Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   NHL 29/3 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/7179-nhl-29-3-a/)

Xamdam 2011-03-29 05:57

NHL 29/3
 
Mycket matcher, hit it. :cheers:

Columbus Blue Jackets - Florida Panthers
Pittsburgh Penguins - Philadelphia Flyers
Toronto Maple Leafs - Buffalo Sabres
Washington Capitals - Carolina Hurricanes
Boston Bruins - Chicago Blackhawks
Montreal Canadiens - Atlanta Thrashers
Tampa Bay Lightning - Ottawa Senators
Nashville Predators - Vancouver Canucks
St. Louis Blues - Minnesota Wild
Edmonton Oilers - Los Angeles Kings
Phoenix Coyotes - Dallas Stars

nausea 2011-03-29 10:10

Minnesota Wild @ St. Louis Blues - Ö 5,5 FT @ 2,00
Minnesota Wild @ St. Louis Blues. 1 @ 2,00
Ottawa Senators @ Tampa Bay Lightning. X @ 4,20

Tidigare tre mötena under säsongen har snittat 7.3 mål per match. Skador i båda lagen, varav en del backar. Spelar även på Blues som segrare efter tre perioder. De är hetare än vad Wild är och de vann senast med 6-3.

Sens 3-3-4 vs Lightning 6-3-1 då! De har möts tre gånger innan den här säsongen. 2-1, 2-1, 3-2 OT (2-1 i matcher till Sens.) Tycker krysset på 4,20 är väldigt spelvärt då samtliga matcher slutat så jämnt och den senaste i övertid. ML 2:an till omking 2,70 finns den med, vilket inte är otänkbart enligt mig. Funderar även på underspelet.

Astung 2011-03-29 12:23

Edmonton Oilers - Los Angeles Kings
Nashville Predators - Vancouver Canucks
Tampa Bay Lightning - Ottawa Senators

Dessa kommer jag spela ikväll, och har redan spelat. Alla ligger på ML.

Tankarna är all statestik som erbjuds på diverse sidor. Just nu jobbar jag, vilket resulterar till att det blir svårt att skriva just varför.

Men kort,

Vancouver:10-1 senaste 11 matcherna! Dem har båda sedinarna i toppform och lätt MVP!(Min åsikt) Dem möter Predators som har 5-0 i sina senaste 5 spelade matcher. Vancouver har 5-2 i dem senaste möterna. Detta är lite kort, därför spelas denna matchen i ML.

LA Kings: Edmonton Oilers har inga bra siffror hemma; Edmonton is 6-16 SU in its last 22 games at home. LA Kings kommer från 7-2 I matcher, och 5-0 Mot Oilers.

LA Kings form är alltså bra, jämfört mot Oilers. Dessutom har edmonton ett par avbräck som gynnar kings. Lite kort information bara.


Ottawa: spelas ENDAST ML pgr. ett fantastiskt odds.(2.7 @ BET365) 4-2 senaste 6 spelade och 7-3 mot Tampa Bay.

Bay har 1-4 senast spelade matcher.

Så Jag spelar mycket efter statestken, men lite hjärta bakom också! :)

Astung 2011-03-29 17:20

Komigen nu. Ingen som har åsikter?

nausea 2011-03-29 19:14

Vet inte om jag vågar spela på något annat i natt. Mycket känns osäkert :P

Du säger Vancouver, men jag vettifanken alltså. Nashville har tagit de två senaste matcherna och har massor att slåss för. De har bara två poäng upp till Phoenix på fjärdeplats. Tror absolut de vill vinna hemmais i slutspelet.

Inget jag vågar spela på ^^ Men hoppas Vancouver tar det :)

entvå3 2011-03-29 20:14

Första inlägget ska ju göras någon gång så kan ju lika gärna ta det nu :)

Buffalo Sabres regulation (2.35) @ Toronto Maple Leafs
Tror att Miller kommer vara den bidragande faktorn som avgör till Sabres fördel.
Sabres har även haft ett bättre PP och PK på sistonde än Leafs.

Ottawa Senators ML (2.7) @ Tampa Bay Lightning
Kör även jag som Astung mycket här pga oddset. Sens har haft ett 100%igt PK dom senaste 12 gånger dom hamnat i underläge.

Minnesota Wild @ St. Louis Blues ÖVER 5.5 (2.05)
Som redan nämnts har dom snittat 7.3 mål per match dom 3 senaste.
Wild har 2 mål framåt och 5 mål bakåt i snitt sett över senaste 5. För St. Louis del säger siffrorna 3.6 och 2.0.

Vancouver Canucks ML (2.00) @ Nashville Predators
2 riktigt bra lag där det känns som Canucks har den avgörande spetskompetensen som kommer avgöra matchen.
Det känns som rätt lag att avsluta Preds streak.

Lycka till alla!:cheers:

tompa87 2011-03-29 20:41

Jag skulle inte spela emot Nashville idag, även om Vancouver är stekheta så är Nashville desperatare och Vancouver ute på en utmattande turne, dessutom utan Hamhuis (bäst plus/minus i laget) nu också, börjar bli tunnt på backsidan och jag leanar definitivt Nashville idag.. Columbus vann dessutom skotten sist och åtminstone lika bra som Vancouver ..

det blir 3e matchen på 4 dagar i 3 olika städer Atlanta-Columbus-Nashville, 4e på 6 nätter (även den 4e borta i Detroit), man går runt på färre och framförallt sämre backar och jag tror det kommer att ta ut sin rätt snart.

Nashville dessutom starka hemma 22-8-7 och man har vunnit 8 av dem senaste 10 hemma, 1 reguljär torsk och en på övertid.

Sen gillar jag underspel sabres, underspel Pens, under 1,5 första i florida matchen ..

Gillar även Bolts idag, clinchar så gott som en playoff birth med en W idag, och Ottawa passar utmärkt, torskade i OT mot ATL där jag tyckte där var sämre än Atlanta men hade lite flyt med studsarna, oddset lockade inte så jag litar på att det lossnar igen för ett av NHLs bästa offensiva lag å tar hcp -1,5. Stamkos måste tagga till om han ska komma ikapp Perry..

tompa87 2011-03-29 20:46

Spelar U 4,5 i Kings-Edmonton matchen åxå, Kings känns tunna framåt utan Kopitar och Edmonton är 3e sämst i ligan med endast 180 gjorda mål på 75 matcher.. Kings kommer att lira tajt och Quick kan förhoppningsvis komma upp stort inatt.

Prime 2011-03-29 20:50

Tyckte 2.20 var något högt på Chicago, men nu verkar det som om Boston startar med Thomas ändå och då är jag tveksam.
Än så länge bara lean på Ottawa. Tycker spontant att oddset känns något högt.
Ska kolla lite mer och återkommer om jag trycker av.

BOL!

tompa87 2011-03-29 21:00

ska åxå lägga till Flyers ML till mitt gigantiska kort idag :)

slutligen:

Flyers ML 1.96
Kings-Edmonton U 4,5 2.55
Leafs-Sabres U5,5 1.85
TB-Ottawa Tampa -1,5 2.39
Jackets-Panthers 1st Per U1,5 1.75
Pens-Flyers U5,5 1.70
Canadiens-Trashers 3-vägs 1 1.90
Nashville-Canucks 1a ML 1.85



Finns säkert högre odds på andra ställen än Betsafe där jag lirar.

YOUSAIDWHAT 2011-03-29 21:10

Tror kings fixar det relativt enkelt ändå utan kopitar, Edmonton är riktigt usla

Sen spelar jag tampa också , stamkos lär jaga på sina mannar ordentligt inatt :)

BOL !

oggeb 2011-03-29 21:57

2011-03-30 01:05NHLWashington Capitals vs Carolina Hurricanes UNDER U 5.5 FT 1 1.740

Det brukar vara målsnålt när dessa lag drabbar samman. Samtliga möten under säsongen har slutat U5.5 och jag tror att trenden håller i sig!

2011-03-30 01:05NHLPittsburgh Penguins vs Philadelphia Flyers UNDER U 5.5 FT 1 1.680

Tror det blir målsnålt som vanligt när pens spelar. Även förra matchen dom spelade slutade U5.5!

2011-03-30 01:35NHLTampabay Lightnings vs Ottawa Senatorss ÖVER Ö 5.5 FT 1 2.050

Både Lightnings och Sens har spelat många målrika matcher på senaste och jag tror att även denna går över 5.5!

2011-03-30 01:35NHLBoston Bruins vs Chicago Blackhawks UNDER U 5.5 FT 1 1.760

Tight match, tror inte att något av lagen vill släppa till någonting ikväll. Hawks vill säkra en slutspelsplats och kommer troligtvis spela en defensiv hockey.

2011-03-30 01:05NHLToronto Maple Leafs vs Buffalo Sabres 2 ML 1 1.830

Av matcherna jag har sett så tycker jag att Sabres ser mycket starka ut. Jag tror det kan bli en ganska tight match då även Leafs har spelat bra på senaste. Sabres kniper 3 eller 2 poäng ikväll!

2011-03-30 01:35NHLBoston Bruins vs Chicago Blackhawks 1 ML 1 1.740

Går lite på känsla här, 2 hårt kämpande lag där fördel av hemmaplan kommer att avgöra. Tror det blir en tight match!

tompa87 2011-03-29 23:45

Citat:

Ursprungligen postat av oggeb (Inlägg 115730)
.

2011-03-30 01:05NHLToronto Maple Leafs vs Buffalo Sabres 2 ML 1 1.830

Av matcherna jag har sett så tycker jag att Sabres ser mycket starka ut. Jag tror det kan bli en ganska tight match då även Leafs har spelat bra på senaste. Sabres kniper 3 eller 2 poäng ikväll!


Lär bli svårt då det fortfarande råder 2poängs system i NHL ;) men kör på 2 å lycka till med alla spelen, inget som strider mot mina vad jag kan se hehe :D

Xamdam 2011-03-29 23:56

Ogiltigt spel-ID: 335897


Man var utspelade mot Columbus då de konstant pressade i Nucks zon. Vad man dock visade var att trots att mycket spel var dåligt så är målvaktsspelet helt fenomenalt i Schneider (även Luongo är jävligt stabil) samtidigt som man är ruggigt duktiga i anfallszon på att passa bort motståndarna och verkligen ta vara på sina målchanser. Nucks gjorde mål på 4/9 och Columbus på 1/20 eller något liknande. Blev imponerad och kör Nucks mot ett starkt hemmalag i Preds. Preds sjukt bra hemma, men skall inte förglömmas att Nucks är ligans bästa bortalag.

Ogiltigt spel-ID: 335898


Dominerade Red Wings något och de spelade bra defensivt, måste dock ta vara på chanserna bättre. Tar hellre Hawks till 2.2 än Bruins till 1.78.

Ogiltigt spel-ID: 335899


Pittsburgh har inte någon stjärnoffensiv (även om den är hyfsat gedigen och "normal") utan Crosby, Malkin etc. Såg matchen mot Florida och man var utspelade, det som räddade Pens var Fleurys storspel samt att Panthers har för dålig offensiv spets för att riktigt kunna ta vara på alla lägen de skapade. Seriens näst bästa bortalag i Flyers har nog lättare att slå hål på Fleury.

Ogiltigt spel-ID: 335900


Torontos chanser till slutspel är minimala samtidigt som Sabres krigar mot Rangers och ev. Canes runt strecket. Miller spelar bra, Buffalo har haft en bra forecheck och offensiv när jag tittat samtidigt som man är ligans tionde bästa bortalag.

Ogiltigt spel-ID: 336843


Dessa förbannade spel har jag alltid fel på, tror jag missat 3/3 eller 4/4, men jag fortsätter försöka för nu skall jag fan sätta en. Har ingen statistik men vet att jag hört kommentatorer ofta nämna när Toronto spelat att de är ett lag som nästan aldrig gör första målet utan oftast släpper in först och därför känns det här spelet lämpligt!

Ogiltigt spel-ID: 335901


Två lag som producerat dåligt med mål så egentligen kanske det inte är ett megaspel, jag spelar Ö 5 på grund av att Clemmensen står för Florida och han är betydligt sämre än Vokoun, hoppas därmed på att ett par fladderpuckar ska ramla in. Lyckas CJB hålla samma spel mot Florida som de höll mot Nucks så kommer det bli över 5 no doubt, Clemmensen kan inte rädda det Schneider räddade.

maddmax 2011-03-30 00:19

Spelar foljande spel:

Ogiltigt spel-ID: 336858


Ogiltigt spel-ID: 336832


Sista spelen de narmaste 5-8 dagarna. BOL allihopa!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved