Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nybörjarforum (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/)
-   -   Tips på spelsidor, spreadsheets och twitters and rygga mottages gärna (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/26655-tips-pa-spelsidor-spreadsheets-och-twitters-rygga-mottages-gaerna/)

Wagner 2016-06-08 13:55

Citat:

Ursprungligen postat av Anonym (Inlägg 493825)
Nja. Pinnacle och Sbobet har väl höga limits?

Nu var det inte dom bolagen som åsyftades.

Cc 2016-06-08 14:04

Citat:

Ursprungligen postat av Lobo (Inlägg 493826)
Kanske är det så att flatbetspelarna har ögonen på sig mer också p.g.a. mönstret.

Ja, för min del spelar jag bara i Asien och oftast via agent (syndikat) så jag är bara limiterad vad gäller marknader att spela på. Jag har ett konto på Bet365 som min dotter står för och har haft det i 5 år nu utan limitering. Men det är en egen kassa på det och flatsen har inte nått upp till den nivå förutom på Golf H2H emellanåt om jag försöker spela vid oddssläpp.

Anonym 2016-06-09 06:20

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 493829)
Ja, för min del spelar jag bara i Asien och oftast via agent (syndikat) så jag är bara limiterad vad gäller marknader att spela på. Jag har ett konto på Bet365 som min dotter står för och har haft det i 5 år nu utan limitering. Men det är en egen kassa på det och flatsen har inte nått upp till den nivå förutom på Golf H2H emellanåt om jag försöker spela vid oddssläpp.

Hur blir man bättre än oddssättarna på golf :skamsen: Är du själv det eller har du golfkunniga kontakter?

Cc 2016-06-09 12:48

Citat:

Ursprungligen postat av Anonym (Inlägg 493868)
Hur blir man bättre än oddssättarna på golf :skamsen: Är du själv det eller har du golfkunniga kontakter?

Faktum är att det inte finns värst många oddssättare på Golf överhuvudtaget! Känner bara till 2 som är riktigt bra och båda har varit med rätt många år. En dansk som bor i Asien och en Engelsman. Själv har jag compilerat Golf under 10-talet år och använder antagligen lite annorlunda parametrar än dem. Speciellt Masters har varit väldigt lönsamt spelmässigt och det är min början på golfsäsongen varje år.

Anonym 2016-06-09 13:43

Citat:

Ursprungligen postat av Cc (Inlägg 493885)
Faktum är att det inte finns värst många oddssättare på Golf överhuvudtaget! Känner bara till 2 som är riktigt bra och båda har varit med rätt många år. En dansk som bor i Asien och en Engelsman. Själv har jag compilerat Golf under 10-talet år och använder antagligen lite annorlunda parametrar än dem. Speciellt Masters har varit väldigt lönsamt spelmässigt och det är min början på golfsäsongen varje år.

Varför tror du att det är så? Det omsätts väl ganska bra med pengar på golf numera?

Seebbo 2016-06-09 14:53

Nu har jag inte alls lika bra koll på det som Cc men dagens odds är till största del marknadsstyrda. Gör en "fel" gör alla fel, det är även här limiteringar kommer in. Oddsen justeras sedan efter vart pengarna kommer in, bolagen vill ha pengar på båda sidor. Spelar du bara spel på tex Unibet där dom ligger marknadshögst kommer du med största sannolikhet att åka på en limitering.

Cc 2016-06-09 18:04

Citat:

Ursprungligen postat av Anonym (Inlägg 493892)
Varför tror du att det är så? Det omsätts väl ganska bra med pengar på golf numera?

1.) Det plankas friskt!
2.) Dansken jag nämnde satte odds åt 4 olika bolag senast jag pratade med honom.

Jag känner inte till värst många som bettar "seriöst" på golf. Mina erfarenheter på andra sidan "boken" är att Joe Public gärna spelar på den de tror vinner en H2H utan att egentligen analysera saken värst noga. Det finns oerhört mycket statistik man kan titta på som de flesta golfpunters (förmodar jag iaf) aldrig kollar upp. Ett bra exempel är Henrik Stensson på Masters. Den banan passar honom otroligt illa om greenerna är hårda då hans närspel inte är i klass med de bästa på den fronten. Hans järnslag är dessutom höga vilket innebär större vindavdrift än om man håller bollen lågt. Han hamnar väldigt ofta "mellan klubbor" vid inspelen till green vilket innebär att han får slå 3/4 swingar med sina korta järnklubbor vilket han inte heller gillar. Med tanke på att han sätts H2H mot spelare som Justin Rose med 50/50 viktning så finns det nästan alltid värde att spela mot honom.

Tidigare var även Jim Furyk en man att gå emot när det var blött och mjuka greener på Augusta. Hans drives var/är kortare än Annika Sörenstams men han ar alltid i topp vad gäller puttning, GIR och Fairway-hits. Men var det blött stannade bollen direkt vid nedslag vilket för hans del betydde Järn2 som inspelsklubba vilket är långt ifrån ett precisionvapen. Osv...

Så visst går det att göra pengar på den sporten :)