Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   European Trophy 2011 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/8318-european-trophy-2011-a/)

Grnvit 2011-07-25 22:09

European Trophy 2011
 
Tänkte höra lite om någon har några tankar inför European Trophy?
Första matcherna spelas 11 Augusti.

Norra Divisionen: Djurgårdens IF och Luleå från Sverige, HIFK och Jokerit från Finland, Sparta Praha och Slavia Praha från Tjeckien.

Södra Divisionen: Linköping och HV71 från Sverige, Adler Mannheim från Tyskland, Bílí Tygři Liberec, Eaton Pardubice och Kometa Brno från Tjeckien.

Östra Divisionen: Oulun Kärpät och KalPa från Finland, Mountfield České Budějovice och Plzeň 1929 från Tjeckien, Slovan Bratislava från Slovakien, Vienna Capitals från Österrike.

Västra Divisionen: Färjestad och Frölunda från Sverige, TPS och Tappara från Finland, Eisbären Berlin från Tyskland, Red Bull Salzburg från Österrike.


Mina tankar:
Spoiler:
Jag har ingen som helst koll på lagen från Tjeckien eller Slovakien. Det enda jag vet är att Elitserien och SM-liiga är bättre ligor på alla sätt. Tyska ligan DEL är på uppgång, starka topplag, bl.a Eisbären Berlin som vann förra årets upplaga av European Trophy.
Eisbären Berlin vann som sagt fjolårets European Trophy och blev även mästare i tyska hockeyligan. De har fått behålla de flesta av sina spelare och är en av mina favoriter att ta hem årets European Trophy.

Jag har också ett par favoriter i Norra Divisionen.
DIF som jag har tippat som vinnare av Elitseriens grundserie tror jag kommer vara med och fightas om segern.
HIFK från SM-liiga (Helsingfors) har värvat, enligt mig, riktigt starkt. Man har plockat hem spelare i Eero Somervuori och Kim Hirschovitz som har gjort det riktigt bra i Elitserien. Man har den oerhört rutinerade Ville Peltonen som leder laget med bl.a supertalangen Mikael Granlund. HIFK tog hem SM-liiga förra året och är favoriter till det i år med, jag tror även att de kommer ta hem European Trophy, enligt mig är de dem största favoriterna.



http://www.braodds.com/ishockey-european-trophy

Hjälp gärna till att hålla utkik efter odds!

http://www.europeantrophy.com/

Boden 2011-07-26 12:18

Nu börjar det brännas, underbart att det kommer igång snart igen. Men jag kommer ta det lugnt med spelandet under försäsongen...träningsmatcher är ju inte det lättaste.

Husssar 2011-07-26 12:57

Den europeiska spelstilen brukar ofta bjuda in till väldigt öppna matcher. Speciellt när finska lag kommer till Sverige. Vet inte om det har att göra med att man i Finland kör något mellanting på stor och liten rink.

Om man tänker på vilka lag som brukar var offensiva och vara med i målrika matcher brukar de absolut att bli målrika. Hv är ett lag som hemskt gärna spelar en offensiv hockey. Men nu het jag inte riktigt hur Ulf Dahlen kommer forma laget och hur hans tänk är. Men förra året var det ofta överords på överspel i ET.

Grnvit 2011-07-27 18:34

http://www.oddsportal.com/hockey/eur...ropean-trophy/


JAjAJAJAJAJAJAJAJAJAJ SOM JAG HAR LÄNGTATATTATAAT

Grnvit 2011-07-27 19:10

Nu har man suttit och funderat och kollat runt lite på lagen. Man får väl vara passiv under de första matcherna, har ingen koll på tjeckiska lagen.
Jag tror att DIF's trupp är starkare än Slavia Praha's.
Överodds på Berlin mot Frölunda.
FBK kommer att möta ett Salzburg som har tappat 10 spelare från förra säsongen, värvat in 11 nya. Ung trupp. Inget värde i FBK till 1.45 dock..

Jag kommer att testa Eisbären Berlin i alla fall, men avvaktar tills de andra bolagen släpper odds, vilket de lär göra snart.

Har ni några tankar?

Qirren 2011-07-27 19:13

Någon som har koll om Viasat sänder i år igen, eller vad som gäller?

Grnvit 2011-07-27 19:17

Tycker jag har hört något om att Kingscania skulle köpa Viasat-pass eller något liknande för att se ET.

Husssar 2011-07-27 19:28

Frölunda - eisbären känns som överspel i mitt tycke.

Grnvit 2011-07-27 19:49

Citat:

Ursprungligen postat av Husssar (Inlägg 132408)
Frölunda - eisbären känns som överspel i mitt tycke.

Utveckla gärna :)

Qirren 2011-07-27 19:54

Fick detta som svar av Viasats support. "Inte som det ser ut just nu, men det är inte klart än "

Husssar 2011-07-27 20:35

Citat:

Ursprungligen postat av Grnvit (Inlägg 132414)
Utveckla gärna :)

Ska försöka utveckla så kort som möjligt då jg sitter på iphone.

Eisbären är ett lag som gärna spelar offensivt och Frölunda är ett lag som på pappret kommer spela ett hederligt frölundaspel i år. Framåt. När Kenta tog över Hv handplocka han Ledin som energispelare. Nu har han fått Petersson. Tittar man på Frölundas målvakter är det inga giganter. Pw är ingen målvakt som stänger igen ett lag under en "träningsmatch". Har inte 100%ig koll på eisbärens spelare iår ska erkännas.

yertle 2011-07-29 13:32

Jag har kikat lite snabbt på lagen i ET och det känns som om de tjeckiska lagen kan få det svårt. Är det någon bookie som släppt matchodds?

Det ska bli intressant att se hur ett lag som Fbk klarar sig nere i Europa, då de hade stora problem där förra året.

Grnvit 2011-07-29 15:30

Citat:

Ursprungligen postat av yertle (Inlägg 132595)
Jag har kikat lite snabbt på lagen i ET och det känns som om de tjeckiska lagen kan få det svårt. Är det någon bookie som släppt matchodds?

Det ska bli intressant att se hur ett lag som Fbk klarar sig nere i Europa, då de hade stora problem där förra året.


Jepp, det känns som att Elitserie-lagen bör vara en klass större än tjeckerna.

Betclic.


Vi har ju inte många nya spelare, så jag tror att vi kommer igång snabbt i år. Vi kommer nog att ha en bra försäsong. Vi kommer förmodligen att ha ett rätt starkt kollektiv redan från början, som stärks ju längre i säsongen vi kommer.
Defensiven kommer nog att vara rätt stark i början av säsongen nu med.

Piturek 2011-07-29 16:01

Citat:

Ursprungligen postat av Grnvit (Inlägg 132622)
Jepp, det känns som att Elitserie-lagen bör vara en klass större än tjeckerna.

Betclic.


Vi har ju inte många nya spelare, så jag tror att vi kommer igång snabbt i år. Vi kommer nog att ha en bra försäsong. Vi kommer förmodligen att ha ett rätt starkt kollektiv redan från början, som stärks ju längre i säsongen vi kommer.
Defensiven kommer nog att vara rätt stark i början av säsongen nu med.


Ett dunder-förvärv i Sjöström!!

Grnvit 2011-07-29 16:28

Citat:

Ursprungligen postat av Piturek (Inlägg 132628)
Ett dunder-förvärv i Sjöström!!


Jepps, blir off-topic nu, men förmodligen kommer det inte vara så mycket liv i tråden, samt att detta inlägg gäller ju en av trupperna i ET ;)

Av det man läst så har jag fått upp en liten bild av vad det är för spelare.
Jag skulle vara väääldigt nöjd om det är en Jimmie Ölvestad anno 09/10 som vi har värvat.
Många hade förväntat sig en utpräglad poänggörare, men det verkar som att många är nöjda med detta nyförvärv ändå. Känns som en typisk färjestads-värvning.

Av en skribent på fbk-forat:
"En hårt arbetande kille i alla väder, tung, stark och villig att jobba framför allt. Som ung, ja kanske lite av en poängmakare och det finns säkert en del kvar för honom att uträtta offensivt."


Det blir spännande och jag är helnöjd så här på förhand!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved