Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   NHL 21 Mars (https://www.sharps.se/forums/ishockey/7070-nhl-21-mars/)

sein 2011-03-21 15:15

NHL 21 Mars
 
Calgary Flames @ Los Angeles Kings

Viktiga slutspelspoäng för båda lagen.
Los Angeles har vunnit de 2 senaste med uddamålet.

Allt talar för Kings där Kopitar just nu har 10 poäng på 9 senaste matcherna.
30% talar för oavgjort, 60% talar för uddamålsvinst för Kings och 10% för att Calgary vinner.

Handikapp (+1,5 Calgary), 1x eller x är bra spel beroende på odds/spelbolag.
Dagens spel: 1x Kings @ 2.00 (2 units), 1x OAVGJORT @ 4.10 (1 unit)
Möjlig vinst är 4 units på 1 eller x och då +25% (1 unit).

I mitt tycke ett spel med mycket hög vinstchans.

---------------------------------------------------------------------

Pittsburgh Penguins @ Detroit Red Wings

Ett Pittsburgh som har fightats bra utan både Malkin och Crosby.
Målvaktsproblem i senaste matchen och ett jagande Lightning som vill om i tabellen.

Detroit börjar tappa många poäng till Vancouver och eftersom San Jose ligger rätt långt bakom så finns det lite lojt spel och inte samma glöd just nu. Detroit har även många spelare skadade.
Howard kommer få chansen i mål och han har en extremt hög räddningsprocent och vunnit 3 av de senaste 4 matcherna.

Räkna med en intensiv och tight match där jag personligen tror att Pittsburgh som har mer att slåss för tar en pinne mer än Detroit.

Ett vågat bet är en rak 2a och ett säkrare bet är Handikapp (+1,5) Pittsburgh.
Dagens spel: 1x Penguins @ 3.30 (2 units), 1x OAVGJORT @ 4.10 (2 units)
Möjlig vinst är 2-4 units.

I den här matchen skulle Howard kunna storspela så detta är ett betydligt högre risktagande men i mitt tycke värt oddsen.

----------------------------------------------------------------------

Kommentera gärna ert eget spel eller om jag tänkt fel någonstans.

Geezer 2011-03-21 15:45

Citat:

Ursprungligen postat av sein (Inlägg 114308)
Detroit börjar tappa många poäng till Vancouver och eftersom San Jose ligger rätt långt bakom så finns det lite lojt spel och inte samma glöd just nu. Detroit har även många spelare skadade.
Howard kommer få chansen i mål och han har en extremt hög räddningsprocent och vunnit 3 av de senaste 4 matcherna.

Sharks är endast två poäng bakom Wings i dagsläget, så nog har de endel att spela för..
Dessutom brukar det alltid finnas lite kvarvarande rivalitet mellan lag som nylien har möts i en SC-final, så jag tror nog Wings vill ut och göra bra ifrån sig på hemmaisen.

sein 2011-03-21 15:53

Citat:

Ursprungligen postat av Geezer (Inlägg 114314)
Sharks är endast två poäng bakom Wings i dagsläget, så nog har de endel att spela för..
Dessutom brukar det alltid finnas lite kvarvarande rivalitet mellan lag som nylien har möts i en SC-final, så jag tror nog Wings vill ut och göra bra ifrån sig på hemmaisen.

Japp, stämmer, fast Sharks har en match mer spelad, men visst finns det en del att spela för, men Detroit lider också av rätt mycket skador.

mackyyy 2011-03-21 16:41

Vi vet ju alla vilka spelare Pens saknar. Red Wings får ikväll klara sig utan Datsyuk, Franzén och Hudler på nytt. Möjligt underspel.

Kings är oftast ett vanskligt spel när laget är stora favoriter. Kings är 0-4 hemma senaste fyra, har varit favorit i samtliga och har svårt med målproduktionen på nytt.

Nej, en spelfri natt FTW :)

sein 2011-03-22 08:51

Uppföljning

Tänkte jag skulle följa upp mitt spel ifall någon var intresserad.

---------------------------------------------------------------------

Calgary Flames @ Los Angeles Kings

Los Angeles Kings lyckades ta med sig den extra pinnen i en målsnål match.

Satsat: 3 units (2x Kings, 1x OAVGJORT)
Matchens resultat: X (1-1)
Odds: 4.10
ROI: 4 units
POI: 1 unit

Analys

Hade förväntat mig en tight match med Kings vinst under ordinarie tid men samtidigt garderat mig för en kryssmatch.

---------------------------------------------------------------------

Pittsburgh Penguins @ Detroit Red Wings

Penguins lyckades ta med sig den extra pinnen i en väldigt målrik match.

Satsat: 4 units (2x Pens, 2x OAVGJORT)
Matchens resultat: X (4-4)
Odds: 4.10
ROI: 8 units
POI: 4 units

Analys

Starkt av Pittsburgh att ta en 4-0 ledning, ännu starkare av Detroit att hämta in den.
Den extra pinnen gick som jag trodde till Pittsburgh, inga konstigheter i den här matchen förutom att den blev betydligt målrikare än jag hade förväntat mig.

---------------------------------------------------------------------

Sammanfattning

En lyckad tillställning med en ROI på 12 units och en POI på 5 units.

Bettinggurun 2011-03-22 11:21

Såg att man fick ett riskfritt spel på NHL på nordicbet. Har ni några goa matcher man kan kombinera ihop? Kan själv inte hockey.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved