Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   NHL 1/12 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/9985-nhl-1-12-a/)

Vurpan 2011-12-01 12:13

NHL 1/12
 
NHL (Internationell)
2011-12-02 01:05: Carolina Hurricanes vs New York Rangers
2011-12-02 01:05: Home Goals vs Away Goals
2011-12-02 01:05: Washington Capitals vs Pittsburgh Penguins
2011-12-02 02:35: Winnipeg Jets vs Phoenix Coyotes
2011-12-02 02:35: Dallas Stars vs Ottawa Senators
2011-12-02 03:05: Calgary Flames vs Columbus Blue Jackets
2011-12-02 04:05: Vancouver Canucks vs Nashville Predators
2011-12-02 04:35: Los Angeles Kings vs Florida Panthers
2011-12-02 04:35: San Jose Sharks vs Montreal Canadiens
2012-01-01 01:00: Will be offered during intermissions vs All Games


Hey ho lets go!

Vurpan 2011-12-01 12:23

Sitter och suger lite på Calgary hemma mot Columbus, Clb som varit minst sagt dåliga på på bortaplan(1-8-2) med Sanford, som iofs har spelat bra iår, men ej har något lysande record mot calgary. Calgary har varit upp och ner men har förhoppningsvis hittat en peak, 2 raka segrar nu. Lagen möttes så sent som den 21/11 och då vann CLB med 4-1, dock i Columbus och mot Henrik Karlsson...2.10 på rak CAL @ betsson. Vad tror ni om matchen?

LimeStreet 2011-12-01 12:42

Tycker spontant att det ser tämligen hemmabetonat ut, men har inte djupanalyserat alls.

AdamSmith 2011-12-01 13:12

Citat:

Ursprungligen postat av Vurpan (Inlägg 153201)
Sitter och suger lite på Calgary hemma mot Columbus, Clb som varit minst sagt dåliga på på bortaplan(1-8-2) med Sanford, som iofs har spelat bra iår, men ej har något lysande record mot calgary. Calgary har varit upp och ner men har förhoppningsvis hittat en peak, 2 raka segrar nu. Lagen möttes så sent som den 21/11 och då vann CLB med 4-1, dock i Columbus och mot Henrik Karlsson...2.10 på rak CAL @ betsson. Vad tror ni om matchen?

Fast var Calgarys seger över Nashville egentligen så imponerande? Nashville som vi vet har kanske bland de största problemen i ligan med sin offensiv just nu. Calgary har Giordano borta och sedan tidigare även Babchuk. Powerplay formationen får alltså ytterligare en smäll (25:e plats i NHL). Columbus mötte Vancouver i första matchen på 4-matcherns roadien och de är ju som vi vet stekheta varför det egentligen inte går att värdera den förlusten som något dåligt spel. Nästa två matcher för jackets är Edmonton och Habs. Så från deras vinkel är det ju slagläge att ta en vinst på roadien och då mot Flames.

Bet365 ger 1,62 ML på Flames, det är ju inte Boston direkt. Och 2,05 gånger pengarna på rak, nä det tackar jag nej till. Jag förväntar mig en tight match där Columbus går in med ordentligt brunkarhumör.

Vurpan 2011-12-01 13:24

Citat:

Ursprungligen postat av AdamSmith (Inlägg 153207)
Fast var Calgarys seger över Nashville egentligen så imponerande? Nashville som vi vet har kanske bland de största problemen i ligan med sin offensiv just nu. Calgary har Giordano borta och sedan tidigare även Babchuk. Powerplay formationen får alltså ytterligare en smäll (25:e plats i NHL). Columbus mötte Vancouver i första matchen på 4-matcherns roadien och de är ju som vi vet stekheta varför det egentligen inte går att värdera den förlusten som något dåligt spel. Nästa två matcher för jackets är Edmonton och Habs. Så från deras vinkel är det ju slagläge att ta en vinst på roadien och då mot Flames.

Bet365 ger 1,62 ML på Flames, det är ju inte Boston direkt. Och 2,05 gånger pengarna på rak, nä det tackar jag nej till. Jag förväntar mig en tight match där Columbus går in med ordentligt brunkarhumör.


Trevlig input! Matchen kanske är för oviss för att betta på egentligen..Hm...

rubbadrools 2011-12-01 13:33

Flames - Blues tänker jag inte röra :P För mkt av en 50 - 50 match ^^

Men har satt lite spontant på Sharks mest för att dom är bra och att montreal förlora mot anaheim inatt.. inte den största confidence boostern man kan får direkt...

Canucks börjar komma igång och Cory har varit en stabil målis enligt min uppfattning!
Nashville är inte heta atm heller.. Pekka har inte presterat som han kan.

Och sist men inte minst, Phoenix borta mot winnipeg (gamla hemarenan?:))
Phoenix har presterat bra, speciellt mot de tyngre lagen (Förutom mot canucks kanske :P)
Också där en klippa i målet, Mike Smith

IMO är det bra odds för dessa matcher iaf ^^
Hinner inte skriva mer men jag får se om jag hinner senare!

BoL!

p.s. Rangers också mot carolina!
d.s

isbjorn 2011-12-01 13:37

Ska även sägas att Columbus vann skottstatistiken mot Vancouver. Nice spot för Columbus imo.

tompa87 2011-12-01 14:04

Citat:

Ursprungligen postat av isbjorn (Inlägg 153216)
Ska även sägas att Columbus vann skottstatistiken mot Vancouver. Nice spot för Columbus imo.

+1, Columbus har så sakteliga börjat spela upp sig och Flames är definitivt inte att lita på..

Å andra sidan så har dem tappat 2 i rad nu och Calgary slog Minnesota senast.

"The Jackets only have one win there in the last four years, and to make matters even worse they are just 1-8-2 on the road this season."

Jackets bortafacit skrämmer ingen..

Underspel kanske? Båda ligger i botten 5 i mål gjorda: Jackets 2.29 G/G och flames 2.22.

AdamSmith 2011-12-01 15:21

Jag tänker Washington just nu. Pittsburgh har fortfarande Letang och Michalek borta vilket innebär en rubbad defensiv. Washington i sin tur har ju verkligen varit svackiga sedan deras inledande segrar. Ovechkin ligger på 53:e plats i målprotokollet. Han har alltså 1 mål på 12 hemmamatcher, det känns ju helt osannolikt för den spelaren. Caps kommer från 3 raka förluster och facit såhär långt på hemmaplan är 4 av 11 vinster på hemmaplan. Det är ju inte en chans att det kommer hålla i sig. Slagläge mot Pittsburgh med haltande defensiv som förlorade senaste mötet mot Rangers. Washington förlorade visserligen mot St Louis men med ett 100 procentigt PK och överlag, enligt tränaren, ett spel som går åt rätt håll. Eventuella starters är Vokoun vs Fleury.

Washington bjuds ut till 1,95 på bet365. Tror säkert man kan vänta sig att det rör sig till 2 på ML.

Vurpan 2011-12-01 16:13

Washington finns till 2x cashen på betsson nu, dock blir det pens för min del.

rubbadrools 2011-12-01 18:20

Verkar som Rangers kommer lira med Martin Biron i målet, kanske man ska akta sig för!

Vurpan 2011-12-01 18:44

Phoenix lockar mycket, dock inte confirmed att Smith står och gör han inte det så blire garanterat inget spel på dem. Phoenix har förkrossande 13-1-1 senaste 15 mot Winnipeg(atlanta) och är i grunden ett mkt bättre lag än Winnipeg, men det är ju NHL så blir väl 8-5 till winnipeg...

rubbadrools 2011-12-01 19:13

Men Barbera är inte så pjåkig han heller ;)

jempa 2011-12-01 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av rubbadrools (Inlägg 153256)
Verkar som Rangers kommer lira med Martin Biron i målet, kanske man ska akta sig för!

Säg inte det. Som andra målvakt har du två saker till din fördel.
1. Du är alltid mer utvilad än din första målvakt.
2. Du kommer alltid in som en underdog, som alltid ska motivera dig.

Kollar du på Biron så är han ett typ exempel på en bra andra målvakt. Rangers väljer att vila Henrik ikväll och med det har man fått ett bättre odds på NYR. Dock så ser det ut som följande:

Martin Biron:
Last starts:3-1-0
GAA: 1.68
SV%: .937
SO: 1

Mot Cam Ward idag som sitter på:
Last starts: 8-11-3
GAA: 3.05
SV%: .905
SO: 1

Det Rangers har med sig idag är ett offensiv som inte fanns förra året, som verkligen har hittat sin glöd. Deras senaste 3 matcher har dom skjutit iväg över 30 skott vilket har visat bra resultat. Inte för att glömma har detta varit mot PHI, WAS och PIT. Deras PP har äntligen vaknat till liv med Callahan, Gaborik och Richards, som har gett dem mål i tre senaste.

Rangers har ligans tredje bästa försvar både overall och on the road samtidigt som Carolinas målgörande ligger på resp 26te i båda kategorier.

Det folk förbiser med denna match är att Rangers är ett starkt roadlag, med en otrolig glöd i sig för tillfället. Har man gått och vunnit SU mot ligans kanske starkaste 3 lag så vill man hålla den glöden. Dom postar 6-4-2 on the road just nu, och jag ser 1.8 som ett spelvärde med tanke på att deras offensiv är tillbaka, deras försvar står sig hårt och framför allt tror jag att Carolinas motvind blåser för hårt för tillfället. Carolina är en franchise som ska kunna bättre, men inte idag.

4u @ 1.8

rubbadrools 2011-12-01 20:38

1.8 på vad och var? :P
Bra skrivet btw!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved