Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Elitserien 3/3 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/6760-elitserien-3-3-a/)

rickenz 2011-03-03 08:28

Elitserien 3/3
 
Färjestad får idag tillbaka Salak, Sanny, Junland och Kåberg. FBK har en härlig überform för tillfället! De möter ett frölunda som inte direkt är några hjältar just nu, de kämpar för att slippa kvalserien medan färjestad går för serieseger.
Vad tror ni ?





Lite sugen på SAIK borta mot DIF också, får kika lite mer på den.

olssla 2011-03-03 09:42

Färjestad, SAIK och HV vill väl alla försöka vinna serien och Linköping bör spöa AIK.

Fyra klara spel idag för min del :KO:

kingscania 2011-03-03 09:49

Citat:

Ursprungligen postat av olssla (Inlägg 110449)
Färjestad, SAIK och HV vill väl alla försöka vinna serien och Linköping bör spöa AIK.

Fyra klara spel idag för min del :KO:

Frölunda som möter fbk vill väl inte hamna i kvalserien....

Varför "bör" linköping spöa aik? Tycker inte oddsen på linköping står i proportion varken till form eller motivation i den matchen....

Piturek 2011-03-03 09:50

Citat:

Ursprungligen postat av olssla (Inlägg 110449)
Färjestad, SAIK och HV vill väl alla försöka vinna serien och Linköping bör spöa AIK.

Fyra klara spel idag för min del :KO:

Precis lika klart att Frölunda och AIK vill undvika kvalserien och gå till slutspel?

YOUSAIDWHAT 2011-03-03 10:13

Saik lockar idag faktiskt. Djurgården gjorde en bra match mot Linköping senast medans Saik åkte på stryk av ett hungrigt färjestad. Tror ändå Saik vinner här till 2.70 som finns hos expekt. Testar även att bortalaget för mer än 2.5 mål till oddset 1.90 :)

Tomten123 2011-03-03 10:21

LHC har Jämtin avstängd samt frågetecken för Zacke.....

Kännbara avbräck.

Kingscania kan väl inte va nått fel på LHC motivation då man slåss om den så viktiga 4.e platsen???????

kingscania 2011-03-03 10:21

Citat:

Ursprungligen postat av YOUSAIDWHAT (Inlägg 110454)
Saik lockar idag faktiskt. Djurgården gjorde en bra match mot Linköping senast medans Saik åkte på stryk av ett hungrigt färjestad. Tror ändå Saik vinner här till 2.70 som finns hos expekt. Testar även att bortalaget för mer än 2.5 mål till oddset 1.90 :)

Skriv gärna ut var du kör över 2.5 mål....brukar du köra över/u spel på enskilad lag i hockeyn? Om, vilka sidor rekommenderar du?

kingscania 2011-03-03 10:22

Citat:

Ursprungligen postat av Tomten123 (Inlägg 110457)
LHC har Jämtin avstängd samt frågetecken för Zacke.....

Kännbara avbräck.

Kingscania kan väl inte va nått fel på LHC motivation då man slåss om den så viktiga 4.e platsen???????

Det skrev jag inte heller. Jag skrev att jag inte tyckte oddsen på lhc var tillräckligt bra med tanke på motivation och form....med det menar jag inte att lhc inte har något att spela för, snarare att aik har ÄNNU mera att spela för!

YOUSAIDWHAT 2011-03-03 10:25

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 110458)
Skriv gärna ut var du kör över 2.5 mål....brukar du köra över/u spel på enskilad lag i hockeyn? Om, vilka sidor rekommenderar du?

Expekt plockade jag båda oddsen från. Brukar ö/u spel om jag hittar något bra ! :)

Halvari 2011-03-03 10:27

HV 71 -1.5 @1.775 (pinnen) & FBK @2.68 (betsson). 2.5 u på båda.

Spelet på HV är jag inte speciellt nöjd med. Trolig vinnare men ser egentligen inget större värde i AH- spelet...

2.68 ggr på FBK tycker jag inte går att blunda för. Imponerar stort för tillfället & får spelare åter. Möter ett Frölunda som endast tagit 8 p på de 10 senaste (= sämst i ligan). 40/60 match enl mig.

I övrigt funderar jag på under 4.5 i Linköping-AIK och Modo ML.

kingscania 2011-03-03 10:46

Nu är detta inte elitserien men skriver lite om det ändå i den här tråden.

Idag möts lagen Karlskrona och Kristianstad i första playoff i playoff 2. De har tidigare under säsongen mötts 3 gånger i Karlskrona, 2 av gångerna har matcherna gällt något, båda dessa mötena vad Kristianstad. Idag kan man få Kristianstad rak till 3 gånger degen, och om man gör ihop en X2 på dem, 5.25 hos betsafe och 3 gånger degen hos Ladbrokes så får man 1.909 i odds, alternativt om man gör en ml 2.429. Jag ska leta runt lite senare angående skador osv, men vill inte minnas att Kristianstad har några direkta avbräck i truppen....däremot snackas det om att det saknas spelare i Karlskrona pga sjukdom....ska kolla vidare

yertle 2011-03-03 12:32

Frölunda-FBK
Svår match att tippa...FBK är heta men har svårt för Frölunda. Frölunda spelar med kniven på strupen och FBK jagar första platsen. Jag tror på en målsnål match där Frölunda drar längsta strået.

MODO-Luleå
MODO måste vinna sina två sista matcher men tack vare en sen Timrå kvittering har de inte jakten på slutspelsplatsen i egna händer. Det kommer vara ett heltaggat MODO som spelar match ikväll och tar tre poäng.

HV71-Brynäs
Varför inte titta på statistik och sätta en liten slant på X. De tre senaste matcherna har slutat oavgjort.

mewtzz 2011-03-03 13:37

Hej alla,

Djurgården - Skellefteå 2:a till 2.80 @ pinnacle eller 2.74@ betsson känns ju som ett kanon odds tycker jag.

Spelar även Mod - Luleå 1:a till 2.10 @ pinnacle.
Modo har ju verkligen kniven på strupen och tror dom kan ta hem detta ikväll!

O12 2011-03-03 13:46

Skellefteå har haft det svårt för Djurgården i år, så jag vågar mig ej på ngt 1x2 spel där.

Istället vänder jag mig mot ett överspel och när jag får 1.83 till Ö 5 så tvekar jag inte.
Skellefteå har släppt lite på tyglarna på senare tid och jag tror inte Djurgården tackar nej till lite målrikhockey :)

Grnvit 2011-03-03 15:58

SAIK har svårt för DIF på bortaplan. Skellefteå har börjat vika ner sig lite på slutet nu när det vankas slutspel. Låt oss se om de kan varva upp ikväll. Blir antingen flipp eller flopp, skulle jag tro. Har dock varit jämna matcher mellan DIF-SAIK denna säsongen.

Frölunda har haft relativt lätt för FBK denna säsongen. Dessutom kämpar Real VF för slutspelsplats.
FBK får tillbaka Salák som givetvis kommer betyda oerhört mycket. Man får även tillbaka Junland & Sanny, dock ska man ha i åtanke att de saknar matchtempo.

Spikar HV71. Starka på hemmaplan. Möter ett Brynäs med tunga avbräck som t.ex Andreas Dackell som är en enorm tillgång i BP. Det kommer märkas när HV ställer upp med en av ligans bästa kedja.

Linköping är starka på hemmaplan och har vunnit med 4-1 och 4-0 mot Gnaget denna säsongen i CC.
Gnagets krigarhjärta kan bära dem till vinst idag, samtidigt så bör LHC ha motivation för att försöka ta sig upp för att få hemmaplansfördel till slutspelet som kommer att väga tungt.

Luleå är stekheta för tillfället och har fyra raka vinster (hemma- och bortaplan). MODO har torskat sina två hemmamatcher mot Luleå. Det mesta talar för Luleå alltså, men jag tror ändå på MODO. MODO kommer greja slutspelsplats.

SSK-Timrå känns väldigt oförutsägbar. Tror mest på SSK.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved