Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Sporttjänsten - Sportspelet Diskussionstråd 12/9 2013 - 31/12 2099 (https://www.sharps.se/forums/offtopic/17529-sporttjaensten-sportspelet-diskussionstrad-12-9-2013-31-12-2099-a/)

Wagner 2013-09-26 16:02

Citat:

Ursprungligen postat av martinsson (Inlägg 275768)
När människor börjar närma sig 70 år är det något som slår väldigt fel i huvudet. Det kvittar om man varit normal innan, är man gammal så ska allt helst ordna sig för en utan att man behöver göra någonting. Det värsta är att de tror att de kan komma undan med sånt här bara för att de är gamla. Har sett gamlingar som kommer till små kiosker och ska betala med en tusenlapp, med förhoppningen om att det inte ska finnas växel, och att de ska få godiset gratis.

De har förmodligen haft den där tusingen i 10 år.

Själv brukade jag hala fram en 10.000-lapp när jag tog taxi hem från krogen. Man blev mäkta populär. :rolleyes:

Svarade Linda verkligen så där? Ja som jag minns det. Vad var konstigt med det? :)

Och så den där sporten då. http://www.clicksmilies.com/s1106/sc...smiley-015.gif



Singlar:

174. Twente 1,95
/ 300 kr.

177. Almtuna 1,93
/ 300 kr.

180. Karlskoga 2,50
/ 300 kr.

183. Mjällby 2,10
/ 300 kr.

192. Molde 2,35
/ 400 kr.

195. Rennes 3,40
/ 200 kr.

Trippel:

177. Almtuna 1,93
183. Mjällby 2,10
192. Molde 2,35
/ 200 kr.

Semicolon 2013-09-26 16:08

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 275776)
Svarade Linda verkligen så där? Ja som jag minns det. Vad var konstigt med det? :)

tänker snarast på den här lilla ordväxlingen.

Gubben i keps - JAG KÄNNER ROLF OCH KAIJA. Ägarfamiljen. Ja han skrek fortfarande.

Linda - Är det många som gör.

kanske annat krut i snabbköpspersonalen på era nordliga breddgrader, men sådana välfunna drygheter hade aldrig fungerat här nere i the deep south och hade det gjort det hade Linda fått en reprimand från ansvarig chef.

Wagner 2013-09-26 16:15

Kändes inte speciellt drygt. :)

Gubben hade ju fel och inte en chans i helvetet att den snåle Ica-handlaren hade släppt iväg köttet för 49 spänn om det blivit skarpt läge.

Regler är regler. http://www.e-magin.se/v5/viewer/file...?gKey=rp98dc33

SlimCharles 2013-09-26 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av Semicolon (Inlägg 275763)
Svarade Linda verkligen så där?

Förutom det så väcks ju en mängd intressanta frågor. Mjölken till exempel, spekulera gärna i varför man tar med sig en exakt summa för att köpa 5 liter grön mjölk. Vilka bakomliggande mekanismer kan finnas, förutom den helt uppenbara då - psykisk sjukdom -?

Fläskfilégubben; om man nu är så förbannat snål, kunde han inte bara hamstrat toapapper för hundra spänn, eller någon annan basvara?

Det är förmodligen ett sundhetstecken, men jag kan inte i min vildaste fantasi förstå hur dessa individer resonerar.


Funderade också på samma sak.


Är det ens möjligt att gå in i en affär och plocka med lite smågrejer man alltid behöver även om det inte är akut för tillfället och hamna under en hundring!?


Senaste två gångerna jag gick in i en mataffär(i förrgår och idag) kom jag hem utan det jag skulle handla från första början,men nog fan hade jag med mig åtminstone en välfylld kasse.:lol:



Citat:

Själv brukade jag hala fram en 10.000-lapp när jag tog taxi hem från krogen. Man blev mäkta populär.

Gällde det även svarttaxi?:popcorn:

patrik_g 2013-09-26 21:03

Twente miss förlorade med 3-0


Almtúna miss förlorade med 3-4 hemma

Karlskoga miss förlorade med 6-2

Mjällby miss förlorade med 0-1 hemma

Molde miss 2-2 (2-2 Molde 90-minuten)

Trippeln miss, alla lagen förlorade.


Rennes kvar i skrivande stund. Missar även den. 0-0 HT.

Ja då kan man väl inte ens skylla på otur igen?

maddmax 2013-09-26 21:19

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 275817)
Ja då kan man väl inte ens skylla på otur igen?

Ur en statistisk synvinkel är det väl inom gränserna för vad som är möjligt genom chans. Ta sannolikheten (baserat på oddsen som spelades) att spelet inte skulle gå in:

0.49*0.48*0.6*0.53*0.58*0.71 = 0.031~

Detta scenariot händer alltså tre av 100 gånger även för spelare som går +/- noll. Lägg till detta att SvS även har en ganska dålig återbetalning, då får vi öka sannolikheten med någon/några punkter.

Folk måste förstå att sex spel inte är ett underlag överhuvudtaget. Man kan hylla eller pissa på Sportspelet men innan det finns bokföring finns det inga konkreta bevis. Sedan är jag först att skriva under på att det är en undermålig idé (att köpa spelen d v s) men att starta ett sheet bör väl inte vara så svårt.. I den frekvens de spottar ut spel lär man kunna få ett statistiskt underlag för deras resultat inom ett par-tre månader.

Wagner 2013-09-26 21:26

Gällde det även svarttaxi?

Tveksamt va! Ska jag vara ärlig så har jag rätt oklara minnesbilder från den där tiden. Den blev åtminstone aldrig växlad så mycket vet jag. Jag kanske bara gick därifrån eller knallade upp till lägenheten för att aldrig återvända.

Var mycket strul med taxi en period. All frustration gick väl ut över dom där stackarna. En gång bara vägrade jag att betala, oklar anledning. Grannen var ut och medla (försökte tala mig till rätta) och då gick jag upp och hämtade pengar. Men bara för att vifta med bunten framför ögonen på han, betala skulle jag fortfarande inte. :lol:

Ja herre gud! Fast just den gången förlorade jag nog och betalade till sist.

Wagner 2013-09-26 21:49

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 275818)
Ur en statistisk synvinkel är det väl inom gränserna för vad som är möjligt genom chans. Ta sannolikheten (baserat på oddsen som spelades) att spelet inte skulle gå in:

0.49*0.48*0.6*0.53*0.58*0.71 = 0.031~

Detta scenariot händer alltså tre av 100 gånger även för spelare som går +/- noll. Lägg till detta att SvS även har en ganska dålig återbetalning, då får vi öka sannolikheten med någon/några punkter.

Folk måste förstå att sex spel inte är ett underlag överhuvudtaget. Man kan hylla eller pissa på Sportspelet men innan det finns bokföring finns det inga konkreta bevis. Sedan är jag först att skriva under på att det är en undermålig idé (att köpa spelen d v s) men att starta ett sheet bör väl inte vara så svårt.. I den frekvens de spottar ut spel lär man kunna få ett statistiskt underlag för deras resultat inom ett par-tre månader.

Dom enda som har fullständig bokföring är dom själva. Dom vet exakt på öret hur det gått men enda året dom redovisat (vad jag vet) var i fjol då dom gick 16-18 000 plus. I år kommer det garanterat vara tyst med siffror framåt årsskiftet. :)

Se där, Molde vann på straffar. Det bör räcka gott för att trä på sig nära eller stolpe ut-kepsen.

patrik_g 2013-09-26 22:06

Ursäkta att jag sticker in här

-----------------------------------------------------------------------------------


Gårdagen 26/9


Vi var kalla på torsdagen. Mjällby, Almtuna och Molde såg ut som en stark huvudtrio men alla svarade för mer eller mindre misslyckade insatser. Nej, betydligt bättre kan vi.


- 2000 kronor alltså

maddmax 2013-09-26 22:15

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 275832)
Ursäkta att jag sticker in här

-----------------------------------------------------------------------------------


Gårdagen 26/9


Vi var kalla på torsdagen. Mjällby, Almtuna och Molde såg ut som en stark huvudtrio men alla svarade för mer eller mindre misslyckade insatser. Nej, betydligt bättre kan vi.


- 2000 kronor alltså

Där ser man. Inte mycket ursäkter. Det var uppfriskande.

Önskar dom (och alla som ryggar) lycka till imorgon. Även om jag aldrig skulle lägga mina pengar där är det kul när det går bra för andra.

Wagner 2013-09-26 22:26

Över 30.000 plus på två dar då kan man kosta på sig att vara ödmjuk. :)

Pangvinsten 32.460 på Powerplay lär lysa upp förstasidan länge till.

"Miljonvinsten" (som dom inte ens lämnade in själva) på stryktipset för 2 1/2 år sen lär dom fronta med så länge vi lever. :lol: http://www.sporttjansten.se/

patrik_g 2013-09-26 22:34

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 275836)
Över 30.000 plus på två dar då kan man kosta på sig att vara ödmjuk. :)

Pangvinsten 32.460 på Powerplay lär lysa upp förstasidan länge till.

"Miljonvinsten" (som dom inte ens lämnade in själva) på stryktipset för 2 1/2 år sen lär dom fronta med så länge vi lever. :lol: http://www.sporttjansten.se/

Ja storvinsten på PP i veckan kan vara en fin ursäkt när helgen blivit ett fiasko igen..


Ja den där miljonvinsten har stående rubrik på hemsidan jämt. Alltid lockar den väl någon ny kund :p

maddmax 2013-09-26 22:47

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 275836)
Över 30.000 plus på två dar då kan man kosta på sig att vara ödmjuk. :)

Pangvinsten 32.460 på Powerplay lär lysa upp förstasidan länge till.

"Miljonvinsten" (som dom inte ens lämnade in själva) på stryktipset för 2 1/2 år sen lär dom fronta med så länge vi lever. :lol: http://www.sporttjansten.se/

Första gången jag är inne på deras sida.. Under "All In" har man iallafall statistik.

Statistik för 2013
Antal spel 99
Vunna spel 46
ROI (återbetalning i %) 92

patrik_g 2013-09-26 22:48

Helgpepp!


Med veckans storvinst i ryggen är det extra bra glöd inför helgen! Jätterolig Lången-lista, utmanande Stryktips, 3 jackpotmiljoner på Europatipset och givetvis nya Powerplay-omgångar. Vart slår vi till? Förhoppningsvis på flera håll - bara att rygga våra ambitiösa experter!

-----------------------------------------------------------------------------------

Fan vad jag går igång på deras ord inför helgen alltså :clap: :thumbup: :lol: :p

henke111 2013-09-27 10:40

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 275818)
Ur en statistisk synvinkel är det väl inom gränserna för vad som är möjligt genom chans. Ta sannolikheten (baserat på oddsen som spelades) att spelet inte skulle gå in:

0.49*0.48*0.6*0.53*0.58*0.71 = 0.031~

Detta scenariot händer alltså tre av 100 gånger även för spelare som går +/- noll. Lägg till detta att SvS även har en ganska dålig återbetalning, då får vi öka sannolikheten med någon/några punkter.

Folk måste förstå att sex spel inte är ett underlag överhuvudtaget. Man kan hylla eller pissa på Sportspelet men innan det finns bokföring finns det inga konkreta bevis. Sedan är jag först att skriva under på att det är en undermålig idé (att köpa spelen d v s) men att starta ett sheet bör väl inte vara så svårt.. I den frekvens de spottar ut spel lär man kunna få ett statistiskt underlag för deras resultat inom ett par-tre månader.

Kusagwa bokförde ju dock deras spel ett antal månader...

https://www.sharps.se/spreadsheet/sportspelet

Dock bara de dagar som spelen lades upp här på Sharps :popcorn:



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved