Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   NHL 8/4 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/7315-nhl-8-4-a/)

TipsKungen 2011-04-08 08:45

NHL 8/4
 
Jag tror mycket på Nashville ikväll då Columbus saknar motivation eftersom de inte har något att spela för. De är 0-8 på senaste 9 matcher samt att Nash saknas även här.

Kommer lägga upp en rek senare

yertle 2011-04-08 10:20

Håller med kungen, tror att Nashville tar det. De är ett bättre lag än Columbus och har mer att spela för då de jagar den eftertraktade fjärdeplatsen. Columbus har inte vunnit i Nashville sedan 2006.

Jag kommer även lägga två statistikspel...
Atl vs Car X
Tbl vs Flo X

Jag tror också att Buffalo kommer att dra det längsta strået mot Philadelphia. Det är en viktig match för båda lagen. Torskar Pittsburgh och Philadelphia vinner så tar de hem Atlantic division samt att de har chansen att gå om Washington för Eastern titeln. Om Buffalo vinner så är de klara för slutspel. Buffalo kan få tillbaka Miller till matchen, detta bestäms under dagen. En het Vanek avgör?

Phoenix och Sharks möts i en home-and-home. Phoenix hade förhoppningen att dessa matcher skulle kunna avgöra Pacific division men tyvärr är poängskillnaden för stor och istället kan de bi indragna i en riktigt jakt på en slutspelplats. Jag tror att Sharks kommer mäkta med en series-sweep här och ta de två återstående matcherna. Tidigare matcher har slutat med vinst med två mål eller mer.

Dallas möter Colorado för andra kvällen i rad och jag tror att de kommer att fightas emot Chicago och Phoenix om den sista platsen. Chicago möter detroit home-and-home och även om Dallas är två poäng bakom så har de verkligen en chans här att knipa sista platsen. Trots bortamatch tror jag att Dallas tar det efter fulltid.

Mitt sista spel blir Anaheim mot LA, där Anaheim kommer att vinna. Stärkta från 6-2 seger mot Sharks och med heta Perry, Ryan och Visnovsky kommer detta att gå vägen

tompa87 2011-04-08 13:39

The Kings have scored only nine goals in five games without Anze Kopitar, and their power play is 0-for-12 in that span

Gillar Ducks väldigt mkt idag, även PL p.g.a. deras offensiv och Kings lack there of i dagens match. Ducks clinchar sågott som Playoff birth med en W idag dessutom då deras ROW är mkt högre än de andra lagen som jagar så jag gillar Ducks i denna matchup, Kopitar å Williams saknas och LA är klara för slutspel redan..

Khiarshoor 2011-04-08 14:38

Tycker NHL inatt ser bra ut på förhand! Men NHL är NHL... Anaheim, Nashville, Dallas och Carolina borde ju vinna!!

YOUSAIDWHAT 2011-04-08 14:48

Ingen som tror på Tampa inatt alltså ? Dom kan väl gå om Pengs om dom vinner :)

tompa87 2011-04-08 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av YOUSAIDWHAT (Inlägg 117125)
Ingen som tror på Tampa inatt alltså ? Dom kan väl gå om Pengs om dom vinner :)

Tampa är 1-4 under säsongen mot Florida å har inte spelat 1.72 rak övertygande alls.. sen är det klart man har kapacitet å Florida spelar dåligt men derby å Floridas facit mot TB gör det ej spelbart tycker jag.. däremot ett underspel, kanske X?..

EDIT: Dem kan inte gå om Pens, Pens är 3 poäng före å det är ju 2-poängs system i NHL. Vinner Pens å Philly torskar i regular time så går dock Pens om Philly och då är dem divisions ledare vilket gör att tampa även om dem har fler poäng än Penguins inte går om.

Khiarshoor 2011-04-09 04:44

1-1 Inför sista perioden mot KINGS... :/ Tror inte Anaheim löser detta .. Kommer inte gå vägen, tack sharps!:cry:

yertle 2011-04-09 05:57

Citat:

Ursprungligen postat av Khiarshoor (Inlägg 117222)
1-1 Inför sista perioden mot KINGS... :/ Tror inte Anaheim löser detta .. Kommer inte gå vägen, tack sharps!:cry:

Vad muttrar du om? Enkel seger med 2-1 ;)

Tyvärr låter det som att du försöker lägga över en ev. förlust på någon annan. Hoppas jag missförstod dig?

Khiarshoor 2011-04-09 06:28

Nej nej.. Menade Tack sharps för alla fina tips, men nu torskar vi.. Om du förstår va jag menade... Alltså mer såhär "tack sharps för alla fina minnen" typ så :p

Men de gick ju hem ännu en gång! Dock så skrev jag lite tidigare de 4 jag troodde på.. Och som jag skulle lirat de istället ;) Men nu blev de en dubbel 1000kr Nashville och Anaheim och tack gud att Selänne rädda oss!!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved