Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2020-04-21, 15:54   #1
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

.


Hej, tänker inte utveckla, om polletten trillar ned, så gör den det.
Vi kan lära av varandra, det är den röda tråden i denna tråd.

Mina åsikter:

Varit vilsen, köpte material för 20K och förstår nu att ingen har den färdiga hemliga ingredienserna till pasta såsen.
Men verktygen är tveklöst bland dom bästa, så jag ångrar ingenting.

Ledtrådarna finns bland verktygen och det krävs lite research och lära av felstegen när man väljer fel vägval och får göra om och göra rätt.
Så väljer jag beskriva hur jag upplever processen.

Här är en ingrediens som grund för IN-PLAY's värderingsprocess.
Bara för att ge ett exempel.
Jag beskriver tradings förfarande och process liket en möbel-snickare.
Desto bättre förarbete desto bättre förutsättningar till ett toppen bra slutresultat.

Vi talar pre-game stats och in-play stats som grund för våra beslut.
Låt oss säga att jag vill ha en mål-rik match.
Då bryr jag mig inte om oddsen, även om man kan hitta mönster och indikationer genom att använda det förfarandet.

Börjar med att kolla att båda lagen är rankade topp 4 eller att ena laget är rankat topp 4 och det andra laget en kategori under topp 4.
Per automatik hamnar oddsen på en likvärdig nivå, som en ytterligare indikation om två jämna lag i topp skiktet.

Sedan kollar jag, inte hemma/borta, utan använder (alla spelade)
och kollar att båda lagen gjort minst 3 mål eller mer, vill se minst 8 av 10 uppfylla det kravet.
Sedan kollar jag kolumnen (båda lagen gör mål) och vill se odds från 1,7 eller lägre.

Nu denna del av ingredienserna kan tillämpas på olika sätt.
Beroende på om du ska använd din dagliga huvud metod eller om du ska köra trading på en annan marknad.

Den hemliga såsens ingredienser med detta exempel är att majoritet av matcherna kommer inte sluta 0-0 eller 1-0 eller 0-1.
Sedan finns det olika tillvägagångssätt och marknader att använda sig av.

Så nästa gång du läser att du behöver topp kompetens, så vet du nu på ett ungefär hur en sådan ser ut med detta specifika exempel.
Behöver inte vara mer komplext eller avancerat än så här för att ha ett vinnande koncept.

För det här är bara grundarbetet för att skapa förutsättningar.
Hantverket kommer när du ska värdera in-play och som kommer resultera i vinst som slutresultat om du läst av matchen korrekt och gjort rätt beslut.

Efter du gjort vinst, så kan du accelererar om in-play stats indikerar fler mål.
Eller så börjar du efter första målet är gjort.
Allt beror på vilka trading metoder du använder, samt vilken marknad.

På samma sätt kan man resonera för att hitta ingredienser för inga eller enstaka mål.
Där förarbetet skapar förutsättningarna till ett bra slutresultat, men avgörs av in-play's beslutsprocess.
Med rätt verktyg och marknad.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-21, 16:15   #2
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Att köpa eller inte köpa material.
Verktyg & hjälpmedel.

Jag ser det på följande sätt, man kan spendera flera år på forum och googla för att hitta strategier och ta den långa svåra vägen.
Eller så kan man ta reda på ledande och värdiga personer som tillhandahåller toppskiktet för en slant och skippa det första förfarandet.

Tror det finns många som provat båda vägarna och att det finns besvikelser i båda lägren.
Men om alla skulle lyckas, är ju samma sak som att säga att alla har talang och kan bli framgångsrika företagare.

Allt handlar om att nischa sig, min åsikt.
Tror att dom flesta framgångsrika spelarna har en - Core Method - inom varje sport.
Såsom Fotboll, Tennis, Hästar.
Sedan finns det varianter som grindar ut vinster, typ scalping och så finns det andra som fungerar som acceleratorer.
Som enskild strategi eller en del av Core Metoden för att maximera vinster efter man har en grön skärm (green up).

Jag valde den sist nämnda och hoppat från den ena till den andra strategin och det blev pannkaka av allt.
Nu har jag en Core Metod för Fotboll, Tennis, Hästar och kommer gå all in efter sommaren.

MVH
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-21, 16:39   #3
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Värde & marknadens över-reaktioner.

Detta har jag lärt mig är en guldgruva när dom specifika situationerna uppstår.
Min erfarenhet och åsikt.

Har tidigare varit otålig och varit rädd för att missa chanser, och lagt spel för tidigt, när jag istället ska ha avvaktat och invänta en mål-lös första halvlek, för att få bättre (värdiga odds) och ännu bättre om alternativet hamnar i underläge, det är här det uppstår över-reaktioner av marknaden och höga odds.
Och gör man en (green up) kan man accelerera med ytterligare beting och göra riktigt grymma pengar.

Detta är också vad som skiljer 1% från mängden när det kommer till in-play trading.
Ytterligare en ingrediens till pasta såsen, vi kan kalla den Spicy Hot :-)
Det är min åsikt.

Summering att inte lägga ett spel för att man tror att man missar en möjlighet är inte samma sak som att förlora, för inget är vunnet och inget är förlorat.
Men om man lägger massa spel för att man tror att man ska missa en möjlighet är samma sak som att gräva sin egna grav.
Jag är böjd att tro att det inte finns något värde och du kommer nöta på utan att plussa i längden.

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2020-04-21 klockan 16:40.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-21, 17:07   #4
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Har inget att invända mot din approach och/eller förfarande gentemot ditt spelande, men för mig blir det för "standardiserat" och kliniskt, samt att du måste lägga ner alltför mycket tid. Men, det krävs ju för att bli bra och leva på spel - något jag lagt ned att drömma om för länge sedan. Jag vill ha kul när jag spelar, inte se det som ett jobb! Ett jobb MÅSTE generera pengar - det måste inte en hobby. Snarare tvärtom - alla hobbys kostar multum, hehe!

Hoppas du hittar din nisch och tjänar multum, det är du värd som kämpar så!

__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-21, 23:08   #5
 
Slurfs avatar
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 1 500
Sharp$: 1949

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Alla de spelarna som nått betydande framgång som jag känner till har på något vis själva hittat sina egna nischar och dessa varierar över tid då lukrativa möjligheter oftast försvinner förr eller senare. Kan man inte bryta ny mark på egen hand så är det bättre att lägga tiden på någonting annat. Jag tror inte att det går att lära sig att bli mer än ytterst marginellt vinnande om man inte har vissa medfödda analytiska färdigheter. Hos de allra flesta vinnande spelare som jag känner till finns en form av intuition som är svår att definiera; jag vill närmast likna det vid ett sjätte sinne.

Att göra någorlunda korrekta sannolikhetsbedömningar av svårbedömda händelser med många variabler inblandade - exempelvis de flesta idrottsevenemang - är någonting som de flesta människor har otroligt svårt för. För mig är det närmast svårt att greppa hur extremt begåvade och högpresterande individer inom andra områden förvandlas till totala idioter när det kommer till just uppskattningar av sannolikheter i största allmänhet och när det kommer till sannolikheter inom utfall av idrottsevenemang i synnerhet. En del har naturligtvis att göra med en ovana att tänka i termer av odds och en del med vanföreställningar i form av varianter av "gambler's fallacy" och andra psykologiska fallgropar.

Denna avsaknad av förmåga att värdera sannolikheter förekommer hos människor som har ett tekniskt kunnande på expertnivå inom en sport som de satsar pengar på. Man ser det bland annat i diverse spelforum och på bettingtwitter. Människor som lägger ned extremt mycket tid på att bevaka sport och som har mycket gott kunnande om sporterna de spelar på, har koll på grundläggande money management och som jämför odds och har en allmänt seriös approach till sitt spelande lyckas oftast ändå inte uppvisa ett vinnande resultat över tid.

Jag vill hävda att ett försök att bli framgångsrik inom betting av en person som i grunden inte är optimalt stöpt för att hålla på med betting är ett gigantiskt slöseri med tid. En människa kan lägga 10000 timmar på att lära sig spela ett instrument eller lära sig någon annan syssla och även om de inte i grunden är lämpade för det som de valt att företa sig så kommer de ändå att nå en betydande framgång efter så pass många timmar. När det kommer till betting så sitter de däremot där 10000 timmar senare, inte ett dugg klokare men betydligt fattigare.

I ett teoretiskt scenario med fri tillgång till olimmade konton hos EU-bolagen och en marknad vars obalanser är konstanta över tid så går det antagligen att lära någon att på ett väldigt mekaniskt sätt utnyttja bristerna och därigenom nå ett positivt resultat. Jag ställer mig däremot tveksam till att det går att träna någon till att över tid uppvisa en vettig timpenning på spelmarknaden år 2020.

Du lider av en vanlig vanföreställning i form av att kvantitativa analysmetoder - i brist på ett bättre uttryck - skulle vara en nyckel till framgång inom betting rent generellt. Det finns bara ett fåtal sporter och kanske ett gäng till om vi bara avser vissa sidomarknader, där statistisk analys och en korrekt utförd modellering i sig är potentiellt vinnande. Det gäller generellt för sporter med ett högt poänggörande och där lag möter varandra ofta, men även där måste du utöver att ha en korrekt grundmodell - vilket uppenbarligen kräver skicklighet - även korrekt kunna prisa in unika faktorer för en enskild match. Jag använder egentligen bara statistik som en referens och lägger ingen som helst värdering i om statistiken talar emot mitt spel i en specifik match om jag bedömer förutsättningarna för matchen i fråga vara helt annorlunda än vad det statistiska urvalet baseras på. Ett av mina favoritlägen är när jag kan identifiera en situation där en extrem historik gjort oddsen väldigt skeva och där jag ser flera faktorer som talar för ett helt annat utfall i den specifika matchen.

Du är uppenbarligen väldigt driven men utifrån alla dina inlägg så är min bedömning att du har ett alltför inrutat tänkande för att lyckas inom betting på dagens marknad. Jag har inte ett enda exempel på en person som efter år av harvande plötsligt fått polletten att trilla ned och därefter gått från klarhet till klarhet. Att många skickliga spelare som de flesta andra börjat med att lägga 128-raders manuella stryktips med 7 oavgjorda matcher på kupongen och fiskiga idiottripplar är någonting helt annat, de utmärker sig genom att de efter att de börjat spela seriöst mer eller mindre omedelbart nått framgång. Jag ser bara inte hur en person efter åtta år på spelforum plötsligt skulle få till det, särskilt som marknaden dessutom är tuffare än någonsin.

Senast redigerad av Slurf den 2020-04-21 klockan 23:22.
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-23, 15:33   #6
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kan tänka mig att denna tråd kommer få många sidor om min utveckling som spelare.
Om du är nybörjare, så kan du se denna tråd som experimentell och lite trevande mot högre höjder.

Man lär sig av vad andra skriver och kan väga det mot dom som lyckas och se vad som stämmer och vad som inte stämmer.
Ta t.ex. ett påstående som att vissa trading strategier (i sin helhet) skulle bli gamla och obrukbara för att marknaden och andra omständigheter har gjort situationen sådan.

Det stämmer inte, men den åsikten får stå för mig och min ringa förståelse.
Det finns 10 år gamla tillvägagångssätt som fortfarande fungerar.
Återigen så är det ingredienserna till pasta såsen som är hysch hysch.
Men även om dom öppet finns presenterade i vissa sammanhang så är dom bara en del av förutsättningarna till ett bra slutresultat.
Och min ringa uppfattning är att man blir inte vinnande bara för att man känner till ingredienserna till pasta såsen.
Utan liket en möbel-snickare. desto bättre förarbete desto större chans att slutresultatet blir lyckat.
I speltermer, så är det in-play och hur man väljer att läsa av matchen och utnyttja marknadens reaktioner, vilket görs bäst om det finns en optimal situation för bra förutsättningar.

För mig gäller även detta resonemang när det kommer till att få avstängda konton.
Ställer mig frågan och detta är mina åsikter.
Är det värt att använda andra personers konton för en tillfällig inkomst/penning för att sedan få dom kontona stängda, föreställer mig att snart tar väl kontakterna och spelkonton slut.
Det kommer inte funka för mig, att spela på hos vanliga spelbolag och bli avstängd och sedan skriva en rad i forumet och gnälla eller utnyttja personer i sin omgivning.

Jag tänker större delen skattefritt och andra delen skatt.
Och kunna lägga ARB liknande spel, men i huvudsak kunna köra trading utan att riskera bli avstängd.
Kan inte säga att detta upplägg kommer funka, men bryr mig inte om dravel som att vinsten försvinner och det blir inga pengar över efter skatt, det är nonsens enligt min åsikt och ringa förståelse.
För låt oss säga att ena metoden snittar 4000 kr i månaden med 100 kr Stake och 30% skatt skulle bli 1200 kr (då är commison dragen) det är väl inte hela världen och ser inte hur skatten äter upp hela återbäringen.
Kanske jag missa något, men fördrar mitt senare exempel än att skaffa massa tillfälliga konton som för eller senare blir avstängda.

Om du är nybörjare och inte känner till hur man får tillgång till Betdaq & Matchbook, så är det bara att öppna ett Asien konto som tillhandahåller deras tjänster.
Sedan uppger du vinst/förlust vid deklarationen.

Jag kommer använda följande spelsidor efter sommaren om allt går som planerat.

- Spelbörser -

1) Betfair
2) Smarkets
3) Betdaq (BetInAsia)
4) Matchbook (BetInAsia
5) Betkeen

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2020-04-23 klockan 15:37.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2020-04-23, 17:00   #7
 
Sputnik2012s avatar
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 711
Sharp$: 2706


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Kom ihåg att när du läser den här tråden, att jag inte är professionell eller lever på spel i dagsläget, utan strävar att uppnå det.
Ytterligare en tanke jag har som är en frågeställning till mig själv och dividerar om vad svarat är, reflekterar.

Om man har en Huvud Metod (money maker) ska man då höja storleken på insats och riskera att omsättningen inte uppfyller alla steg under trading processen, att få all spel lagda, kan tänka mig att detta kan bli ett problem.

Då tänker jag hur man ska kringgå det.
Genom att lägga ett och samma spel flera gånger hos flera olika spelbörser, samtidigt, med en måttlig insats.
Låt oss säga att den specifika marknaden måste uppfylla ett visst omsättningskrav för att man ska obehindrat ska kunna lägga alla trading insatser under matchen.¨

Föreställer mig vidare att odds-intervallerna och startpriser inte varierar så pass mycket.
Vilket inte kommer bli något problem med plus eller minus något enstaka tick.

MVH

Senast redigerad av Sputnik2012 den 2020-04-23 klockan 17:02.
Sputnik2012 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td