Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   REK Elitserien 4/2-2010 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/874-elitserien-4-2-2010-a/)

Kiwid10 2010-02-04 12:44

Elitserien 4/2-2010
 
Ett par matcher som jag tycker mig kunna hitta vinnare i.
Spelstopp 1900:


Luleå vs Modo 2a dnb 1,86 4 Units även hcp -1 2a 3,20 3 Units

Här möts 2 lag som har exakt motsatt form, Luleå bara tagit en seger på senaste 6 matcherna, medans Modo har 4 segrar och en oavgjord under samma period.
Dessa derbymöten är oftast jämna och väldigt svårlösta och inte blir det lättare när poängen betyder så oerhört mkt som det gör i denna match.
Jag lutar mig åt Modo först och främst för deras vinnarskallar med Peter Forsberg i täten, samt att deras form är snäppet bättre.

Ytterligare en back ifrån finska Pelicans Henri Laurila gör debut idag. Coachen Aravirta har fått fart på "gubbgänget" ifrån Övik och idag kommer de äntligen över slutspelssträcket (Då jag räknar med att Frölunda INTE vinner borta vs Linköping).

Enda svagheten som jag ser det är målvakterna i Modo, i mitt tycke!

SSK vs Brynäs 2a dnb 2,00 4 Units testar även hcp -1 2a 3,60 2 Units

Dessa lag har mötts 4a gånger med Brynäs vinst 3 gånger samt en oavgjord match. Brynäs starka defensiv har SSK haft mkt svårt för och Brynäs utnyttjar de få lägen som SSK bjuder på. Jag är klart inne på en målsnål match som Brynäs vinner med 1-3 eller liknande.
SSK är tvunget att satsa framåt och ta 3 poäng så att inte Timrå och Modo får en större lucka ner till dom, och det passar inte deras spel.

De spelade vs Linköping i tisdags då alla andra lag vilade och gjorde en bra match där jag trodde de skulle kunna knipa minst en poäng iaf, men problem med målskyttet gjorde att de förlorade matchen med just 1-3.

Brynäs får tillbaka viktige Jörgen Sundqvist i försvaret samt Sebastian Lauritzen framåt, irrationell spelare som gör det lilla extra. Dock så spelar inte Jonas Nordqvist som har problem med ljumskarna.

I SSK saknas Fredrik Svensson annars är laget intakt.

Skall påpekas att jag är Brynäsare men spelar sällan på dom, och rekar än mer sällan att de skall vinna. Känns lite konstigt, dock denna match har jag stark tilltro till laget.
Modo är ett lag jag verkligen INTE gillar att betta på, de vinnar när jag bettar emot dom och tvärtom..hehe
MEN idag kan jag inte låta bli att spela på dom!!

Lycka till med era spel idag!!

Geezer 2010-02-04 12:50

Har också spelat Modo dnb idag.
Tycker ändå Malek varit bra sedan Frölunda borta nu och han står väll ikväll? Var iaf de uppgifter jag fick igår kväll när jag la mitt spel.

Kiwid10 2010-02-04 12:52

Stämmer att Malek skall stå..Men ingen av målvakterna har rosat marknaden denna säsong, sist så gjorde han tydligen en mkt bra match och hoppas att han gör det igen ikväll!!

Freee123 2010-02-04 13:43

Tack för rekarna, jag ryggar Modo och testar även Skellefteå med en peng.

pitchen 2010-02-04 15:09

Ryggar också Modo, troligen även Brynäs..

htsolna08 2010-02-04 15:21

Modo,Fbk,SAIK och Lhc lirade idag :)

Qirren 2010-02-04 15:33

Special teams är viktiga i såna täta matcher som Luleå - Modo förmodligen blir...stort underläge Modo där. Avslag i min mening på den.

Edit* Man ser ut att återförena Raffl - Chabada - Fabricius som enligt mig har varit bäst i Luleå under den här säsongen då de spelade ihop. Lidhammar går in med Abbotts, kan bli intressant. De spelade ett par matcher på försäsongen ihop med lyckat resultat. Olausson tillbaka idag vilket är viktigt för Luleås powerplay.

Husssar 2010-02-04 16:11

Modos PP är just nu ett av de bästa på pappret sett. Deras bp är ju något helt annat :)

Kiwid10 2010-02-04 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av Qirren (Inlägg 11316)
Special teams är viktiga i såna täta matcher som Luleå - Modo förmodligen blir...stort underläge Modo där. Avslag i min mening på den.

Beror lite på hur man ser det, tycker man skall kolla senaste matcherna där och inte över hela säsongen.
Luleå har ett pp mål på senaste 4a matcherna och 20 tillfällen (resveration då det kan vara ett par dubbelutv.)
Och släppt in 4 mål på 25 boxplay tillfällen, men även här kan man plocka bort minst 5 st tillfällen då det varit dubbelutv samt 2-3 i slutsekunderna av matchen.

Så Luleås "dåliga" form hänger mkt ihop med sämre pp och pk i detta fallet!!

Har även kollat upp Modos men kladdade bort de siffrorna, men de är bättre än över hela säsongen för samma period..

dbrasco 2010-02-04 17:07

Jag testar rygg på detta, du har ju lyckats så många gånger förr :)

Tack!

Kiwid10 2010-02-04 17:36

Citat:

Ursprungligen postat av dbrasco (Inlägg 11352)
Jag testar rygg på detta, du har ju lyckats så många gånger förr :)

Tack!

Den tackar jag för :hattenav:

Exetro 2010-02-04 18:35

Det började bra iaf :no:

Ne, nu får de skärpa till sig i de andra 2 perioderna!:KO:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved