Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   NHL 13 GM Connected Sharps-liga (PS3) (https://www.sharps.se/forums/offtopic/12945-nhl-13-gm-connected-sharps-liga-ps3/)

tafen 2012-09-15 22:55

Jag hugger på Dallas!

PSN: tafen1

bRODD 2012-09-16 10:38

Colorado
ID: jockeBRODD

axelssonBJORN 2012-09-16 10:44

Går det att byta lag nu trots att man redan gått med in-game?
Skulle vilja byta till flames isf. så om jag går ur ligan och ansöker på nytt till flames borde väl inte vara ngr problem?

när är tanken att vi startar, när alla lag är tagna eller kör vi igång på nån utsatt tid och låter folk joina de sista lagen under spelets gång (om det nu är möjligt)

perssah 2012-09-16 11:31

Jag tycker också vi sätter ett datum(dag) när vi börjar ligan, och dom som inte hunnit joina då får hoppa in under spelets gång om det är möjligt.

axelssonBJORN 2012-09-16 11:55

Lite info som vissa kanske är intresserade av, besvarade en del frågor jag hade om hur matchupplägget fungerar.

Citat:

GM Connected uses the real NHL schedule. To play the games, the commissioner selects a "tick length," which can be anywhere from 3 days to 2 weeks I believe. The length of this tick represents actual weeks of an NHL schedule. So when you enter your GM Connected, you will see all the games your NHL team has scheduled in real life as playable during that tick.

So for example, let's say I'm the Flyers, and the commissioner sets the league tick for 2 weeks. The first time I start my GM Connected as Philly, I will see all their games on the first two weeks of the schedule, let's say October 11-25.

THU OCT 11, 2012 BRUINS FLYERS 7:00 PM
SAT OCT 13, 2012 FLYERS ISLANDERS 7:00 PM
THU OCT 18, 2012 PENGUINS FLYERS 7:00 PM
SAT OCT 20, 2012 JETS FLYERS 7:00 PM
THU OCT 25, 2012 FLYERS CANADIENS 7:30 PM

Now the game will show whether these teams are human or AI controlled, and I can play them in any order. So if the GM of the Penguins is on but the Bruins guy isn't, I can still play my game against the Penguins even though it isn't "next" on the schedule.

The length of time for advancing the tick will be informal and vary league by league. So let's say your league decides that you will advance your schedule every REAL 5 days. So you have 5 days to play all your league games and once the commish advances, any unplayed games will be simmed. The schedule will then change to October 26-November 9, and you will have all your team's games from those two weeks available to play in the next five days, and so on.

Avej 2012-09-16 18:32

Onsdag 19 september startar ligan på riktigt med matcher trades waivers m.m.

Mer info om basic inställningar osv kommer förmodligen imorgon. Ont om tid idag så jag accepterar de som skickat in requests imorgon.

Misär 2012-09-16 19:23

RoyMantola

axelssonBJORN 2012-09-16 20:52

Citat:

Ursprungligen postat av Avej (Inlägg 202595)
Onsdag 19 september startar ligan på riktigt med matcher trades waivers m.m.

Mer info om basic inställningar osv kommer förmodligen imorgon. Ont om tid idag så jag accepterar de som skickat in requests imorgon.

Avej: Om det är OK för dig så går jag ur ligan och ansöker igen som Flames?

Juret 2012-09-17 14:56

När avancerar ligan? Tänkte så den inte hinner göra det innan onsdag

axelssonBJORN 2012-09-17 16:53

Citat:

Ursprungligen postat av Juret (Inlägg 202725)
När avancerar ligan? Tänkte så den inte hinner göra det innan onsdag

Ligan avancerar när The commissioner (Avej) väljer att avancera, de matcher som inte är spelade då simuleras automatiskt.

Går att läsa om i mitt inlägg lite längre upp på sidan :)

Avej 2012-09-17 17:27

Mareee, RappScallion, Jakob10, Galeocerdo cuvier, Pettzon2, Sangque, alfonzo86, tjuve, lillorne. Lever ni ? ? ?

NHL-Schemalängd: 1 vecka
Tillåter att ligamedlemmar simulerar deras egna matcher mot datorn ? Ja. Spela helst så många matcher ni bara kan blir mycket roligare då.

Nivå: Allstar. Kan ändras om en majoritet vill det.
Periodlängd: 6 Minuter. Alltså en minut extra än vanligt.
OT-Regler: Kontinuerlig sudden death istället för straffar.

Har ni andra önskemål eller några andra bra idéer/regler så är det bara säga till.

Juret 2012-09-17 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av axelssonBJORN (Inlägg 202744)
Ligan avancerar när The commissioner (Avej) väljer att avancera, de matcher som inte är spelade då simuleras automatiskt.

Går att läsa om i mitt inlägg lite längre upp på sidan :)

Lät där som att det var fördefinierat och inte ändrades i efterhand, därav min fråga.

Bra regler! :)

nFredriksson 2012-09-17 17:35

tja jag vill gärna gå med om det fortfarande går :)
winnipeg jets vill jag ha isåfall

id: nFredriksson

axelssonBJORN 2012-09-17 17:40

hur gör vi med att gå vidare i spelschemat då?

sätter vi en tidsgräns, låt säga 1vecka, och efter det går vidare och låter de som inte spelat sina matcher få dom simulerade?

Avej 2012-09-17 17:42

Är inte helt hundra själv på hur det fungerar men det är möjligt att den simulerar automatiskt efter 1 vecka så kanske tar 2 veckor under första "omgången" för att vara på den säkra sidan.