Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Förnya mitt Norton skydd (https://www.sharps.se/forums/offtopic/5124-foernya-mitt-norton-skydd/)

xtrmntr 2010-11-22 13:27

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 81655)
Är lite nojig mot program som registrerar knapptryckningar men jag ska undersöka detta. Tack för tipset!

Inga problem. Vill du vara helt nojj-fri med Windows får du dock stänga av din internet förbindelse helt ;)

För maximal säkerhet när man surfar är det Linux som gäller, då Unix baserade OS är byggd på mer solida säkerhetsprinciper.

O12 2010-11-22 13:30

Citat:

Ursprungligen postat av xtrmntr (Inlägg 81662)
Du verkar ha stängt av SSL (a.k.a HTTPS) i din webbrowser. Öppna options/preferences i din webbrowser och kolla säkerhetsinställningarna.

Kan också vara att din antivirus/brandväggen blockerar SSL-porten, men mindre troligt. Förmodligen är det här bara en simpel inställningsgrej du måste ändra i webbrowsern som sagt.

Testade köra den enklaste lösning - att starta om datorn.. Funkade denna gång.
Konstigt att det bara sluta funka dock :)

xtrmntr 2010-11-22 13:35

Citat:

Ursprungligen postat av O12 (Inlägg 81665)
Testade köra den enklaste lösning - att starta om datorn.. Funkade denna gång.
Konstigt att det bara sluta funka dock :)

Haha ja reboot är oftast bästa lösningen! :cheers:

O12 2010-11-22 14:22

De flesta gratis versioner har väl 30 dagar, sen utgår det, om man säger så...
Hur brukar Ni komma runt detta?

xtrmntr 2010-11-22 14:23

Citat:

Ursprungligen postat av O12 (Inlägg 81680)
De flesta gratis versioner har väl 30 dagar, sen utgår det, om man säger så...
Hur brukar Ni komma runt detta?

Avast antivirus licens är gratis för personligt bruk.

O12 2010-11-22 14:31

Aha, vet bara att jag såg en ruta med 30dagar när jag installerade eller efteråt, därför min fråga om det :)

Då är det bara köra på då.. tack :whistling:

Rejs 2010-11-22 16:46

Citat:

Ursprungligen postat av xtrmntr (Inlägg 81681)
Avast antivirus licens är gratis för personligt bruk.

Har bara kört Avast IS men installerade den fria versionen i helgen till en kompis och den började räkna ner från 30dgr.

Funkar det fortfarande efter 30dgr, bara att det kommer upp rutor om man vill uppgradera eller?

calahan 2010-11-22 18:13

avast har en gratisversion som fungerar utmärkt. Inga trials och skit.

xtrmntr 2010-11-22 18:21

Citat:

Ursprungligen postat av Rejs (Inlägg 81719)
Har bara kört Avast IS men installerade den fria versionen i helgen till en kompis och den började räkna ner från 30dgr.

Funkar det fortfarande efter 30dgr, bara att det kommer upp rutor om man vill uppgradera eller?

Du trycker på register någonstanns i programet kommer ej ihåg exakt var och fyller i lite uppgifter + mail så får du en serialkey i mailen inom 24 timmar.