Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nybörjarforum (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/)
-   -   Vad menas med ”slå innan stängning, stänga odds osv (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/37772-vad-menas-med-sla-innan-staengning-staenga-odds-osv/)

Jaggermeister 2019-10-27 22:45

Vad menas med ”slå innan stängning, stänga odds osv
 
Tjena, jag fattar inte innebörden av vissa grejer..

Arbitrage spel
Slå börsen/oddsleverantören
Vinna emot börsen
Slå till innan stängning
Valuebets, hitta värde
Använda en oddsleverantör som referens??

Vad menas med allt detta? Jag bettar typ varje dag, kollar statistik osv o kör på det laget jag tror vinner.. Vad mer kan man göra liksom?

AmaerildeRimfrost 2019-10-27 23:08

Citat:

Ursprungligen postat av Jaggermeister (Inlägg 647346)
Tjena, jag fattar inte innebörden av vissa grejer..

Arbitrage spel
Slå börsen/oddsleverantören
Vinna emot börsen
Slå till innan stängning
Valuebets, hitta värde
Använda en oddsleverantör som referens??

Vad menas med allt detta? Jag bettar typ varje dag, kollar statistik osv o kör på det laget jag tror vinner.. Vad mer kan man göra liksom?


Strunta i vilka du tror vinner och spela det utfallet som sker fler gånger än vad oddset pekar på - dvs hitta värde!

Det normala vore att alla tror att favoriten vinner då det borde vara störst chans. Det blir ju motsägelsefullt om man tror att en 10-oddsare vinner i en h2h. Det betyder nämligen att det är >50% chans att det skulle inträffa vilket skulle innebära att alla odds >2.00 är värde.

Sen händer det så klart att den som inte är favorit faktiskt har störst chans att vinna men det sker inte så ofta som man skulle vilja.

arbitrage är två olika utfall (eller fler) där du spelar på bägge (alla) med garanterad vinst. T ex 2.05 och 2.05 i en h2h.

Kollar du ett odds och det står i 1.85 så kan du ta 1/1.85 för att se en "sannolikhet". I detta fall 54.05%. Dock vill bolaget tjäna en slant också och mer korrekt är kanske att chansen är runt 50-52% att det inträffar. Något du kan referera till alltså. Laget borde rimligen ha mellan 45%-60% chans att vinna.

MikeHaggar 2019-10-28 01:45

Citat:

Ursprungligen postat av Jaggermeister (Inlägg 647346)
Tjena, jag fattar inte innebörden av vissa grejer..

Arbitrage spel
Slå börsen/oddsleverantören
Vinna emot börsen
Slå till innan stängning
Valuebets, hitta värde
Använda en oddsleverantör som referens??

Vad menas med allt detta? Jag bettar typ varje dag, kollar statistik osv o kör på det laget jag tror vinner.. Vad mer kan man göra liksom?

Arbitrage spel - du kan spela på 2 olika sidor och garantera vinst oavsett resultat eftersom att oddsen möjliggör det
Slå börsen/oddsleverantören - du spelar odds som du räknat ut är för högt satta och kommer därför vinna pengar.långsiktigt
Vinna emot börsen - samma? Skulle också kunna innebära att du tradear genom att bokar/cash out beroende på matchens rörelse och gör vinst
Slå till innan stängning - tror det är att klippa till på ett bra odds innan det sänks
Valuebets, hitta värde - odds som du tjänar pengar på kan räknas till alla dessa exempel
Använda en oddsleverantör som referens = spelbolag får sina odds från olika källor och några brukar ge högre odds än andra så om du räknat ut att leverantör A är närmare "sanningen" på vad en match har för sannolikhet så kan du använda dom som referens och kolla om leverantör B har satt sina högre.

Jaggermeister 2019-10-28 11:02

Tack för era svar! Känner mig mycket klokare nu! Tack gubbs! :)

Strappa71 2019-10-28 14:59

Citat:

Ursprungligen postat av MikeHaggar (Inlägg 647349)
Arbitrage spel - du kan spela på 2 olika sidor och garantera vinst oavsett resultat eftersom att oddsen möjliggör det
Slå börsen/oddsleverantören - du spelar odds som du räknat ut är för högt satta och kommer därför vinna pengar.långsiktigt
Vinna emot börsen - samma? Skulle också kunna innebära att du tradear genom att bokar/cash out beroende på matchens rörelse och gör vinst
Slå till innan stängning - tror det är att klippa till på ett bra odds innan det sänks
Valuebets, hitta värde - odds som du tjänar pengar på kan räknas till alla dessa exempel
Använda en oddsleverantör som referens = spelbolag får sina odds från olika källor och några brukar ge högre odds än andra så om du räknat ut att leverantör A är närmare "sanningen" på vad en match har för sannolikhet så kan du använda dom som referens och kolla om leverantör B har satt sina högre.

Jag tror uttrycket snarare är "slå stängningsoddset". Och det gör man med fördel i halvgod tid innan stängning.

Det som avses är att man spelade innan oddset hann sjunka så lågt som det blev vid stängning.

Ibland går oddsen upp och ner flera ggr under tiden mellan att man har spelat och spelstopp. Men det har inget med detta att göra. Det man gör är helt enkelt att jämföra det odds man spelat till med det slutliga oddset vid stängning ( räkna inte in live-odds! ).

Om du har spelat till ett högre odds än stängningsoddset så har du slagit stängningsoddset och det är en bra sak. Det ökar sannolikheten att du har spelat till ett odds som är bättre än sannolikheten för ditt utfall.

Mcdonkey 2019-10-29 13:05

Citat:

Ursprungligen postat av Strappa71 (Inlägg 647417)
Jag tror uttrycket snarare är "slå stängningsoddset". Och det gör man med fördel i halvgod tid innan stängning.

Det som avses är att man spelade innan oddset hann sjunka så lågt som det blev vid stängning.

Ibland går oddsen upp och ner flera ggr under tiden mellan att man har spelat och spelstopp. Men det har inget med detta att göra. Det man gör är helt enkelt att jämföra det odds man spelat till med det slutliga oddset vid stängning ( räkna inte in live-odds! ).

Om du har spelat till ett högre odds än stängningsoddset så har du slagit stängningsoddset och det är en bra sak. Det ökar sannolikheten att du har spelat till ett odds som är bättre än sannolikheten för ditt utfall.

Det var en förenklad version av "slå stängningsoddset" .

Det räcker inte bara med att få in Leksand till 2.10 på svenska spel och sedan stänger spelat på 1.9 för att slå stängningsoddset.

Man lär jämföra oddsen mot Pinnens stäningsodds samt deras återbetalnings procent.

Vi tar samma exempel som ovan :

Vi lirar Leksand att vinna till 2.1 hos svenska spel.

Samma spel hos Pinnen ligger på 1.88 med en återbetalnings% på 96%

Vi tar 1.88x1.04 för att få fram odds med 100% återbetalnings% = 1.955

Dvs allt över 1.95 i odds = +EV

Hur bra är spelet då ?
Vårat odds delat på 100%återbelaning = 2.1/1.955 = 7.4% EDGE.

AmaerildeRimfrost 2019-10-29 13:36

Citat:

Ursprungligen postat av Mcdonkey (Inlägg 647565)
Det var en förenklad version av "slå stängningsoddset" .

Det räcker inte bara med att få in Leksand till 2.10 på svenska spel och sedan stänger spelat på 1.9 för att slå stängningsoddset.

Man lär jämföra oddsen mot Pinnens stäningsodds samt deras återbetalnings procent.

Vi tar samma exempel som ovan :

Vi lirar Leksand att vinna till 2.1 hos svenska spel.

Samma spel hos Pinnen ligger på 1.88 med en återbetalnings% på 96%

Vi tar 1.88x1.04 för att få fram odds med 100% återbetalnings% = 1.955

Dvs allt över 1.95 i odds = +EV

Hur bra är spelet då ?
Vårat odds delat på 100%återbelaning = 2.1/1.955 = 7.4% EDGE.

Det korrekta är att ta 1.88/0.96 för att få det "korrekta" oddset som "exakt" motsvarar sannolikheten!



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved