Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Sökes: Medverkande till undersökning (https://www.sharps.se/forums/offtopic/19603-soekes-medverkande-till-undersoekning/)

kassidy 2014-02-25 22:34

Sökes: Medverkande till undersökning
 
Hej,

Jag är student vid Stockholms universitet och skriver förnärvarande min mastersuppsats om sportsbetting som en typ av sportkonsumption. Min studie fokuserar på målgruppen: män i åldrarna 16-20 år. Jag skulle vilja göra intervjuer med personer inom den specifika målgruppen och undersöka hur sportsbetting har influerat självkänslan och motivationen till andra typer av sportkonsumption (se matcher på sportbarer, se matcher live, streama matcher). Intervjuerna kommer ta ca. 1 h. Ersättning kan diskuteras. Om ni är intresserade, skicka ett e-mail till [email protected]

Tack på förhand!

---------------------------------------------------------------------------
Hi,

I am a student at Stockholm University and currently writing my masters thesis about sports betting as a distinct type of sports consumption. I am researching in the context of Swedish male teenagers and young adults from age 16 to 20. I will want to have interviews with the participants and study on how sports betting influence ones identity formation and motivation towards other types of sports consumption(watching sports events, going to a sports bar, or streaming games online). The interview will be about 1h and the reimbersment can be discussed. If you are interested in participating, please send me an e-mail at [email protected]

Thanks in advance!

Cc 2014-02-26 09:15

Är inte målgruppen lite fel? 16-åringar får varken spela eller gå på barer...

kassidy 2014-02-26 10:16

Hej Johan,

Tack för feedbacken och jag förstår att målgruppen kan tyckas vara udda, men det är faktiskt en del av min studie att göra skillnad på de underåriga och de som har åldern inne. Frågorna som ställs kommer vara beroende på om personen är gammal nog att spela eller ej.

maddmax 2014-02-26 11:48

Är inte i målgruppen men det låter intressant. M.A.-uppsatser (M.Sc.?) brukar väl publiceras på fakultetens hemsida efter godkännande så jag hoppas vi får en länk till den senare.

Lycka till med ditt arbete!

semipro 2014-02-26 13:09

Citat:

Ursprungligen postat av kassidy (Inlägg 322338)
Hej Johan,

Tack för feedbacken och jag förstår att målgruppen kan tyckas vara udda, men det är faktiskt en del av min studie att göra skillnad på de underåriga och de som har åldern inne. Frågorna som ställs kommer vara beroende på om personen är gammal nog att spela eller ej.

"Hej Johan?" Johan Dieden och CC är knappast en och samma person... :innocent:

kassidy 2014-02-26 20:01

Citat:

Ursprungligen postat av maddmax (Inlägg 322364)
Är inte i målgruppen men det låter intressant. M.A.-uppsatser (M.Sc.?) brukar väl publiceras på fakultetens hemsida efter godkännande så jag hoppas vi får en länk till den senare.

Lycka till med ditt arbete!

Precis, M.Sc. Om jag får ett betyg som är högre än eller lika med B så publiceras artikeln =)

Lovar att länka här isf.

kassidy 2014-02-26 20:03

Citat:

Ursprungligen postat av semipro (Inlägg 322384)
"Hej Johan?" Johan Dieden och CC är knappast en och samma person... :innocent:

Hahha, hade bara Johan i bakhuvudet, tänkte inte vart informationen kom ifrån =)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved