Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   Elitserien Torsdag 3/11 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/9530-elitserien-torsdag-3-11-a/)

Swzzi 2011-11-03 12:39

Elitserien Torsdag 3/11
 
19:00 Linköpings HC - Luleå
19:00 Växjö Lakers HC - HV 71
19:00 Brynäs IF - Djurgårdens IF
19:00 AIK - Färjestads BK
19:00 Frölunda Indians - MODO Hockey
19:00 Timrå IK - Skellefteå AIK

La ett spel på Frölunda igår natt till 1.68, klasskillnad mellan lagen och ett Modo som riktigt trögt nu(tog dock vinst i derbyt senast mot timrå), blir tyvärr inget slutspel för Modo och borta mot hemmastarka Förlunda blir det förlust.

mazzy 2011-11-03 13:16

Jag tycker själv att det finns bra värde i Modo. Rak 2:a finns just nu till 5.25 i odds och +1.5 till 1.83. Nog för att Frölunda har gjort det bra i inledningen, men jag tycker de är lite överskattade. Modo vann senast och lyckades äntligen göra lite mål även om de inte mötte bästa motstånd.

zorro 2011-11-03 13:47

HV 2.25-2.30 tycker jag är klart bra. Växjö lyser ej av form för tillfället (vilket HV gör) och har svårt att hitta identiteten i sitt hemmaspel. Utspelade borta av HV men lyckades mirakulöst ändå knipa extrapoängen vilket jag tror de får sota för mot ett förmodat revansch-suget HV ikväll. Dessutom har Växjös karaktärsspelare nr 1 Johan Markusson blivit sjuk under dagen och missar matchen. Uppåt hälften av gångerna vinner nog HV denna match.

Sobril 2011-11-03 14:08

Jag argumenterar i förste talares linje.

Frölunda är seriens bästa hemmalag, 8-1 är siffrorna på 9 spelade matcher, och man har endast släppt in 9 mål på dessa. Totalt sett snittar man 1.5 mål i insläppta mål/ match, vilket är riktigt imponerande siffror. Gästande Modo har släppt in näst mest mål i serien.

Modo har även seriens absolut sämsta powerplay. 4 mål på 46 försök, och endast 8.70 % i utdelning. Statistiskt blir det svårt att förbättra dom siffrorna ikväll, när man möter suveränen Frölunda, som har 95,8% i BP.(3-61). Man har dessutom gjort lika mål i numerärt underläge som man har släppt in.

Alltjämnt har Modo spelat riktigt bra senaste 3 matcherna, och med lite marginaler hade man haft med sig samtliga 9 poäng, dock har man av tradition alltid haft svårt i Göteborg.

Jag själv lade Frölunda i påsen till 1.76 igår.

Valleyo 2011-11-03 14:20

Inte jätteinsatt i Elitserien sådär, men är inte oddset på Frölunda lite lågt för en sådan jämn liga som Elitserien verkar vara?

oscar4122 2011-11-03 16:14

Citat:

Ursprungligen postat av Valleyo (Inlägg 148811)
Inte jätteinsatt i Elitserien sådär, men är inte oddset på Frölunda lite lågt för en sådan jämn liga som Elitserien verkar vara?

Citat:

Ursprungligen postat av mazzy (Inlägg 148799)
Jag tycker själv att det finns bra värde i Modo. Rak 2:a finns just nu till 5.25 i odds och +1.5 till 1.83. Nog för att Frölunda har gjort det bra i inledningen, men jag tycker de är lite överskattade. Modo vann senast och lyckades äntligen göra lite mål även om de inte mötte bästa motstånd.

Håller med er båda,
Över 5 ggr pengarna är för högt.
ES är så oerhört jämn iår att 5 ggr pengarna är spelbart på vilket lag som helst i stort sett :)

Skulle aldrig spela rakt på en ES-match till under 1,65, med undantag för extremfall.

Kackerlackan 2011-11-03 16:18

Modo gynnas av att inte föra matcher!! O formen har blivit bättre o bättre sista tiden o tränare Ulf Samuelsson har börjat coachat hårdare!!! I min mening så är Frölunda i stor fara ikväll att tappa poäng till Modo!! Jag tror på 3 Modo poäng.

Kackerlackan 2011-11-03 16:21

Dagens säkraste match är Timrå-Skellefteå=2 a. Timrå är sämre i alla lagdelar än Skellefteå. Timrås försvarspel håller inte emot Skellefteås forwards. Ler Goren gör 2 mål;-)

Enroth 2011-11-03 17:30

Segersviter varar aldrig för evigt, å att matcha lag med lång segersvit mot lag med lång förlustsvit brukar sluta ganska bra.

bettalent 2011-11-03 19:52

Japp Frölunda spelar fan bäst när dom ligger under med 0-2. Period 2 + Frölunda = <3



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved