Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2019-08-09, 11:37   #16
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Den vise gamle mannen Kisumu tog bladet ur munnen på mig vad beträffar hur man måste tänka om man ska leva på det här.

För mig har alltid frihetskänslan övervägt den negativa stressen.

Sen måste man hela tiden vara beredd att anpassa sig till rådande förutsättningar, för dessa ändras väldigt mycket hela tiden. 2008 hade jag kunnat lära min frisör att göra det jag gör under en klippning, nu skulle jag aldrig rekommendera någon att ens försöka.

Det gäller att kunna hantera även medgångarna och inte bara motgångarna, att hela tiden ha en balans och inte överkonsumera under de goda tiderna. Buffert är allt för mig, gillar att ha pengar för levnadskostnader undanlagda i kontanter på banken för flera år framåt, sen har jag som Kisumu placerat en hel del på börsen.

Nu handlade ju inte tråden om att leva på spel, men eftersom du frågar.
Allt handlar om balans, i såväl livet som sättet att spela/jobba, anledningen till att jag valde vägen jag gjorde var dels för att jag var trött på att vara en jobbig säljare samt att jag ville ha mer tid för mina stora intressen i livet (Fiske, friluftsliv, samt träning). Mitt mål är att jag inte ska behöva jobba mer i livet.

Sen är ett fungerande socialt liv ett måste för att göra det här på heltid, för det är jävligt ensamt och i bland direkt fördummande att stirra på odds, i mitt fall ca 30 timmar/vecka.

Som extrapyssel kan säkert ryggande fungera, dock vidhåller jag alla negativa aspekter kring det hela. Skulle klassa mig själv som hyfsat lugn och sällan stressad. Provade att rygga en tjänst i samband med en längre semester. Faktum är att jag var ganska nära och springa in i väggen bara pga den. Detta har jag aldrig varit nära att göra i det jag gör på daglis basis. Men alla fungerar olika ska tilläggas.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Sputnik2012 (+100)
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-13, 13:04   #17
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nicksson, en fråga, nyfiken, finns det något värde i att vara mullvad? tror du att det skulle finnas intresse hos vinnande spelare att få tillgång till orörda spelkonton på olika bolag i någon annans namn, om man t.ex. emot betalning skulle ställa sitt tillfogande med namn och konton.

Tänkte att det kan vara något att reflektera över beroende på om det är värt besväret.
Pengar för besväret kontra upplägg och tid det tar att rensa ett spelbolag på pengar med ens hjälpande hand.

MVH Patrik

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2019-08-13 klockan 13:08.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-13, 13:47   #18
 
Reg.datum: sep 2011
Inlägg: 232
Sharp$: 533
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Nicksson, en fråga, nyfiken, finns det något värde i att vara mullvad? tror du att det skulle finnas intresse hos vinnande spelare att få tillgång till orörda spelkonton på olika bolag i någon annans namn, om man t.ex. emot betalning skulle ställa sitt tillfogande med namn och konton.

Tänkte att det kan vara något att reflektera över beroende på om det är värt besväret.
Pengar för besväret kontra upplägg och tid det tar att rensa ett spelbolag på pengar med ens hjälpande hand.

MVH Patrik
Sälj ditt konto till @Plusset på Twitter istället för att försöka gå plus via andras rekar. Med en bankroll på 5000 och dina betaltjänster kostar nästan 1000:- i månaden blir det inte mycket över såvida du inte kör stenhårt på alla rekar och kan lika gärna gula efter 2 veckor .
Orörda konton limmas direkt, bästa är konton där folk spelat över lång tid och är back, då kommer limningen inte lika fort.
Mcdonkey är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-13, 14:38   #19
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tack för informationen om konton/mullvad.
Men kommer inte lyssna på negativa kommentarer om betaltjänst så länge som jag går plus.

Kan ta ett exempel med en tjänst och mycket live spel, förväntad avkastning runt 1500 kr per månad, men plussar flera tusen.
Använt tjänster flera gånger vid flera olika tillfällen och aldrig gått back.

Det är bara trams att betaltjänster inte fungerar, förstår inte problematiken annat än att det har något att göra med stolthet att lägga egna spel och plussa, men det finns inget egenvärde i det förfarandet.

Jag har inget emot att betala 600 kr i månaden och få en avkastning runt 2000 till 4000 kr genom att använda två tjänster, samt det är vid sidan om mitt egna spel som går rätt hyfsat när det finns speltillfällen.
Ta bara denna måndag och tisdag, analysera marknaden med cirka 25 kandidater varje dag och en enda match kvalificera, med olyckligtvis fanns det inte tillgänglig som livebetting på betfair.

Förstår att om man arbetar mellan 8 till 17 så hinner man inte med att lägga spel mellan 8 till 9 och 18 till 22. Kanske man är för trött.
Och nu kommer jag dryga ut med en tjänst till som är beprövad under flera år och generar stadiga inkomster varje månad.

Förstår att en tjänst, likt en spelare kan ha en torr period och då gäller det att diversifiera, så t.ex. två plussar och en går minus, men det är mer sällsynt än vanligt förekommande.

Man kan likna detta exempel med en annan situation rörande advantage play.
Beroende på hur bevandrad man är som gambler.

Ta peson A som med hjälp av sin kunskap rörande fysik och visual ballistics kan förutspå vart bollen kommer landa innan den gör det vid dom flesta roulette bord runt om i världen.
Uppskattad Edge 5% ...

Det kan liknas vid samma nivå av kunskap och erfarenhet som att vinna större poker turneringar.
Så många väljer att köpa en fungerande Roulette Dator för 10.000 kr.
En investering som ger en förväntad edge runt 4 till 8% ...
Person B ...

Det är ett verktyg och ett hjälpmedel för att uppnå vad person A gör med ren skicklighet och kunskap utan hjälpmedel.

Precis så förhåller det sig med betaltjänster inom sport.
En betaltjänst är ett hjälpmedel för att tjäna pengar av olika anledningar.
Någon vill diversifiera vid sidan om sitt egna spelande och andra ser det som en ren investering, varav vissa roar sig med att göra någon tusenlapp extra varje månad.

Ingen snackar om att vara vinnande och känna stolthet i att inte använda en betaltjänst. Utan det finns inget fel i att använda dom verktyg som finns att tillgå för att tjäna pengar.

Det är inte vad du vinner som är viktigt utan vad du förlorar.
Jag har använt betaltjänster och vunnit så pass mycket att jag kan spela med spelbolagens egna pengar utan att riskera mina egna.
Och då komma att snacka om att det inte fungerar, vilket dravel.

Tror du på allvar att öka insatsen när rullen växer är enda lösningen för ett vinnande koncept.
Vissa använder regression för att säkerställa och garantera vinstsviter för lång framtid utan att riskera egna pengar.
Två olika filosofier, precis som spel med eller utan hjälpmedel.

Hoppas alla nybörjare tar till sig av detta och fattar rätt beslut.
Varför skulle man i hela världen missgynna någon att tjäna pengar.

MVH Patrik
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-08-14, 01:16   #20
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Så många väljer att köpa en fungerande Roulette Dator för 10.000 kr.
En investering som ger en förväntad edge runt 4 till 8% ...


MVH Patrik

Va fan om du har en roulette dator som ger 4-8% edge, så behöver du väl inte sitta och jaga ryggningar på betting?

Eller vad har jag missat?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Slurf (+100)

Senast redigerad av sskssk den 2019-08-14 klockan 01:22.
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 14:08   #21
Banned
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 181
Sharp$: 759
Standard

Skummade igenom tråden och kan hålla med de flesta kommentarer om att det är extremt svårt att hitta en speltjänst som fungerar i praktiken. En del kan ev ge ett visst +EV men då blir timlönen i nivå med tiggarens utanför ICA.

Värdeodds är oftast en färskvara och om ett spelförslag verkligen innehåller värde är det svårt att hinna spela till det oddset innan det sänks. I de fall oddset finns kvar länge eller t.o.m. höjs innan spelstopp innebär det oftast att reken inte är ett värdeodds.

För att en speltjänst ska anses fungera och vara värdefull för en genomsnittsspelare måste åtminstånde följande kriterier vara uppfyllda:
1. Spelförslagen ska publiceras vid samma tidpunkt varje dag.
2. Oddset ska finnas tillgängligt att spela på i minst 15 min efter publiceringen.
3. TBP:n ska vara minst 105% för >500 rekar.
4. Volatiliteten ska vara ganska låg. Ex. om tjänsten sätter två 300 oddsare på 500 spel ger det en TBP på 120% men är statistiskt för osäkert.
5. Det är bara de större spelbolagen med juridisk hemvist inom EU/EES och/eller med svensk spellicens som ska nyttjas. Detta bland annat på grund av skatteskäl och spelsäkerhet.
6. Det ska publiceras minst 2 rekar/dag i snitt.
7. Det ska finnas en detaljerad historik på alla rekar.

Har under årens lopp inte lyckats hitta någon som uppfyller alla krav trots att jag t o m utlyst en hittelön till den person som kan ge information om en sådan tjänst. Sitter någon inne med denna kunskap får ni gärna posta infon här .
MultiSharp är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-19, 14:28   #22
 
Sonnys avatar
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 135
Sharp$: 1804
Standard

Jag håller med om mycket av det du skriver, men tycker att dina krav är lite väl hårda. Man kan inte kräva av en fotbollstjänst att de ska släppa minst 2 spel om dagen med tanke på hur många av fotbollsmatcherna som är koncentrerade på helgerna. Det är svårt att kräva att en tennistjänst ska ha publicera tips vid samma tidpunkt varje dag med tanke på att tennisspelarna rör sig över hela världen och är i olika tidszoner. Engelsk galopp kan klara av kravet på minst 2 tips om dagen + fast tidpukt för publicering, men dessa odds droppar ganska fort.

Det du söker finns nog inte tyvärr och skulle det finnas, är väl ofta problemet att dessa tipstjänster växer sig för stora med alla problem det innebär.

Senast redigerad av Sonny den 2019-09-19 klockan 14:30.
Sonny är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-21, 21:39   #23
 
Reg.datum: aug 2012
Inlägg: 224
Sharp$: 534
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sputnik2012 Visa inlägg
Nicksson, en fråga, nyfiken, finns det något värde i att vara mullvad? tror du att det skulle finnas intresse hos vinnande spelare att få tillgång till orörda spelkonton på olika bolag i någon annans namn, om man t.ex. emot betalning skulle ställa sitt tillfogande med namn och konton.

Tänkte att det kan vara något att reflektera över beroende på om det är värt besväret.
Pengar för besväret kontra upplägg och tid det tar att rensa ett spelbolag på pengar med ens hjälpande hand.

MVH Patrik
Gäller att man litar på folk då.
patte är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2019-09-27, 15:28   #24
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

patte jag var mest nyfiken med det inlägget om hur det funkar.
Sedan ska du inte lyssna till dom som säger att det inte finns eller att du inte kan tjäna pengar på en service, det är nonsens.
Som jag nämnde tidigare och fler med mig har gjort rediga vinstsviter med användandet av en service.

Men personligen har jag nu avslutat samtliga, trots jag vunnit, för det är jobbigt att slaviskt följa någon annans spel val hela tiden, samt jag gillar inte spelstilen som kan liknas vid ett maraton lopp, utan Dutchar nästan alla mina spel, eftersom jag förälskat mig i spelstilen.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-02, 13:24   #25
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Om du tänker att det inte är möjligt så behöver du inte läsa vidare.

Hitta många investeringslösningar utöver dom nämnda i början av tråden ...
Håll utskick, kommer göra nya intressanta inlägg av sådan natur att dom kan bli en alternativ inkomstkälla om man inte vill jobba måndag till fredag, utan kanske som timmis eller ett extra knäck ...

Eftersom jag inte hunnit testa och köra alternativen, kan jag inte utvärdera och förespråka, men det finns andra som testat och gjort utlåtanden, som ser mycket lovande ut.

Ikväll eller i veckan kommer jag skriva om en plattform där du kan, likt line-shopping, shoppa bland traders och betors, gratis eller till en kostnad och låta dom sköta spelandet åt dig, alltså kan du göra pengar medans du sover, allt via ditt Betfair konto.
Nyckeln till framgång via denna plattform, oavsett vilken risk-nivå du väljer att inte lägga alla ägg i samma korg (diversifiera).

Återkommer ...

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2020-02-02 klockan 13:43.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-02, 16:41   #26
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Tänk, utforska och se om möjligheterna finns där för dig.
Ett alternativ att tjäna extra på ditt spelande eller kopiera andras automatiskt genom att diversifiera en portfölj av alternativ, låg, medium eller hög risk.
Alltid kolla hur länge personen varit aktiv och hur många lagda spel, desto mer av båda desto mer verklighetstrogen återspegling av potentiell förväntan av framtida resultat.

Tar ingen ansvar av följande, men kommer följa upp med många fler alternativ.
Hört att det finns folk som livnär sig på tjänster utan att jobba, vet inte om det är sant, men tycker det är värt att utforska.
För jobbar man mellan 8 till 17 mån till fre kommer man förbli helg och hobby spelare.
Men här finns möjligheten att göra en inkomst och samtidigt ha friheten att utvecklas som spelare och bygga upp rutiner för dagligt eget spelande och förhoppningsvis tar eget spelande övertaget och då kan man avveckla eller behålla vis del av tjänsterna som någon slags försäkring om det skulle förekomma inkomst bortfall någon period av någon anledning.

Skriver om bookies/Asien och vilka tjänster som passar i takt med hur jag själv går vidare med informationen och materialet.

CopyBet är en plattform där du kan kopiera andras spel automatiskt eller erbjuda egna och få betalt istället för att erbjuda gratis rekar.

Du måste ha ett Betfair konto och kan endast användas med riktiga pengar.
Finns för PC och Android.

Välj och shoppa bland alternativen.



Du kan kolla dagligen, veckans eller helhetens stats och procent för varje tippare.
Skapar du eget konto och tar betalt per vecka så får du behålla 70% och 30% går till CopyBet

Du måste urskilja hög, medel och låg risk och låta varje tippare gå igenom din personliga bedömningsprocess.
Återigen om du ska göra vinst, min åsikt, så måste du titta på hur länge tipparen varit aktiv och hur många placerad spel, lagda, samt avgift per vecka.
Aldrig förlita sig på en enda utan diversifiera mellan flera och inte lägga alla ägg i en och samma korg, det är mottot.

Kan inte gå grant för att detta funkar men tycker konceptet är intressant.

CopyBet använder hela din bank på Betfair så du måste välja och ställa in unit size, t.ex. 0.1x till 1x
För närvarande är CopyBet en Beta
EDIT Du kan självklart sätt en LOSS LIMIT för varje Tippare.

Om du vill ha artikeln i helhet kan du skicka PM

COPYBET https://www.copybet.com/

MVH Patrik

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2020-02-02 klockan 19:04. Anledning: lägger till text och förtydligande
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-02-02, 22:42   #27
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Nu har jag haft tid att kolla och titta runt lite på COPYBET och när man filtrerar 3/4% och minst 1000 lagda och minst 365 dagar, så kan man räkna resultaten på en hand.
Förstår att det är BETA och under utveckling, rolig grej, men inget seriöst ännu.
Men låter kontot var kvar för man kanske får några prenumeranter framöver :-)

Bedömning COPYBET är en rolig plattform och bra koncept, men hitta inga investeringar.


MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2020-02-03 klockan 00:57. Anledning: lägger till ytterligare text
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td