Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Dagens ishockey 8/3 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/6856-dagens-ishockey-8-3-a/)

Boden 2011-03-08 11:12

Dagens ishockey 8/3
 
Grattis om någon hade AIK igår, kul för den matchserien om inte annat.

Vad tror vi om dagens matcher då?

Skellefteå - Linköping
Färjestad - Brynäs
Luleå - Djurgården


Skellefteå - Linköping
Tror på Skellefteå, hemmastarka mot Linköping som inte är lika bra borta som hemma. Har inte heller sett om några stora skadebekymmer i något av lagen. Skellefteå bör vinna hemmamatcherna, annars blir det tungt.

Luleå – DIF:
Svår matchserie här, och jag kommer nog avstå spel. Har läst att det ännu finns en chans att Ninimaa spelar ikväll. Vi får se senare under dagen när truppen tas ut.
Luleå har vunnit båda mötena mot DIF på hemmaplan denna säsong.
Inga speciella skadebekymmer i DIF av vad jag kan hitta.

Färjestad-Brynäs:
FBK har fått tillbaka skadade spelare och klubben säger att det var länge sedan frånvaron var så låg.
I Brynäs saknas Dackell, i övrigt så är det inga speciella avbräck.

Färjestad som kommit igång och nästintill full trupp borde ta hem den här serien. Men ni såg ju igår… AIK vann över HV71, så allt kan hända, speciellt i dom första matcherna...

Vad har ni för tankar?

Redbull 2011-03-08 11:26

Spelade Färjestad -1.5 till 2.04 @ Pinnacle.

Ett Färjestad som är i princip helt skadefritt är en mycket stark guldkandidat och man kommer in i första slutspelsmatchen med sex segrar på sju matcher. Jag tror man fortsätter surfa på denna vågen och klarar av att vinna hemma mot Brynäs. Detta Brynäs som kommer till spel utan Dackell (interna poängkungen) och Svedberg. Nordqvist testas under dagen. Salak ska vinna denna målvaktskampen. Visst har Brynäs plusstatistik på Färjestad under grundserien men Gävlelaget har inte vunnit mot Färjestad i slutspelssammanhang på 21 år.

kingscania 2011-03-08 14:23

Färjestad kommer att sakna Mattias Sjögren och Kristofer Berglund

I Brynäs kommer Magnus Kahnberg att vara tillbaka

http://hockey.expressen.se/elitserie...rio-mot-brynas

Boden 2011-03-08 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 111882)
Färjestad kommer att sakna Mattias Sjögren och Kristofer Berglund

I Brynäs kommer Magnus Kahnberg att vara tillbaka

http://hockey.expressen.se/elitserie...rio-mot-brynas

Dock inte bekräftat att dom inte spelar:

"Färjestad väntar in i det sista på besked om landslagscentern Mathias Sjögren, 23, kan spela kvällens första semfinal mot Brynäs.

Det kommer också ett sent besked för backen Kristofer Berglund."

Bolt 2011-03-08 18:07

Kan snabbt tipsa om Pelicans i finska hockeyn. Man slåss om att slippa kvala för att hänga kvar i SM-Liiga. Det är TPS som ligger precis före. Vinner man mot Tappara idag samtidigt som TPS förlorar borta mot HIFK är man före igen.
Tapparas form är katastrofal och inte konstigt, man kan varken åka ut eller nå playoff.
Pelicans gör det bra och tog senast en fin bortavinst mot HPK.

1an spelas rätt hårt till 1.75 @ Betclic
Ej spelbar under 1.70.

Jag lirar även - 1.5 till 2.25 @ Bwin

Lycka till

Spelstopp 17.30

forbannat 2011-03-08 18:08

Citat:

Ursprungligen postat av Redbull (Inlägg 111857)
Spelade Färjestad -1.5 till 2.04 @ Pinnacle.

Ett Färjestad som är i princip helt skadefritt är en mycket stark guldkandidat och man kommer in i första slutspelsmatchen med sex segrar på sju matcher. Jag tror man fortsätter surfa på denna vågen och klarar av att vinna hemma mot Brynäs. Detta Brynäs som kommer till spel utan Dackell (interna poängkungen) och Svedberg. Nordqvist testas under dagen. Salak ska vinna denna målvaktskampen. Visst har Brynäs plusstatistik på Färjestad under grundserien men Gävlelaget har inte vunnit mot Färjestad i slutspelssammanhang på 21 år.


Hugger denna jag också. Letar även lite bra odds på att färjestad tar sm-guld.
Jag ser inte vilket lag som på allvar kan konkurrera med dem.

Skellefteå och Linköping har bra spets men efter första (och vissa bra i andra linen) ser det jävligt tunt ut.

Djurgården må vara ett bra slutspels-lag, gör de ett likadant slutspel som förra året kan detta vara den största konkurrenten.

HV har antagligen störst bredd (offensivt) men vilka jävla skitbackar de spelar med. Torp och Björk spelar som par i boxplay... Ska de ha någon chans måste de göra en helvetes massa mål, för det kommer de släppa in. Nu saknar de också en Stefan Liv som kan stänga igen fullständigt.

Luleå vet man inte riktigt var man har. Startade säsongen fantastiskt bra. Men när alla lagen hade mött dem ett par gånger kändes det som om de kunde deras spel. Det visade sig i tabellen tillslut också.
Jag tycker inte att Luleås första-line kan mäta sig riktigt. Fjärde-linen där Arlbrandt och co spelar är däremot väldigt vass.
Mitt tips är dock att Djurgården slår ut Luleå (den jämnaste serien i mina ögon).

Får jag ett odds på över 5 att färjestad tar smguld, då tar jag det utan att blinka.

Tankar?

kingscania 2011-03-08 18:11

Spoiler:
Citat:

Ursprungligen postat av forbannat (Inlägg 111907)
Hugger denna jag också. Letar även lite bra odds på att färjestad tar sm-guld.
Jag ser inte vilket lag som på allvar kan konkurrera med dem.

Skellefteå och Linköping har bra spets men efter första (och vissa bra i andra linen) ser det jävligt tunt ut.

Djurgården må vara ett bra slutspels-lag, gör de ett likadant slutspel som förra året kan detta vara den största konkurrenten.

HV har antagligen störst bredd (offensivt) men vilka jävla skitbackar de spelar med. Torp och Björk spelar som par i boxplay... Ska de ha någon chans måste de göra en helvetes massa mål, för det kommer de släppa in. Nu saknar de också en Stefan Liv som kan stänga igen fullständigt.

Luleå vet man inte riktigt var man har. Startade säsongen fantastiskt bra. Men när alla lagen hade mött dem ett par gånger kändes det som om de kunde deras spel. Det visade sig i tabellen tillslut också.
Jag tycker inte att Luleås första-line kan mäta sig riktigt. Fjärde-linen där Arlbrandt och co spelar är däremot väldigt vass.
Mitt tips är dock att Djurgården slår ut Luleå (den jämnaste serien i mina ögon).

Får jag ett odds på över 5 att färjestad tar smguld, då tar jag det utan att blinka.

Tankar?



3.75 får du som bäst på att Fbk tar sm-guld, bet365....hos bolagen jag har kollat i varje fall....

http://www.oddschecker.com/ice-hocke...utright/winner

kingscania 2011-03-08 18:20

Citat:

Ursprungligen postat av Boden (Inlägg 111896)
Dock inte bekräftat att dom inte spelar:

"Färjestad väntar in i det sista på besked om landslagscentern Mathias Sjögren, 23, kan spela kvällens första semfinal mot Brynäs.

Det kommer också ett sent besked för backen Kristofer Berglund."

Ahhh bodeen du citerar en artikel som var äldre än min ;)

Enligt laguppställningen som kommit på swehockey nu så spelar ingen av dem.

forbannat 2011-03-08 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 111910)
Spoiler:



3.75 får du som bäst på att Fbk tar sm-guld, bet365....hos bolagen jag har kollat i varje fall....


Hittade 4 på betsafe.. Hmm bra sugen

apekatt66 2011-03-08 18:44

Citat:

Ursprungligen postat av Bolt (Inlägg 111905)
Kan snabbt tipsa om Pelicans i finska hockeyn. Man slåss om att slippa kvala för att hänga kvar i SM-Liiga. Det är TPS som ligger precis före. Vinner man mot Tappara idag samtidigt som TPS förlorar borta mot HIFK är man före igen.
Tapparas form är katastrofal och inte konstigt, man kan varken åka ut eller nå playoff.
Pelicans gör det bra och tog senast en fin bortavinst mot HPK.

1an spelas rätt hårt till 1.75 @ Betclic
Ej spelbar under 1.70.

Jag lirar även - 1.5 till 2.25 @ Bwin

Lycka till

Spelstopp 17.30

Tyvärr så finns det nog en viss risk att Pelicans faktiskt vill hamna i play-down iom att det är i stort sätt ofarligt att hamna där i Finland och för att det kommer förlänga säsongen(Jag vet vad lagets direktör väljer iaf). Även om "vill" kanske är fel ord så skall man tänka på att det inte är lika stor katastrof som det är för elitlagen att hamna i KS.

Men BOL

EDIT: Skrivet en kvart efter matchen börja...bra apan.

Bolt 2011-03-08 19:00

Konstigt tänk om de tänker så vill jag säga. Om man har chansen att undvika att åka ner så gör väl vem som helst det. Allt kan hända mot vassa lag som Jukurit i kvalserien..

apekatt66 2011-03-08 19:09

Citat:

Ursprungligen postat av Bolt (Inlägg 111924)
Konstigt tänk om de tänker så vill jag säga. Om man har chansen att undvika att åka ner så gör väl vem som helst det. Allt kan hända mot vassa lag som Jukurit i kvalserien..

De är inte som vår serie för det finns knappt någon ekonomi i Mestis. Det är mer som om Modo skulle möta ett bra semi-proffs lag som typ Nybro...dessutom i bäst av 7 matcher.

Bolt 2011-03-08 20:54

Jo jag förstår men man vill ju undvika det.. Dessutom är Jukurit inte jämförbart med Nybro ;) Man har en hel del SM-Liiga spelare som gått ner pga lite speltid eller skadeproblem.
Sami Kapanen (NHL) spelade ju i mestis med Kalpa nåt år sen, och de gick ju upp :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved