Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   REK 2011-05-15 Slovakien VM-guld - (VM) (https://www.sharps.se/forums/ishockey/7523-2011-05-15-slovakien-vm-guld-vm/)

DamageINC 2011-04-27 17:01

2011-05-15 Slovakien VM-guld - (VM)
 
https://www.sharps.se/forums/includes...03914295-4.jpg
Datum: 2011-04-29
Tid: 12:00
Sport: Ishockey
Land: Internationell
Liga: VM
Match: Slovakien VM-guld -
Period: Annat

Spel: Slovakien VM-guld Outright
Insats: 1 unit
Odds: 21.000
Bolag: stanjames

Motivering:
Stanjames erbjuder ett visst utstick på att Slovakien ska ta hem VM-guldet på hemmaplan i år. De flesta bolag ligger mellan 10-14 gånger pengarna medan SJ lägger sig på 21 vilket jag anser har ett visst värde. Allt för påläst inför VM är jag inte, vill inte påstå det heller utan denna rek är mest baserat på oddsutsticket.

Dock så råder det hockeyfeber i Slovakien nu och de ser ut att få ihop ett slagkraftigt lag med flera NHL-stjärnor som tackat ja. Bland annat har Hossa och Gaborik nyligen anslutit och fler kan det bli beroende på hur Stanley Cup artar sig. Jag quotar Aftonbladet: "Rangers-stjärnan Marian Gaborik var med på sin första träning med laget.
– Jag är verkligen glad att vara här. Det här är förmodligen sista gången på länge vi kommer att få ihop ett så starkt lag i VM, sa han enligt slovakiska tidningen Pravda."

Själv är jag märkligt nog (då jag aldrig lagt ett spel för över 50kr där) limiterad på stanjames så jag fick igenom hela 5.04 kr (!), men för er som inte är det så rekommenderar jag att en liten unit läggs på hemmaguld i årets ishockey-VM.

keffok 2011-04-27 17:12

En ngt garderad variant på ovanstående: 1-3 på unibet för 2.50

Moffegrev 2011-04-27 17:27

Citat:

Ursprungligen postat av keffok (Inlägg 119885)
En ngt garderad variant på ovanstående: 1-3 på unibet för 2.50

Tycker jag är ett riktigt uselt odds. Isf skulle jag hellre ta 21 på Stanjames och sedan arbitragea ut det ifall det skulle gå bra för Slovakien.

Wagner 2011-04-27 17:49

Ja uselt är bara förnamnet. Alla som spelar på trav vet hur illa 2.50 på plats rimmar mot en häst som ger 21 ggr som vinnare. :)

Det räcker att gå till Svenska Spel för att hitta 2.90 på samma spel och ni får inga 2.90 hos mig på att det är högst i världen.

Vidare ser jag att man vill spela Slovakien hos Betfair till 16 ggr. Så 21 svängar är värt ett skott för att skynda på limiteringen.

Wagner 2011-04-27 18:08

Citat:

Själv är jag märkligt nog (då jag aldrig lagt ett spel för över 50kr där) limiterad på stanjames så jag fick igenom hela 5.04 kr (!), men för er som inte är det så rekommenderar jag att en liten unit läggs på hemmaguld i årets ishockey-VM.
Nu har jag läst hela posten och kan svara på detta. :)

Jag tror inte du behöver vara speciellt orolig. Högst troligt så är objektet "hårt spelat" så ingen får spela mer än 5 spänn. En form av autolimitering innan någon får tummen ur..och ändrar oddset.

DamageINC 2011-04-27 18:31

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 119901)
Nu har jag läst hela posten och kan svara på detta. :)

Jag tror inte du behöver vara speciellt orolig. Högst troligt så är objektet "hårt spelat" så ingen får spela mer än 5 spänn. En form av autolimitering innan någon får tummen ur..och ändrar oddset.

Mja kanske det med, men jag har blivit limiterad av stanjames. Har snackat med dem om det och det berodde på att jag arbade enligt dem. Tydligen räcker det att spela på en massa olika småmarknader för att de ska tycka att man arbar, trots att mina insatser ligger på typ 25-30kr. Shit vilka summor jag måste tjäna på att arba på den nivån liksom...

Moffegrev 2011-04-27 18:41

Blev du limiterad vid bets på 25-30sek?

Isf kan de ju inte vilja ha några kunder alls.

DamageINC 2011-04-27 19:04

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 119907)
Blev du limiterad vid bets på 25-30sek?

Isf kan de ju inte vilja ha några kunder alls.

Ja det blev jag. De hänvisade till att jag hade spelat på så skilda saker som sydamerikansk fotboll, tjeckisk volleyboll och rysk andradivisionshockey (eller liknande). Detta är tydligen säkra tecken på att man arbar. Att jag rent tekniskt bara skulle kunna tjäna några kronor/dag med de insatserna jag la tyckte de var fullständigt ointressant.

Wagner 2011-04-27 19:27

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 119907)
Blev du limiterad vid bets på 25-30sek?

Isf kan de ju inte vilja ha några kunder alls.

Jo då, det vill dom visst. Fast inte dom som oftast plockar russinen ur kakan. Men det gör bara en bråkdel av deras kunder så problemet är inte så stort. Problemen lokaliseras snabbt och så gör man sig av med dom.

Finns hur mycket om S.J i denna tråd så ni ska förstå hur lite som krävs. https://www.sharps.se/forums/spelbola...-limiteringar/

Wagner 2011-04-27 19:33

Limiteringar är inte enbart av ondo. Bara ett tecken på att du är på rätt väg. Den som ännu inte blivit limiterad av Stan James har betydligt mer att oroa sig för än dom som redan blivit det. :)

DamageINC 2011-04-27 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 119913)
Jo då, det vill dom visst. Fast inte dom som oftast plockar russinen ur kakan. Men det gör bara en bråkdel av deras kunder så problemet är inte så stort. Problemen lokaliseras snabbt och så gör man sig av med dom.

Finns hur mycket om S.J i denna tråd så ni ska förstå hur lite som krävs. https://www.sharps.se/forums/spelbola...-limiteringar/

Exakt. Precis som för flickan på sunmaidasken är det endast de allra solmognaste vindruveoddsen som hamnar i min korg. Det tycker inte gamla rävar som Stan om.

jempa 2011-04-27 20:28

Är det någon som har vidare koll på vilka lag som tar med vilka spelare?

Skulle vara riktigt skönt att kunna titta på vilka line-ups som ställs.

Tack på förhand.

RobinD 2011-04-27 20:33

Har ni inte läst min historia om ScamJames? Sök lite forat så har ni kul fram till CL börjar.

Geezer 2011-04-27 21:49

Det är helt klart ett fint oddsutstick. Men man ska komma ihåg att hemmanationerna går oftast bra i VM, men vinner i stort sett aldrig guldmedaljen.
Trots att jag följt VM nästintill slaviskt de senaste 17 åren så kan jag inte påminna mig någon hemmanation som vunnit. Några har nått final, men väl där torskat..

DamageINC 2011-04-27 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av Geezer (Inlägg 119944)
Det är helt klart ett fint oddsutstick. Men man ska komma ihåg att hemmanationerna går oftast bra i VM, men vinner i stort sett aldrig guldmedaljen.
Trots att jag följt VM nästintill slaviskt de senaste 17 åren så kan jag inte påminna mig någon hemmanation som vunnit. Några har nått final, men väl där torskat..

Jo, men det är ju utsticket som lockar. Nog ska Slovakien statistiskt sett ta hem detta VM oftare än var 21:a gång under de förutsättningar som råder just idag. Det skulle ju dock fortfarande vara en rätt stor skräll om de gjorde det.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved