Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   26/1 Kvällens NHL tankar (https://www.sharps.se/forums/ishockey/660-26-1-kvaellens-nhl-tankar/)

random 2010-01-26 02:30

26/1 Kvällens NHL tankar
 
Ikväll smäller det åtta matcher ikväll. Äntligen lite bättre utbud en dom två senaste dagarna :) Så kom med era tankar och ider så ser vi till att det blir lite extra :moneybag: i spargrisen.

Citat:

01:00 Atlanta Thrashers - Anaheim Ducks
01:00 Columbus Blue Jackets - Nashville Predators
01:00 Detroit Red Wings - Phoenix Coyotes
01:00 New York Islanders - Washington Capitals
01:00 Toronto Maple Leafs - Los Angeles Kings
01:30 Florida Panthers - Montreal Canadiens
01:30 Ottawa Senators - New Jersey Devils
03:30 Edmonton Oilers - Chicago Blackhawks
:popcorn:

Geezer 2010-01-26 02:45

Hawks, Kings och Habs känns de som såhär på rak arm. Utan att kollat stats eller veta vem som vaktar bur i nått av lagen.
Frågan är bara hur lågt Hawks odds kommer bli. Känns som att det kan komma bli för lågt för att de ska finnas spelvärde..


EDIT: Ser att Hawks odds ligger på 1.77 nu. Vilket jag absolut finner spelvärde i.

dekishyo 2010-01-26 05:48

ducks, preds, caps, habs och blackhawks slänger jag nog ett öga på när jag fått sova några timmar, caps och bhawks pl kanske?

trenbolonex 2010-01-26 06:17

habs?

Mare Nostrum 2010-01-26 07:56

Anaheim Ducks ML
Washington Capitals PK
Toronto Maple Leafs - Los Angeles Kings U5,5 samt Kings ML
Florida Panthers - Montreal Canadiens U5,5
Ottawa Senators PK
Chicago Blackhawks PK

Motiverar senare!

dekishyo 2010-01-26 08:11

Citat:

Ursprungligen postat av trenbolonex (Inlägg 7877)
habs?

canadiens

Vieljat 2010-01-26 08:31

jag tror inte alls på habs. det grundar jag bara på att ha sett deras senaste match. har t.o.m redan lagt en mindre slant på panters.

jaycah 2010-01-26 11:11

måste ställa en noobfråga här som första inlägg på forumet. Vad spelar man på när man spelar PK på ett lag? :)

Mare Nostrum 2010-01-26 11:42

Citat:

Ursprungligen postat av jaycah (Inlägg 7931)
måste ställa en noobfråga här som första inlägg på forumet. Vad spelar man på när man spelar PK på ett lag? :)

Att laget man spelar på vinner på ordinarietid. Vanligt 1-X-2 spel helt enkelt! Spelar man ML är det däremot inklusive eventuell övertid & straffar :)

Mare Nostrum 2010-01-26 11:49

Citat:

Ursprungligen postat av Vieljat (Inlägg 7890)
jag tror inte alls på habs. det grundar jag bara på att ha sett deras senaste match. har t.o.m redan lagt en mindre slant på panters.

Har du något intressant att säga om Canadiens? Är nämligen lite sugen på att lira på Florida, men har ingen vidare koll på Canadiens... Det som avskräcker mig lite är att de lirade 3-1 borta mot New Jersey och 6-0 mot Rangers, i de två senaste matcherna...

Geezer 2010-01-26 14:03

Citat:

Ursprungligen postat av Vieljat (Inlägg 7890)
jag tror inte alls på habs. det grundar jag bara på att ha sett deras senaste match. har t.o.m redan lagt en mindre slant på panters.

Jag har sett Habs två senaste matcher och förstår inte riktigt hur du tänker där.
Mot Devils borta gör dom en rakt igenom klockren bortamatch. Hemma mot Rangers gör de en dålig första period(vilket dock är förståligt då de spelade borta natten innan) men period två och tre där är bra.
Habs har ju även NHL's bästa powerplay on the road, och har överlag iår varit bättre borta än hemma..

Jag har även sett de två tidigare mötena dessa lag emellan iår. Tycker Habs varit de bättre laget i båda, och de har ju även vunnit.

Dock ska jag villigt erkänna att jag ej har stenkollen på Panthers. Enda matchen jag sett med dem under de fem senaste var den mot Devils, där de gör en helt okej bortamatch men inte får in sina chanser.

Nej, jag tror på U5.5 och Habs ML i den matchen.

Mare Nostrum 2010-01-26 14:14

Som sagt 3 av 3 igår och mitt flyt är lika bra som Edmontons form är dålig... Drar som vanligt mina rekar här istället för en egen tråd, känns bättre så hehe:

Toronto - Los Angeles ML @ 1.85
Los Angeles har god form (4-2) och efter vändning från 0-2 till 3-2 mot Detroit senast, har de även 3 raka bortasegrar. Torontos form är desto sämre (2-4) och de har 3 raka förluster. Den senaste kom med 2-0 mot Florida. Skottstatistiken var 39-22 till Toronto, men trots detta lyckades man inte göra ett enda mål och dessutom släppa in 2 puckar.
Hittade lite annan statistik och allt tyder på Los Angeles vinst:
  • Kings are 5-0 in their last 5 vs. Northeast.
  • Kings are 4-0 in their last 4 vs. Eastern Conference.
  • Kings are 5-1 in their last 6 road games vs. a team with a home winning % of less than .400.
  • Kings are 4-1 in their last 5 overall.
  • Kings are 4-1 in their last 5 Tuesday games.
  • Kings are 8-2 in their last 10 vs. a team with a losing record.
  • Kings are 5-2 in their last 7 after allowing 2 goals or less in their previous game.
  • Kings are 10-4 in their last 14 when their opponent scores 2 goals or less in their previous game.
  • Maple Leafs are 26-53 in their last 79 when their opponent allows 2 goals or less in their previous game.
  • Maple Leafs are 17-36 in their last 53 overall.
  • Maple Leafs are 17-38 in their last 55 vs. Western Conference.
  • Maple Leafs are 7-17 in their last 24 vs. a team with a winning record.
  • Maple Leafs are 10-25 in their last 35 games playing on 2 days rest.
  • Maple Leafs are 8-23 in their last 31 Tuesday games.
  • Maple Leafs are 2-6 in their last 8 home games following a road trip of 7 or more days.
  • Maple Leafs are 5-16-2 in their last 23 vs. Pacific.
  • Maple Leafs are 0-5 in their last 5 after allowing 2 goals or less in their previous game.
Kings 3 raka bortasegrar och en beundransvärd vändning mot Detroit i förra matchen och det faktum att Toronto inte lyckades producera ett enda mål i deras förra match, ger Kings-lirarna ett psykologiskt övertag redan från start. Allt tyder på att Kings vinner, den ende jag är lite rädd för är Jonas Gustavsson i Torontos mål. Om det under kvällen framkommer att han inte ska spela, lirar jag istället en rak 2a @ 2.35!

Edmonton - Chicago @ 1.75
Chicago är ett av NHL's bästa lag. Edmonton är, atm, det överlägset sämsta med 10 raka förluster! Chicago har inte varit riktigt lika starka de senaste matcherna (1-2): 1-4 Ottawa, 3-1 Calgary och senast 1-5 Vancouver. Dock tror jag att man är extra taggad efter förlusten i senaste toppmötet mot Vancouver och därför är Edmonton ett väldigt tacksamt motstånd för Blackhawks som säkerligen kommer gå fram likt en ångvält. Chicago är bra på bortais (14-8-3), så att det är bortamatch bör inte ställa till några större probs. Även tänkbart hcp-spel!

Florida - Montreal ML @ 1.80
Svår match, men jag på hemmalaget i natt! De har under en längre period då- och då visat sig vara riktigt bra och framförallt håller de tätt ofta. Tomas Vokoun i Panthers mål är grym just nu. I de senaste 4 matcherna har han bara släppt in 3 mål. Mot Toronto senast höll han nollan trots att han fick 3 skott på sig! Dessutom har Florida varit bra hemma det senaste. De har 3 raka hemmasegrar. Senaste hemmaförlusten var efter straffar mot Capitals. Dessförinnan krossade man Pittsburgh med 6-2.
Montreal skall dock inte underskattas. De har två raka segrar (6-0 Rangers och 3-1 New Jersey). Man har riktigt bra bortastats (13-12-1), men formen går upp- och ner. Före de två senaste segrarna hade man 3 raka förluster...

Senaste mötet lagen emellan vann Montreal i Florida med 5-4, men jag tror Florida får revanch i natt!

Lirar även Under 5,5 mål @ 1.66 p.g.a. att Floridas Vokoun är såpass grym i mål just nu, att Florida inte direkt brukar ösa in puckar och att Canadiens har hållt tätt senaste matcherna.
Spelar även Capitals, Senators & Ducks. Motiverar senare :)

djgoebbels 2010-01-26 14:36

Blir nog att spela hawks och möjligtvis kings inatt.

Vågar inte köra på Washington mot Islanders mer, har gjort det förut några gånger under säsongen och i samtliga fall har Caps bara vunnit med uddamålet eller det gått till förlängning.
Nu när jag tänker på det skulle X den matchen vara ett bra chanstips till 4.50 gånger pengarna. Blir nog att slänga in 2u på X.

Orgkem 2010-01-26 16:10

Någon som har koll på målvakterna i NHL?

Om jag inte minns helt fel så har Niemi stått mellan stolparna för Hawks senaste tiden.
Idag väljer dem att sätta Huet där.
Bra/Dåligt?

random 2010-01-26 16:55

Mina första tankar om kvällens spel. tror även detroit kan ha en chans att vinna ikväll.
Angående habs så tror jag att jag skippar den matchen gillar ej dom tycker dom spelar rätt ostabilt.
Anaheim - Atlanta
Washington - Islanders + Överspel
LAK - Leafs + Underspel
Hawks - Edmonton + Överspel



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved