Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nybörjarforum (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/)
-   -   Hur viktigt är det att ha ett system? (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/10800-hur-viktigt-aer-det-att-ha-ett-system/)

Snabbmakaroner 2012-02-08 14:25

Hur viktigt är det att ha ett system?

Ber om ursäkt om det här besvarats innan..

Hur viktigt är det att ha ett system? Hur stor procentandel av de som är vinnande i längden har en form av system?

Att placera 1-5% av sin BR på genomtänkta spel borde väl räcka för att vara plussande (bortse nu från hurvida ett system gör att man vinner mer) .. ?

Tack på förhand.

Majo 2012-02-08 14:32

Beror på vad du menar med system.

Att placera spel med värde och använda sund BRM räcker långt...

RobinD 2012-02-08 16:42

Att placera spel mellan 1-5% är ett system. Och att ha ett system och hålla sig till det utan tilt är livsviktigt.

Snabbmakaroner 2012-02-08 16:42

Citat:

Ursprungligen postat av Majo (Inlägg 167448)
Beror på vad du menar med system.

Att placera spel med värde och använda sund BRM räcker långt...

Syftade på 2-5, 2-6 system. Sådana system.
Ryggar nästan uteslutande alla spel. Där 1-5 units används. Ryggar också nästan uteslutande en kille som lagt 800 spel sen slutet av december, han har en ROI% på 135% och en vinstprocent på 65,58% .. Borde vara en relativt bra gameplan.. eller?

Majo 2012-02-08 16:47

Citat:

Ursprungligen postat av Snabbmakaroner (Inlägg 167475)
...Ryggar också nästan uteslutande en kille som lagt 800 spel sen slutet av december, han har en ROI% på 135% och en vinstprocent på 65,58% ...

Det där låter som osannolika siffror.

Har du lyckats uppnå ens i närheten av de resultaten på dina ryggar av honom?

Snabbmakaroner 2012-02-08 16:51

Citat:

Ursprungligen postat av Majo (Inlägg 167478)
Det där låter som osannolika siffror.

Har du lyckats uppnå ens i närheten av de resultaten på dina ryggar av honom?

Fast jag har hans spreadsheet, såvida han inte ljugit där (vilket man kan kolla upp) så är det ju sant.

Har lagt 10 spel än så länge så.. nja :D

Corner 2012-02-08 16:52

Citat:

Ryggar nästan uteslutande alla spel. Där 1-5 units används. Ryggar också nästan uteslutande en kille som lagt 800 spel sen slutet av december, han har en ROI% på 135% och en vinstprocent på 65,58% .. Borde vara en relativt bra gameplan.. eller?
Har du länk till hans spreadsheet/hemsida?

Snabbmakaroner 2012-02-08 17:00

Citat:

Ursprungligen postat av Corner (Inlägg 167483)
Har du länk till hans spreadsheet/hemsida?

Ja ofc. Vet inte hur det är med att sprida runt sådana, antar att det är OK eftersom det är publikt dock (om man nu kan göra ett privat spreadsheet).

hmm.. Jaja.

Här är hans spread:
http://www.spreadsheet.se/turetratt

Snabbmakaroner 2012-02-08 17:11

No further thoughts?

fondell 2012-02-08 17:16

Han du ryggar har en stor andel spel som är inlagda efterhand, samt med mycket livespel. Blir jobbigt att rygga en sådan i längden!

Snabbmakaroner 2012-02-08 17:18

Citat:

Ursprungligen postat av fondell (Inlägg 167495)
Han du ryggar har en stor andel spel som är inlagda efterhand, samt med mycket livespel. Blir jobbigt att rygga en sådan i längden!

Jo, han lägger många spel väldigt tätt inpå matchstart och livebettar mycket.. Tänkte att jag skulle blanda att rygga honom när jag kan och sen ta rygg på en annan jag tycker verkar vettig.

highwon 2012-02-08 17:22

Förstår inte riktigt hur han kan sätta så pass många live matcher, helt obskyra matcher som t.ex Santons ungdomslag, barcelonas damer, mexikos juniorhockey landslag.

Förövrigt så upptäckte jag honom här om dagen, bara ta en titt på hans 50 senaste spel och gissa vilka fyra matcher som han hade lagt upp då som jag ryggade.:clap: Ryggar 4 till nu så får vi se hur det går haha.

Snabbmakaroner 2012-02-08 17:24

Citat:

Ursprungligen postat av highwon (Inlägg 167497)
Förstår inte riktigt hur han kan sätta så pass många live matcher, helt obskyra matcher som t.ex Santons ungdomslag, barcelonas damer, mexikos juniorhockey landslag.

Antar att det finns ett rätt stort spelvärde att spela på just sådana matcher. Frågan är hur man skaffar sig bra koll på sån skit.

Hur låter min gameplan? (Att spela för 1-5 units per match, där 99% av alla matcher är ryggade)

Corner 2012-02-08 17:32

Jag tittade på de senaste 225 spelen.
56 spel lagda live. 50 vinster (!), 5 förluster och en push.

Kolla vad han har för roi utan livespelen innan du ryggar honom.

Det verkar som han bara spelar på bet365?

Snabbmakaroner 2012-02-08 17:35

Citat:

Ursprungligen postat av Corner (Inlägg 167505)
Kolla vad han har för roi utan livespelen innan du ryggar honom.

Det verkar som han bara spelar på bet365?

Finns det ett smidigt sätt att kolla det på?

Jepp, det gör han. Vilket passar mig ypperligt då jag har konto där och inte vill ha fler konton någon annanstans.