Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Sharps användare röstar hur i valet 2018? (https://www.sharps.se/forums/offtopic/28499-sharps-anvaendare-roestar-hur-i-valet-2018-a/)

Seebbo 2017-03-23 21:38

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 522958)
Det här tycker jag är förjävligt.

Seebbo kallar alla SD för omedvetna troll, och har nu drabbats av en hatstorm både här på sharps och i sociala medier, så han har varit tvungen att redigera sitt inlägg.

#backaseebbo

När jag läste mitt svar så tyckte jag snarare att det stod att jag tyckte att alla som inte röstade SD var troll.
Står gärna för att jag tycker många av SDs anhängare är troll men inte alla och jag respekterar dem som anser att vi har stora problem med integrationen vilket jag också håller med om. Däremot avskyr jag folk som hatar andra bara för att de har en annan etnicitet vilket det finns många som gör inom SD :)

sskssk 2017-03-23 21:46

Citat:

Ursprungligen postat av Seebbo (Inlägg 522987)
När jag läste mitt svar så tyckte jag snarare att det stod att jag tyckte att alla som inte röstade SD var troll.
Står gärna för att jag tycker många av SDs anhängare är troll men inte alla och jag respekterar dem som anser att vi har stora problem med integrationen vilket jag också håller med om. Däremot avskyr jag folk som hatar andra bara för att de har en annan etnicitet vilket det finns många som gör inom SD :)

Ähhh, kom igen nu, erkänna att du fick hela inkorgen full av hat ifrån Conny, Jonny och Ronny

Nicksson 2017-03-24 09:01

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 522988)
Ähhh, kom igen nu, erkänna att du fick hela inkorgen full av hat ifrån Conny, Jonny och Ronny

Antyder vi att Y-barn är överrepresenterade i SD-statistiken:sad:

// Den arga och lågutbildade vita mannen, Sonny.

sskssk 2017-03-24 13:47

Citat:

Ursprungligen postat av Nicksson (Inlägg 523002)
Antyder vi att Y-barn är överrepresenterade i SD-statistiken:sad:

// Den arga och lågutbildade vita mannen, Sonny.

Det finns det studier på :D

En liten rolig grej med hat från SD-svansen, en kompis syrra sommarjobbade på Sveriges näst största kvällstidning för några år sedan.

Och det var vanligt förekommande att någon journalist fick hatmejl när den skrivit något negativt om SD, dock var det tydligen inte tillräckligt med hatmejl och kårandan var stark så dom var ett gäng från lite olika tidningar som brukade mejla "hat" till varandra.

Hon sa att det nästan var lite prestige i vem som kunde formulera sig "trevligast" och ta det svenska språket till nya höjder.

Sen hade mottagaren material till sin twitter trots att den mycket väl visste vem den riktiga avsändaren var.

Galeocerdo cuvier 2017-03-25 10:29

Citat:

Jag anser att mängden invandrare i Sverige är för stor och skulle gärna se majoriteten utvisade härifrån, d.v.s. nationalism och naturlig främlingsfientlighet. Men vad har det med "troll" att göra? Människor som är nationalister låtsas givetvis ej ha sådana åsikter för att provocera fram konflikter utan det bottnar i en genuin och stor oro för landets framtid.

sskssk 2017-03-25 14:19

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 523062)
Jag anser att mängden invandrare i Sverige är för stor och skulle gärna se majoriteten utvisade härifrån, d.v.s. nationalism och naturlig främlingsfientlighet. Men vad har det med "troll" att göra? Människor som är nationalister låtsas givetvis ej ha sådana åsikter för att provocera fram konflikter utan det bottnar i en genuin och stor oro för landets framtid.

Dock har han ju helt rätt approach "troll" "många som hatar andra etniciteter" läs rasister, nazister, fascister.

Skulle vara om man springer på Kristina Winberg då kan man som anti-SD:are med fördel lägga undan personangrepp och istället börja diskutera i sak.

Seebbo 2017-03-25 19:07

Citat:

Ursprungligen postat av Galeocerdo cuvier (Inlägg 523062)

Ja SD har en så kallad svans av troll :)
http://www.ekuriren.se/tjanster/gran...-hat-pa-natet/

sskssk 2017-03-25 20:15

Citat:

Ursprungligen postat av Seebbo (Inlägg 523156)
Ja SD har en så kallad svans av troll :)
http://www.ekuriren.se/tjanster/gran...-hat-pa-natet/

Du är medveten om att du precis försöker bevisa din tes genom att länka till fake news va?

http://www.friatider.se/blogg/falska...lstuna-kuriren

Seebbo 2017-03-25 22:29

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 523158)
Du är medveten om att du precis försöker bevisa din tes genom att länka till fake news va?

http://www.friatider.se/blogg/falska...lstuna-kuriren

Man kan nog vara källkritisk till båda sidorna här. Bara för att Fria Tider skriver något så behöver det ju faktiskt inte vara sant heller. Kan ju mycket väl vara folk på Fria Tider som har med detta att göra?

Det går ju dock inte komma ifrån att dessa troll som ligger bakom detta har kopplingar till den ideologin som SD stödjer och jag tror de med största sannolikhet är SD-anhängare om inte ännu värre.

sskssk 2017-03-26 21:22

Citat:

Ursprungligen postat av Seebbo (Inlägg 523164)
Man kan nog vara källkritisk till båda sidorna här. Bara för att Fria Tider skriver något så behöver det ju faktiskt inte vara sant heller. Kan ju mycket väl vara folk på Fria Tider som har med detta att göra?

Det går ju dock inte komma ifrån att dessa troll som ligger bakom detta har kopplingar till den ideologin som SD stödjer och jag tror de med största sannolikhet är SD-anhängare om inte ännu värre.

Du menar alltså att det är en fifty-fifty om Fria tider talar sanning här eller inte?

Och för att få in din SD-koppling, anser du att Fria tider är SD vänliga?

Seebbo 2017-03-26 21:51

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 523239)
Du menar alltså att det är en fifty-fifty om Fria tider talar sanning här eller inte?

Och för att få in din SD-koppling, anser du att Fria tider är SD vänliga?

Nej jag tror nog att det Frida skriver om stämmer men jag litar absolut inte på henne till 100%. Hur vida Frida är SD vänlig eller inte har jag ingen aning om men däremot anser jag att ja Fria Tider är SD vänliga.

sskssk 2017-03-26 22:10

Citat:

Ursprungligen postat av Seebbo (Inlägg 523240)
Nej jag tror nog att det Frida skriver om stämmer men jag litar absolut inte på henne till 100%. Hur vida Frida är SD vänlig eller inte har jag ingen aning om men däremot anser jag att ja Fria Tider är SD vänliga.

Så ifrån att du kallat alla SD anhängare för troll så har vi nu landat i att du sitter och snackar om någon Frida och att Fria tider är SD-vänliga.

Tror vi kan stoppa här.

Seebbo 2017-03-27 14:47

Citat:

Ursprungligen postat av sskssk (Inlägg 523242)
Så ifrån att du kallat alla SD anhängare för troll så har vi nu landat i att du sitter och snackar om någon Frida och att Fria tider är SD-vänliga.

Tror vi kan stoppa här.

Du får nog läsa om och läsa rätt. Har aldrig skrivit att alla SD anhängare är troll :)

Och att jag sitter och snackar om Fria Tider och någon Frida? Snarare du som lett in på den vägen och jag som svarat på dina frågor och påståenden

sskssk 2017-03-27 15:52

Citat:

Ursprungligen postat av Seebbo (Inlägg 523273)
Du får nog läsa om och läsa rätt. Har aldrig skrivit att alla SD anhängare är troll :)

Och att jag sitter och snackar om Fria Tider och någon Frida? Snarare du som lett in på den vägen och jag som svarat på dina frågor och påståenden

Jo du skrev faktiskt att alla SD var troll men att dom inte visste om det själva, men det har du ju redigerat nu.

Den där "Frida" var det väl du som kom dragandes med, eller spelar min dyslexi mig ett spratt?

Och att du får Fria Tider till SD vänliga får mig att misstänka att du antagligen har förväxlat dom med Avpixlat.

bandyfan 2017-03-27 16:30

Citat:

Vaddå många inom SD? Vad är källan till det? Arnstad? :)