örebro ett bättre lag än vad Oskarshamn är. Både på pappret och i grunden.

Örebro har haft näst bäst form i ligan ett bra tag. Och har det fortfarande, lägg där till att Örebro aldrig har haft problem med Oskarshamn tidigare genom åren.

Och är man tabell-nötare så kan man ju kika i tabellen också och kolla var de olika lagen ligger i tabellen.

Se min signatur; Det spelar ingen roll varför man gillar ett spel, i slutet av dagen handlar det bara om huruvida spelet har genererat pengar eller inte. :)

kingscania 2011-02-07 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 103609)
Nu var detta ingen rek. Bara min personliga åsikt.

Men för det första är Örebro ett bättre lag än vad Oskarshamn är. Både på pappret och i grunden.

Örebro har haft näst bäst form i ligan ett bra tag. Och har det fortfarande, lägg där till att Örebro aldrig har haft problem med Oskarshamn tidigare genom åren.

Och är man tabell-nötare så kan man ju kika i tabellen också och kolla var de olika lagen ligger i tabellen.

Se min signatur; Det spelar ingen roll varför man gillar ett spel, i slutet av dagen handlar det bara om huruvida spelet har genererat pengar eller inte. :)

Eh? Nej det har de inte....14p sammanlagt på de 10 senast spelade matcherna....

Rögle som har näst bäst form 10 senaste har på samma period spelat in 21p....

(Lite lek-statistik för att se om man kan komma nära 1.55 i odds)

Ska vi då köra statistik så har Örebro vunnit:

Örebro 11/21 hemma-matcher den här säsongen, vilket ger ett odds på ungefär 1.9

Oskarshamn å sin har denna säsongen förlorat, under ordinarie tid i 9 av 22 bortamatcher, vilket ger ett odds på att de förlorar på ungefär 2.445

Nu lekte jag också lite med statistik....hittar dock INGET som helst spelvärde på 1.55

Dessutom, bara för att "Örebro ett bättre lag än vad Oskarshamn är. Både på pappret och i grunden" - betyder det ju VERKLIGEN inte att det finns spelvärde i att spela på Örebro....

boored 2011-02-07 17:51

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 103609)
n man ju kika i tabellen också och kolla var de olika lagen ligger i tabellen.

Se min signatur; Det spelar ingen roll varför man gillar ett spel, i slutet av dagen handlar det bara om huruvida spelet har genererat pengar eller inte. :)

"i slutet av året handlar det bara om huruvida 1000+ spel har genererat pengar eller inte" kan stämma. Bra förlorande spel gör man nästan dagligen. Fick man chansen så skulle man spela om dom med samma förutsättningar fast den failade dagen innan. Att spel failar hör till liksom och kan inte vara av nån betydelse i kortare perspektiv.

TheDarkKnight 2011-02-07 17:53

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 103624)
Eh? Nej det har de inte....14p sammanlagt på de 10 senast spelade matcherna....

Rögle som har näst bäst form 10 senaste har på samma period spelat in 21p....

(Lite lek-statistik för att se om man kan komma nära 1.55 i odds)

Ska vi då köra statistik så har Örebro vunnit:

Örebro 11/21 hemma-matcher den här säsongen, vilket ger ett odds på ungefär 1.9

Oskarshamn å sin har denna säsongen förlorat, under ordinarie tid i 9 av 22 bortamatcher, vilket ger ett odds på att de förlorar på ungefär 2.445

Nu lekte jag också lite med statistik....hittar dock INGET som helst spelvärde på 1.55

Dessutom, bara för att "Örebro ett bättre lag än vad Oskarshamn är. Både på pappret och i grunden" - betyder det ju VERKLIGEN inte att det finns spelvärde i att spela på Örebro....

Som sagt så är det här MITT spel. Och ingen rek. Jag skiter fullständigt i vad andra tycker om mina spel.

Och det med formen så kollade jag på formkurvan och inte de 10 senaste matcherna. Kanske lite dumt formulerat av mig.

Men vi får väll se hur det går ikväll :)

:moneybag:

Wanghao 2011-02-07 17:56

Är i ABB o skall kika på VIK, Nilsson är med som extra back och Foppa startar som extra forward, är inte så mycket folk som jag hade hoppats på. Tror på en tuff och målrik match där jag hoppas att VIK drar det längsta stråt.

Finns liverapporter på Everysport.com

Boden 2011-02-07 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 103637)
Som sagt så är det här MITT spel. Och ingen rek. Jag skiter fullständigt i vad andra tycker om mina spel.


:moneybag:

Då tycker jag du kan låta bli att skriva i forumet vad du har spelat. Detta forum är till för att diskutera spelen man ska lägga/har lagt.

kingscania 2011-02-07 17:57

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 103637)
Som sagt så är det här MITT spel. Och ingen rek. Jag skiter fullständigt i vad andra tycker om mina spel.

Och det med formen så kollade jag på formkurvan och inte de 10 senaste matcherna. Kanske lite dumt formulerat av mig.

Men vi får väll se hur det går ikväll :)

:moneybag:

Självfallet är det DITT spel, jag tänker då inte spela det. Jag tänkte bara delge lite varför det INTE är mitt spel....

TheDarkKnight 2011-02-07 17:58

Citat:

Ursprungligen postat av boored (Inlägg 103634)
"i slutet av året handlar det bara om huruvida 1000+ spel har genererat pengar eller inte" kan stämma. Bra förlorande spel gör man nästan dagligen. Fick man chansen så skulle man spela om dom med samma förutsättningar fast den failade dagen innan. Att spel failar hör till liksom och kan inte vara av nån betydelse i kortare perspektiv.

Håller helt med dig.

Däremot så blir det så meningslöst och diskutera ett spel när det inte är en rek. Alla kan sin egen spelstil och förhoppningsvis känner dem till hur dem ska plussa och värderar olika.

Ska vi börja räkna matte som Kingscania pysslade med..Fine.

Alla spelare här inne förutom skaparna av siten lägger ner sitt spelande. Vi har oddsen emot oss att bli vinnande i längden. Då blir hela det här forumet meningslöst.

Man kan inte hålla på och nöta siffror och matematiken hela tiden. Man kan alltid vända på ett spel och se det ifrån en annan synvinkel.

kingscania 2011-02-07 18:05

Citat:

Ursprungligen postat av TheDarkKnight (Inlägg 103643)
Håller helt med dig.

Däremot så blir det så meningslöst och diskutera ett spel när det inte är en rek. Alla kan sin egen spelstil och förhoppningsvis känner dem till hur dem ska plussa och värderar olika.

Ska vi börja räkna matte som Kingscania pysslade med..Fine.

Alla spelare här inne förutom skaparna av siten lägger ner sitt spelande. Vi har oddsen emot oss att bli vinnande i längden. Då blir hela det här forumet meningslöst.

Man kan inte hålla på och nöta siffror och matematiken hela tiden. Man kan alltid vända på ett spel och se det ifrån en annan synvinkel.

Nej, ett forum är MENINGSLÖST om man inte får diskutera spel....oavsett om det är rek eller ej. Kan du inte ta att folk tycker annorlunda kring spel så skriv då inte i trådarna....

Vad jag ville visa med mitt räkneexempel är att det inte bara är att gå efter tabellen, som du gjorde....för att få ett spelvärde....men men....jag ska väl hålla mig borta från att skriva då....

TheDarkKnight 2011-02-07 18:27

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 103649)
Nej, ett forum är MENINGSLÖST om man inte får diskutera spel....oavsett om det är rek eller ej. Kan du inte ta att folk tycker annorlunda kring spel så skriv då inte i trådarna....

Vad jag ville visa med mitt räkneexempel är att det inte bara är att gå efter tabellen, som du gjorde....för att få ett spelvärde....men men....jag ska väl hålla mig borta från att skriva då....

Nu jämför vi päron med äpplen här känner jag.

Givetvis får ni kommentera, men ni verkar ju nästa så "upprörda" att ni ville omvända mig. Skulle det ha varit en rek skulle jag förstått er. Men nu är det ett simpelt litet enkelt spel. Jag anser inte att jag är bättre än er andra, in att någon ska rygga det, eller att jag ens kommer att vinna på det. Jag berättade bara vad jag hade spelat.

Jag skulle enkelt kunnat avböjt att motivera, eller sagt " Magkänsla" då hade man blivit kallad pajas och fått fan för att man inte beter sig som en "sharp".

Jag tvivlar inte en sekund på att ni plussar på era spel. Det går säker svin bra för er, och er spelstil passar er. Jag tjänar pengar(även om det inte är mycket vissa månader) på mitt spelande. Och det är DET som är av vikt och betydelse för mig.

Nu slutar iallafall jag den här konversationen och OT Snacket. Ni får gärna kasta skit på mig ifall ni vill, men som vi håller på nu så skjälper vi mer än vad vi hjälper och vi sysslar inte med någon konstruktivt.

TheDarkKnight 2011-02-07 18:30

Citat:

Ursprungligen postat av Boden (Inlägg 103641)
Då tycker jag du kan låta bli att skriva i forumet vad du har spelat. Detta forum är till för att diskutera spelen man ska lägga/har lagt.

Hoppas att jag missförstod dig där. Blir faktiskt orolig ifall du verkligen baserar dina spel på vad andra tycker om dem. Om du själv anser att ett spel är bra och du vill spela det, och så kommer där 10 pers. som säger att det är världens korkaste. Avstår du då ditt spel?

Som sagt. Nu lämnar jag den här tråden tills matcherna är över. Börjar likna kalle anka - flashback av det här.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved