Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Tomorrowland (+world) 2013! (https://www.sharps.se/forums/offtopic/15188-tomorrowland-world-2013-a/)

Lazlo 2013-02-18 23:38

Tomorrowland (+world) 2013!
 


Alright, vi hade en tråd ifjol och det va inte så många mer än mig härifrån som skulle dit utan det var mest eddie som försökte hypa dansbandsveckan. :lol: Hypen för tomorrowland (inte dansbandsveckan) har till detta året varit ännu större, trots att det knappt va möjligt, och det sägs att de 185 000 biljetterna tog slut på 1 sekund. Så är det någon mer härifrån som tänkt åka dit?

För övrigt så blev biljettförsäljningen även detta år ett fiasko.

Det släpptes några biljetter för endast belgare den 9:e februari och då kraschade både sidan och betalsystemet så det blev kaos.

Den 11:e februari släpptes global journey tickets för alla vilket var hela resepaket med biljetter och flygresa i samma pris. Även då kraschade sidan och betalningssystemen så de fick skjuta upp det släppet till den 14:e februari.

Väl den 14:e februari då global journey biljetterna skulle släppas igen så kraschar både sidan och betalsystemet ännu en gång och för min del så blev det rörigt då jag skulle köpa 4 biljetter från Stockholm för 3060 Euros till mig och mina vänner men det verkar som att det blev 8 biljetter istället för dubbla summan eftersom 6120 Euros har dragits från mitt konto.

Sen nu i lördags skulle de resterande vanliga biljetterna släppas för alla länder i världen och självklart så kraschar både sidan och betalsystemen igen. Smått rörigt ja...

Det verkar varit extremt svårt att få biljetter på det vanliga släppet i lördags, vi var några vänner som försökte få till de som inte villa flyga men det var ingen lycka alls. Var det någon mer härifrån som lyckades få någon sorts biljett?

Sedan droppar de en riktig teaser nyhet idag då de annonserar att det ska hållas ett till event i år som kallas "TomorrowWorld" och det kommer hållas den 27-28-29 september och mer än så fick man inte reda på idag då det är "to be continued"...

Spännande att se vad det blir men av teaser videon att utdöma så kommer det bli ett event på någon annan kontinent vilket känns klokt då Belgien säkerligen kan vara lite kylslaget när vi nästan är inne i oktober. Vad det nu än blir så lär man ju dit, USA är väl den troliga expansionen och jag förstår dem, de lär mjölka denna hypen så gott de kan och när 185 000 biljetter säljer slut på sekunder till folk från 214 länder världen över så finns det ju grund att ordna ett till evenemang någon annanstans.

Så är det någon mer som delar tomorrowland intresset med mig så kan vi ju diskutera det här.



:cheers:

Rejs 2013-02-18 23:53

Sinnessjuk hype :) Ville/hade tänkt dra dit för 2-3 tredje året i rad men som vanligt sätter andra käppar i hjulet. Men tynger inte jätte mycket då vi planerar första USA-resa istället som man får lägga planeringen på.

Men det är skönt att höra att man säkert inte fått biljetter iaf ;) Men skulle det dyka upp några biljetter till vettigt pris så är väl inte jag den som är den.

Tycker akterna är lite sådär än så länge också, men har bara skummat lite. Finns säkert massa som man inte känner till som är bra...

Vad har du för favoriter i år?

Lazlo 2013-02-19 00:17

Haha "sätter andra käppar i hjulet" regeringen bestämde USA resa istället... Låter lite bitter!? :) Verkar ju som det blir TomorrowWorld i USA i slutet av september så då är det ju bara att planera in det på resan så blir alla nöjda :clap:

Nej det verkade smått sjukt med biljetterna i år, lite dåligt kan man tycka.

Sådär? Tycker det ser riktigt bra ut med 5 månader kvar, de har ju redan fått klart med Tiësto som va egentligen den enda stora som saknades ifjol. Lägg därtill Aoki x2, van Buuren, Ingrosso, Hardwell, Axwell, Alesso och Avicii och det ser ju riktigt trevligt ut. Guetta lär väl komma som vanligt, Cazzette också men det kanske är tveksamt om Fatboy Slim kommer dit och firar sin 50 års dag men hey why not, han såg ut att ha trevligt ifjol så :D

Favoriter i år so far? Aoki avslutade det hela sjukt bra förra året så det kommer han säkert toppa i år. Avicii missade vi ifjol, vi satt dock nära scenområdet när han spelade, typ 50 meter ifrån vid några parkbänkar så vi hörde han men vi hade annat för oss så vi kom aldrig dit och såg det vilket var smått sjukt :lol:, så han lär man väl se i år istället då. Ska väl bli kul att se vad SHM gör på egen hand också... finns mycket roligt :yes:

Galeocerdo cuvier 2013-02-28 13:30

Alesso, Knife Party, Avicii, Eric Prydz, Axwell, Tiësto. låter intressant. Men vart är Adrian Lux, Nause, Deadmau5 och Rebecca & Fiona? Akter de borde bokat istället för alla andra no-names :rant:

Har ingen aning vad något av detta är;

Dave Clarke
Jeff Mills
Joachim Garraud
Benga
Rush
Mauro Picotto
Joey Beltram
Miss Djax
Huma Noyd
J.Fernandes
Wildstylez
Dixon
Arty
Jamie Jones
Art Department
Craig Richards
Infinity Ink
Richy Ahmed
Russ Yallop
wAFF
Infected Mushroom
Dirtyphonics
Datsik
Angger Dimas
Autoerotique
Felix Cartal
TAI
Dj Pierre
PeaceTreaty
South central
Botnek
Will Brennan
Dan Sena

Lyssnar bara på house så är det här trance, dubstep och dylikt eller bara små houseproducenter jag inte hört talats om?

kusagwa 2013-02-28 14:29

Kostar nog lite med att ha så många stora akter, oavsett om festivalen är den största i världen för just de aktuella musikstilarna och dessutom så vill man ju upptäcka nya artister/grupper på en festival. Fanns en tid när till exempel Avicii tillhörde artisterna i den nedre listan med.

Galeocerdo cuvier 2013-02-28 14:47

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 234602)
Kostar nog lite med att ha så många stora akter, oavsett om festivalen är den största i världen för just de aktuella musikstilarna och dessutom så vill man ju upptäcka nya artister/grupper på en festival. Fanns en tid när till exempel Avicii tillhörde artisterna i den nedre listan med.

Jo men de jag radade upp (exklusive Deadmau5) är okända artister ute i världen de också, är främst i Sverige de är halvkända. Läste någonstans att Nause kostade 30-40k att boka och Rebecca & Fiona 100-150k. De okända småakterna kostar säkerligen lika mycket att boka på Tomorrowland.

Lazlo 2013-02-28 15:12

Alla bokningar är ju inte klara ska väl tilläggas, det är ju 5 månader kvar så det kommer säkerligen tillkomma ett par namn.

Det finns ju några i din lista som är ganska kända, iaf större än de du inte hade med i listan. Det är inte bara house på festivalen även om de stora artisterna är huvudsakligen house, de har lite andra små inriktningar vilket gör att det kanske måste till lite udda och okända artister på dessa scener för att fylla den funktionen och de små-mellan stora houseartisterna får ingen plats för jättarna tar i stort sett alla platser inom den changern.

Sverige är väl en minimal klick av festivalbesökarna medan Belgien har typ 50% av biljetterna så det är ju deras "Nause" typ av artister som kommer bokas först.

eddieh 2013-02-28 15:35

Nä, fy fan det får bli Malung istället. Det där dunka dunka eländet kan ni har för er själva boys. Varm Sofiero och kåta 40-taggare är nöten :)

http://www.youtube.com/watch?v=CH6tLyNZpb4

:cheers:

Galeocerdo cuvier 2013-02-28 15:37

Citat:

Ursprungligen postat av eddieh (Inlägg 234609)
Nä, fy fan det får bli Malung istället. Det där dunka dunka eländet kan ni har för er själva boys. Varm Sofiero och kåta 40-taggare är nöten :)

http://www.youtube.com/watch?v=CH6tLyNZpb4

:cheers:

Oh fyfan vilka bönder. :claps: Finns säkert lite trevlig 40-årig WT-fitta, hade inte bangat själv.

Galeocerdo cuvier 2013-02-28 15:44

Citat:

Ursprungligen postat av Lazlo (Inlägg 234607)
Alla bokningar är ju inte klara ska väl tilläggas, det är ju 5 månader kvar så det kommer säkerligen tillkomma ett par namn.

Det finns ju några i din lista som är ganska kända, iaf större än de du inte hade med i listan. Det är inte bara house på festivalen även om de stora artisterna är huvudsakligen house, de har lite andra små inriktningar vilket gör att det kanske måste till lite udda och okända artister på dessa scener för att fylla den funktionen och de små-mellan stora houseartisterna får ingen plats för jättarna tar i stort sett alla platser inom den changern.

Sverige är väl en minimal klick av festivalbesökarna medan Belgien har typ 50% av biljetterna så det är ju deras "Nause" typ av artister som kommer bokas först.

Jag ska väl inte klaga, är väl som på alla festivaler. 3000 artister men 5 jag känner igen. Inte varit på Tomorrowland men antar att det är mycket supande och fest utanför själva konserterna också så man hinner inte mer än 4-5 konserter. :popcorn:

eddieh 2013-02-28 15:49

Det där är från förra årets festligheter. Grnvit som sitter och sveper Carlsberg i solstolen. Dunken på bordet är dock min. :lol:

:cheers:

Galeocerdo cuvier 2013-02-28 15:57

Hoppas ni åker dit för lättraggad fitta och inte musiken. :lol:

Lazlo 2013-02-28 17:05

Haha eddie kör fortfarande hårt på Malung, nästan så man lär komma och hälsa på din husvagnen din men jag får nog stå fast vid att jag föredrar Tomorrowlands 80 000 brudar på E än medelåldersmalung apradade på bärs :lol:

http://www.youtube.com/watch?v=gB_da6czQ70



Ja som du säger så är det ju omöjligt och se allt och jag som inte är superinbiten housekille som några av mina vänner går ju bara och ser de största vilket ändå är 4-5 timmar per dag och de små okända artisterna som är på G lägger man ingen energi på... det finns andra saker att lägga energin på även om de sällan heter Carina där :evilgrin39:

Altarath 2013-02-28 17:10

Så länge Prydz kommer spelar övriga ingen roll :cheers:

Lazlo 2013-03-01 16:21

Ja att Prydz kommer va ju skapliga bomben. Han hade väl i stort sett sagt att det va USA som gällde ett tag framöver men så kommer han, en av de största helt klart! :cheers:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved