Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   2011-08-18 Powerplay (EUTrophy) (https://www.sharps.se/forums/ishockey/8491-2011-08-18-powerplay-eutrophy/)

Fordie 2011-08-16 01:10

2011-08-18 Powerplay (EUTrophy)
 
https://www.sharps.se/forums/includes...13452097-0.jpg
Datum: 2011-08-18
Sport: Fotboll
Land: Europa
Liga: EUTrophy
Match: PowerPlay 18/8


Motivering:
Är det ok att jag startar en sån här tråd eller ska vi hålla oss till Grönvits? (känns som den kommer bli låååååååång och jobbig att leta runt i efter ett tag)

Detta blir en "halvrek" och mod får gärna göra om den till ett vanligt inlägg om det inte är ok att reka en "parlay". Jag kommer dock uppdatera och reka matcherna sen också, men inte ikväll.

Nu kommer ni väl slå på mig för att jag skriver powerplay istället för european trophy och odds. Men här är iaf matcherna, och såhär tror jag. Garderingar innananför parenteser, dom matcherna jag helgarderat men bara skrivit typ 1(x2) innebär att om jag hade 1kr att spela för och skulle lämna in en rad så skulle den bli sån. :)

1: Jokerit - Luleå: 1(X2) - 44%/21%/35%
Jokerit är jokerit och luleå är luleå, kan gå precis hur som helst men mitt finska hjärta säger mig att jokerit tar hem denna match då luleå helt enkelt inte orkar stå emot. Kommer spela 1X2 dock.

2: Kärpet - Plzen: 1 - 57%/16%/27%
Kärpet har fått tillbaka många(?) viktiga spelare sen sist. Vinner enkelt.
Enkel 1a.

3: Tappara - Frölunda: (1X)2 - 37%/28%/35%
Skulle jag få frågan vilka som vinner så skulle jag svara Frölunda på impuls.
Kommer helgardera denna.

4: TPS - Färjestad: (1)2 - 30%/27%/43%
Svår match, färjestad i hjärtat. Kryss finns inte på världskartan iaf, FBK vill ha vinst efter förlust sist ooch TPS kommer fortsätta pressa framåt.

5: Liberec - Pardubice: 1(X2) - 40%/27%/33%
Ingen kommentar :thumbup:

6: AIK - Brynäs: 1 - 51%/23%/26%
Spikar AIK här. Ser ingen anledning till varför dom skulle förlora mot brynäs, skulle vara en riktig felräkning, men jag har inte kollat skador etc.

7: Almtuna - Bofors: 1(X2) 40%/27%/33%
Ingen kommentar :thumbup:

8: Leksand - IK Oskarshamn: 1 72%/12%/16%
IK Oskarshamn? Något korpenlag som provar grillorna eller?
Fundering dock på att dela med en kompis för att kunna helgardera denna. ;)

162 rader.

Som sagt, imorgon (om oddsen kommit upp då), så kommer jag att lägga ut alla eu trophies odds med "riktiga" odds, så som ni vill ha det .


Kommer lägga ddet här i första inlägget, så skulle gärna ha denna rek kvar.
Tvingar ingen att spela, utan snarare diskutera/hjälpas åt att komma fram till det bästa spelet. Så som skriver är iaf mitt tänkta spel just nu!

/Fordie

KP 2011-08-16 05:54

Rekknappen ska endast användas när man har ett spelförslag med bra grundläggande motiveringar. Läs riktlinjerna för spelförslag/rekar. I övriga fall som dessa får du starta en vanlig tråd istället. Redigerat. /MOD

Citat:

1.02. Riktlinjer för spelförslag/rek

För att dela med er utav ett spelförslag med motivering kan ni välja att "Skapa en rek". Det gör ni genom att gå in i det forumet där ni anser att spelförslaget platsar och trycker på "Posta en rek"-knappen uppe till vänster.
Vill ni lägga istället in ett spelförslag med motivering i en redan existerande tråd, exempelvis er speldagbok gör ni det genom att gå in i tråden och trycker på "Svara med rek"-knappen istället.
Är spelet redan bokfört i er spreadsheet kan ni välja att infoga den direkt genom att skriva in SpelID för matchen. Denna får ni genom att gå in i er spreadsheet och trycker på "Levande" på den matchen ni vill infoga. Ni presenteras då det med SpelID nr på 6-10 siffror. Denna sifferkombination fyller ni i och väljer att importera. I annat fall kan ni börja skriva lagen under Infoga och fylla i resterande luckor.
Spelförslag som läggs genom denna meny skall ha genomtänkta motiveringar. Motiveringar med "Barcelona kommer att vinna den här matchen enkelt och messi gör minst 2mål" är ingen genomtänkt motivering. Utan vi kräver att ni är mer analyserande här.
Efter att ni skrivit en motivering har ni möjlighet att bifoga en bild till spelförslaget. Systemet söker själv efter en lämplig bild och ni presenteras med några förslag ni kan välja emellan.
Spelförslaget lyfts även fram på forumets framsida och fler har möjlighet att följa spelet då.
Har ni spelförslag där ni inte har möjlighet att skriva en genomtänkt motivering hänvisar vi er att lägga spelförslaget som ett vanligt inlägg i en passande tråd eller skapa en vanlig tråd själva till matchen.

Fordie 2011-08-17 00:18

Ja, jag ber om ursäkt. Jag måste lära mig motivera spelen bättre. Men om jag skriver typ "min källa i jokerit berättade att dom ser det är som en lekmatch. säkra spel är över 4 mål, att jokerit vinner alla perioder etc etc" och sen blir det inte NÅGOT av det. då känner jag mig riktigt riktigt dum. Även om jag motiverar något med statistik och analys och någon tycker något helt annat så känner jag mig också dum.

Tror jag håller mig till min speldagbok och så får folk rygga där istället.

Tack för att du tog bort den som rek iaf, vaknade och när jag vaknat till liv och kom ihåg att jag suttit borta på sömnmedicin och skrivit en rek fick jag panik.

Ber verkligen om ursäkt, kommer inte att upprepas.

Lås gärna tråden helt.
Och till er som ändå läser: Jag kommer spela dom 162 raderna, sen kommer jag och en kompis gå ihop och lägga helgardering på match 8 då jag har stor anledning att tro att det kan bli x2.

/ Fordie



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved