Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   NHL 23/3 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/7100-nhl-23-3-a/)

sein 2011-03-23 15:22

NHL 23/3
 
Då gör vi ett nytt försök idag igen.

---------------------------------------------------------------------

Vancouver Canucks @ Detroit Red Wings

Wings spelar utan Pavel Datsyuk, Johan Franzen, Jiri Hudler och Todd Bertuzzi.
Osgood kommer troligtvis att vakta nätet igen.

Detroit spelar hemma och är en knapp favorit. Senaste 2 mötena har de vunnit med uddamålet. Senaste matchen var målsnål men de tidigare mötena blev 6-4 och 5-4, vilket ändå ger ett snitt på över 7 mål per match.

Dagens spel: 1x +5.5 mål @ 1.84 (2 units)
Möjlig vinst är ~1.5 units

---------------------------------------------------------------------

Florida Panthers @ Chicago Blackhawks

Ett omotiverat Chicago kommer ej att gå till slutspel.
De måste vinna över lag som Florida för att ha en chans.
Nu är det dags för Toews och Hossa att skjuta dem in i slutspelet.

Florida vann senaste mötet och gjorde ingen strålande match mot Rangers men föll ändå bara med 1-0. Panthers har dock stora problem med sin effektivitet och gör för lite mål.

Chicago är stora favoriter och jag sätter ett handikapp på dem ikväll.

Dagens spel: 1x Handikapp (+1.5) Chicago @ 2.13 (2 units)
Möjlig vinst är ~2 units

---------------------------------------------------------------------

Anaheim Ducks @ Dalls Stars

Dallas spelar riktigt dåligt just nu men skapar oro i alla lag de möter.
Anaheim spelar riktigt bra och har vunnit 3 av de senaste 4 mötena i år.
Dallas har ett osäkert kort i Louie Eriksson och som kanske kan spela idag och skulle i så fall lyfta hela laget.

Alldeles för bra odds på Anaheim som är i bättre form och Dallas spelar extremt ostabilt just nu utan Louie Eriksson. Mitt bet grundar sig mycket på att han inte spelar idag heller.

Dagens spel: 1x Anaheim @ 2.85 (2 units)
Möjlig vinst är ~3.5 units

---------------------------------------------------------------------

Calgary Flames @ San Jose Sharks

Calgary måste vinna matcher för att ta en slutspelsplats.
Sharks jagar Detroit men är inte lika desperata som Flames.
San Jose har vunnit de senaste 2 mötena med uddamålsvinst.

Allting pekar på en Sharks seger, men jag tror att Calgary kommer hitta ett sätt att vinna då dem är i stort behov av poäng.

Dagens spel: 1x Calgary @ 3.30 (2 units)
Möjlig vinst är ~4.5 units

Keft 2011-03-23 18:51

Värt att nämna. Marcus Kruger gör debut i blackhawks kasse.
http://video.blackhawks.nhl.com/vide...1106&id=104486

Vurpan 2011-03-23 19:29

Sein, mkt trevligt med dina seriösa förslag! En annan har inte samma ork och driv ikväll utan nöjer sig med att bara säga vad ja spelat; Ducks Ml, Vancouver Ml och Chicago -1.5... Gogogo!!

Xamdam 2011-03-23 19:46

Ogiltigt spel-ID: 330325


Ogiltigt spel-ID: 330319


Ogiltigt spel-ID: 330318


Ogiltigt spel-ID: 330158


Ogiltigt spel-ID: 330599



Är 6/7 hittils på Ö/U och hoppas att det fortsätter så. Grönt tack.

Ogiltigt spel-ID: 331001



La en minifyrling för gratispengar. Insatsen är minimal och vinsten likaså, men var bara ute efter att sätta ett spel till ett något högre odds. Spelar bara singlar så högsta oddset jag satt är runt 5.25 på Brynäs rak 2:a. Kul att äntligen få in något med ett lite högre odds. :)

Xamdam 2011-03-23 19:47

Citat:

Ursprungligen postat av Keft (Inlägg 114700)
Värt att nämna. Marcus Kruger gör debut i blackhawks kasse.
http://video.blackhawks.nhl.com/vide...1106&id=104486

Har han sadlat om till målvakt? ;)

Keft 2011-03-23 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av Racksta (Inlägg 114716)
Har han sadlat om till målvakt? ;)

Haha, va fan tänker jag med. Fel av mig :clap::clap:

Redbull 2011-03-23 21:00

Även jag har lirat Vancouver ML 2.01 @ Pinnacle.

Svår match på förhand (som så många andra i NHL) och dom tre tidigare möten denna säsong har varit ganska jämna. Det är ju trots allt dom två bästa lagen från Western Conference som drabbar samman inatt. Men Detroits skadebekymmer får mig att spela ML på Nucks. Viktiga spelare som Datsyuk och Franzen missar matchen vilket även Hudler och Bertuzzi gör. I Vancouver så väntas Bieksa göra comeback medan Alberts, Glass och Edler är skadade.

Enligt dailyfaceoff och leftwinglock är det bekräftat att Luongo (Vancouver) och Howard (Detroit) står.

By the way: Kul om Krüger får göra debut ikväll...

KORITFW 2011-03-23 21:04

Tror jag lirar VAN!

11433 2011-03-23 21:56

4 (hcp -1,5) ettor till dryga 50*

Redbull 2011-03-24 06:16

Racksta

Citat:

Senast redigerad av Racksta den idag klockan 04:15.
Varför lägger du upp din fyrling i efterhand? Helt onödigt och ger absolut ingenting. Hade du postat din fyrling om den inte gått in? Nej, tveksamt va?

Xamdam 2011-03-24 12:38

Citat:

Ursprungligen postat av Redbull (Inlägg 114762)
Racksta



Varför lägger du upp din fyrling i efterhand? Helt onödigt och ger absolut ingenting. Hade du postat din fyrling om den inte gått in? Nej, tveksamt va?

Idiot. Jag tjänade ingenting på den och hade inte lagt upp den om den inte gått in eftersom en värdelös minimal gratispeng hade visats som en förlust på mitt sheet och jag räknar inte gratispengar som förlustspel även om de inte går in. Jag är bara glad att jag äntligen satte något med högre odds.

Redbull 2011-03-24 12:42

Ehh ok. Vi säger så. Förstår inte riktigt ditt resonemang (förmodligen för att jag är en idiot).

Xamdam 2011-03-24 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av Redbull (Inlägg 114802)
Ehh ok. Vi säger så. Förstår inte riktigt ditt resonemang (förmodligen för att jag är en idiot).

Jag har haft som mål att sätta något spel med lite högre i odds ganska länge, inte för att tjäna något utan alltid med minsta minimala insats för att kunna säga att jag satt lite högre odds. Mitt sheet är där jag bokför hur mycket pengar jag tjänar/förlorar, eftersom jag spelade med gratispengar så förlorar jag inga pengar om jag hade förlorat fyrlingen (jag spelar alltså aldrig med egna riktiga pengar på sådana här spel, även om insatserna är minimala), dock tjänar jag om jag vinner vilket jag gjorde därför lät jag den stå. Förstår inte vad du inte förstår?

Vissa tycker säkert det är jättekonstigt och "uhh så får man inte göra" men mitt sheet är inte med i VM i sheets 2011 utan det är till för min personliga bokföring. ;)

Redbull 2011-03-24 13:03

Alltså, jag förstår vad du skriver. Men det jag inte förstod var din argumentation kring varför man lägger upp spel i efterhand. Jag förstår att du är glad, det var en fin fyrling, men det stjälper mer än det hjälper att posta spel i efterhand. Var du nu glad och ville yttra detta kunde du skrivit av dig i ”Den stora skryt- och ryggdunkartråden”.

Men skitsamma. Vi glömmer detta och istället ägnar kraft åt att hjälpa varandra till att hitta fina spel och gröna sedlar ;)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved