Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   NHL 13 GM Connected Sharps-liga (Xbox 360) (https://www.sharps.se/forums/offtopic/12936-nhl-13-gm-connected-sharps-liga-xbox-360-a/)

Lazlo 2012-09-19 14:35

Citat:

Ursprungligen postat av plingplong (Inlägg 203110)
Håller helt och hållet med angående de datorstyrdas nivå. Har inte spelat så mycket NHL offline men desto mer på FIFA och där är det omöjligt att köra på den svåraste graden. Datorn blir ju omänskligt bra och gör aldrig några misstag osv. Man vill ju att den som vinner ligan ska vara bäst och ha vunnit flest matcher oss sharpers emellan, datormatcherna ska fungera lite som uttfyllnadsmatcher och på så sätt vara relativt lätta tycker jag.

Testade en match mot datorn på all-star nyss och fick stryk med 5-2. Har mött de flesta som skrivit i denna tråden och inte fått stryk med 5-2 mot någon utan jag har vunnit fler än jag förlorat mot deltagare i vår liga. Sure en match är inget vidarte sampel mot datorn men precis som du säger så märker man direkt att datorn gör inga misstag, den släpper inte till några frilägen och missar nästan inga passar. Det är riktigt svårt att ta pucken av datorn men framförallt, datorn sätter lägena den får. Frilägen är oftast mål, powerplay är mål och när man möter någon online så är det väldigt svårt att sätta frilägen osv.

Man måste spela helt annorlunda för att slå ett bra datorstyrt lag jämfört med att slå en annan person och man kan i stort sett vara bäst mot datorn men sen sämst mot andra personer eller tvärt om.

Qirren 2012-09-19 14:57

Det är en svår balansgång. Är man van att spela offline kan det lätt bli tvåsiffrigt om man sänker ytterligare. Vi kan låta det stå på all star några matcher så får vi se hur det går. Inte måste man väl vinna alla matcher?

kusagwa 2012-09-19 15:10

Röstar absolut för lägre nivå på de datorstyrda lagen. Hur kommer det att gå till sen efter 4?

Lazlo 2012-09-19 15:16

Citat:

Ursprungligen postat av Qirren (Inlägg 203123)
Det är en svår balansgång. Är man van att spela offline kan det lätt bli tvåsiffrigt om man sänker ytterligare. Vi kan låta det stå på all star några matcher så får vi se hur det går. Inte måste man väl vinna alla matcher?

Absolut, håller med om att det är en svår balansgång då det förmodligen inte finns någon bra nivå. Går vi ner en nivå så kanske alla vinner mot datorn med 5-0 och som läget är nu så blir typ hälften av matcherna mot datorstyrda lag och hur kul är det att spela så många matcher där man inte har motstånd?

Samtidigt så blir det inte kul om 60-70 % av lagen som går till slutspel är datorstyrda lag.

Det viktiga är att den som är bäst när vi möter varandra ska gynnas, inte den som är van att spela mot en bra datorstyrd motståndare. Kan bli svårt att motivera en ändring på nivån i efterhand då alla inte kommer tycka likadant och någon kommer gynnas mer än någon annan av en ändring eller ej. Känns inte så motiverande att nöta 10 matcher mot datorstyrt lag för att kunna slå de lagen i vår liga sen. Kan ju bli så att man gynnas av att simulera matcher mot datorn om det är för svårt att vinna de matcherna.

hultmaniac 2012-09-19 15:25

Jag tycker också vi ska sänka nivån till proffs, riktigt frustrerande att spela mot all star, de gör fan mål på varenda läge de får! Tycker inte att vissa ska gynnas av att vara bra på att spela mot datorn, det är mot varandra som räknas.

Vurpan 2012-09-19 15:32

Jag tycker vi ska ha kvar all-star iaf den första veckan, är mkt möjligt att några som signat upp hittar hit då. Skulle det vara för svårt och att det fortfarande är många datorlag så äre ju bara att byta ner till proffs.

Sen så är det jäkligt bra att möta All-star för då lär man sig att de går inte att stöta med backarna, att man inte ska kasta ut pucken när målvakten håller och allmänt försvarsspel, vilket behövs rätt rejält när man möter "riktiga" lag.

Qirren 2012-09-19 15:32

Nu är svårighetsgraden ändrad till pro.

Have fun med en kukad poängliga. ;)

Vurpan 2012-09-19 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av Qirren (Inlägg 203138)
Nu är svårighetsgraden ändrad till pro.

Have fun med en kukad poängliga. ;)

Eller hur....

Qirren 2012-09-19 15:56

Totalt 20 som gått med i ligan nu. Så saknas inte jättemånga.

Vurpan 2012-09-19 15:58

Då äre fritt fram att spela nu antar ja?:)

Qirren 2012-09-19 15:59

Citat:

Ursprungligen postat av Vurpan (Inlägg 203147)
Då äre fritt fram att spela nu antar ja?:)

Tuta och kör. !

Akilles 2012-09-19 16:03

Kan redan nu meddela att jag kommer ha svårt att hinna spela något idag, men imorgon kör jag! (Colorado) (om det nu var idag vi skulle börja)

Qirren 2012-09-19 16:09

Notera att jag inte kommer släppa igenom trades där ni skickar iväg era draftpicks för år 2016 osv mot cpu för spelare.

Philjay 2012-09-19 16:10

1. arfert - JONAS326 (jOSTLUND)
2. Qirren - AchievedButton1
3. w00x - w00xter
4. the_chef
5. Boone - Hallonjuice [Oilers]
6. performance - AddeIsGreat
7. hultmaniac
8.burra21
9. Jonte94k - Frost Vengeance
10. yertle - yertle78
11. Vurpan - Vurpan89