Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   NHL Fantasy 2010-2011 (https://www.sharps.se/forums/offtopic/4002-nhl-fantasy-2010-2011-a/)

Avej 2010-10-18 16:06

Något är fel med SV% kategorien den räknas trots att målvakterna bara spelat en match ...?

mazzy 2010-10-18 18:17

Citat:

Ursprungligen postat av Avej (Inlägg 69072)
Något är fel med SV% kategorien den räknas trots att målvakterna bara spelat en match ...?

Det verkar vara buggat. Jag har ju ändrat till att målisarna måste ha startat minst två matcher för att GAA och SV% ska räknas. Men som du skriver räknas SV% in trots att vissa har målisar som bara spelat en match. Förhoppningsvis försvinner problemet i denna matchup, men jag ska se om jag kan hitta info om varför det är såhär.

ExtraCheese 2010-10-18 22:21

Resultatet av tippningarna för första match-upen:

Antal Rätt - Namn

6 - Samuel^
4 - RizZla
4 - valsen
3 - Qirren
3 - mazzy
3 - ExtraCheese
2 - Ilar24

Grattis Samuel^ :hattenav:

=======

För övrigt har jag fått in 9 st tips för matchup 2.

alfonzo86
Andreas B
Boone
ExtraCheese
Ilar24
mazzy
Qirren
RizZla
Samuel^

Statistik med fördelade tips för matchup 2 kommer när den börjat.

mazzy 2010-10-18 22:36

Har fått svar från supporten:

Citat:

Thank you for contacting us.

This scoring discrepancy occurred because the scoring change was made mid week. It should not happen in future match ups. I apologize for any inconvenience.

For live assistance with any other issue, please call Customer Care at 1-888-549-3776 (ESPN) between 8:00 a.m. and 1:00 a.m. EST.

Regards,
Sean
ESPN.com Customer Care
Jag gjorde ändringen idag eftersom jag inte ville sabba någonting i första matchupen. Men nu är det som det är (nehe?) och jag hoppas inte att det ska behöva påverka sluttabellen.

saman 2010-10-18 23:14

Citat:

Ursprungligen postat av ExtraCheese (Inlägg 69251)
För övrigt har jag fått in 9 st tips för matchup 2.

Jag ska försöka hinna till nästa matchup!

ExtraCheese 2010-10-18 23:51

Citat:

Ursprungligen postat av saman (Inlägg 69277)
Jag ska försöka hinna till nästa matchup!

Det är ju en timma kvar :ohmy:

saman 2010-10-19 02:04

Citat:

Ursprungligen postat av ExtraCheese (Inlägg 69299)
Det är ju en timma kvar :ohmy:

Var ju tvungen att ha tid för research med!:p

ExtraCheese 2010-10-19 02:05

Okej. 11 tips kom in. Kanske borde nämna att eftersom X är möjligt (inget man direkt tänkte på innan första omgången iallafall), så kan vi väl öppna för möjligheten att tippa det om nu någon vill. Och det var det visst någon som ville :smile:

Här är fördelningen (1-X-2):

=========

Match-Up 2:

Red Q's – SBG Avej (8-1-2)
HC Jaycers – The Jonks (5-1-5)
Or@nge Cheese – Team Andreas B (7-0-4)
Team Pingvin – Real Mossen (3-0-8)
Flaxbuying Fatties – Mighty Ducks (4-0-7)
Team Ilar – Team RozZle (3-0-8)
Turku Alfs Lirande Fa – Karlstad Booners (5-0-6)
Blackeberg Bombers – they call me calahan (4-0-7)

Lycka till :hattenav:

jaycer 2010-10-19 14:57

Dum fråga kanske.

Men vad händer om man gör en trade i mitten av en matchup? Går den igenom först när matchupen är slut?

Qirren 2010-10-19 16:22

Citat:

Ursprungligen postat av jaycer (Inlägg 69435)
Dum fråga kanske.

Men vad händer om man gör en trade i mitten av en matchup? Går den igenom först när matchupen är slut?

Yes, du har kvar din spelare hela matchupen ut.

mazzy 2010-10-19 17:57

Citat:

Goaltending: Wins (W) Goals Against Average (GAA)* Save Percentage (SV%)
*Minimum 2 GS
Minimum 2 Games Started gäller alltså endast för GAA. Det här är någonting de måste ha ändrat, för jag vill minnas att det gällde både GAA och SV% när jag kollade i början av första matchupen.

Ska vi fortsätta så här? Det känns lite konstigt att det bara ska gälla för GAA. Jag ser hellre att vi tar bort kravet helt (jag skriver inte så för att tjäna poäng eftersom jag förlorar GAA och SV% i matchup 1 oavsett).

Boone 2010-10-19 18:11

Citat:

Ursprungligen postat av mazzy (Inlägg 69494)
Minimum 2 Games Started gäller alltså endast för GAA. Det här är någonting de måste ha ändrat, för jag vill minnas att det gällde både GAA och SV% när jag kollade i början av första matchupen.

Ska vi fortsätta så här? Det känns lite konstigt att det bara ska gälla för GAA. Jag ser hellre att vi tar bort kravet helt (jag skriver inte så för att tjäna poäng eftersom jag förlorar GAA och SV% i matchup 1 oavsett).

Känns verkligen som om 1 är för lite och 3 är för mycket. Finns det verkligen inget att göra?

Turku Alfs Lirande Fa's aktivitet ifrågasätter jag verkligen, kör fortfarande med Sourray och Michalek (Out) i matchup 2. Kul att möta ett spöke...

mazzy 2010-10-19 18:18

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 69499)
Känns verkligen som om 1 är för lite och 3 är för mycket. Finns det verkligen inget att göra?

Turku Alfs Lirande Fa's aktivitet ifrågasätter jag verkligen, kör fortfarande med Sourray och Michalek (Out) i matchup 2. Kul att möta ett spöke...

Ja vi kan ju fortsätta med 2, men då gäller det ju som sagt bara GAA. Hellre det än att gå tillbaka till 3 i alla fall. :P

Håller med om Turku Alfs Lirande Fa. Om han inte blir aktiv lär vi ju ersätta honom.

alfonzo86 2010-10-19 23:15

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 69499)

va fan :-) har inte hittat kvalitativa backar. o har försökt byta åt mig backr men utan resultat. vet int riktigtom jag vill ta från free agents en back som spelar 5min o drar på sig -. det förstör ju ens stats men om ni tycker så kan jag ta en sådan

Boone 2010-10-19 23:47

Citat:

Ursprungligen postat av alfonzo86 (Inlägg 69611)
va fan :-) har inte hittat kvalitativa backar. o har försökt byta åt mig backr men utan resultat. vet int riktigtom jag vill ta från free agents en back som spelar 5min o drar på sig -. det förstör ju ens stats men om ni tycker så kan jag ta en sådan

Plockade upp Taormina (back i Devils som lirar PP. 1G 2A 13 SOG 20:45 ATOI), Fowler (back i Ducks förstalina 1G 2A 7 SOG 20:05 ATOI) och Clark (back i Lightning. 1G 2A 6 SOG 21:02 ATOI) från FA under veckan så visst finns det bara man letar lite.