Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Hjälp med Past! (https://www.sharps.se/forums/offtopic/5196-hjaelp-med-past/)

kingscania 2010-11-25 20:41

Hjälp med Past!
 
Hej har ett litet problem, efter att man kokat pasta, och man väljer att spara det som blivit över, då klibbar det alltid ihop sig, och pastan blir som en äckliga jävla boll nästa gång man ska äta den.....Någon som har tips på hur jag kan göra för att pastan inte ska bli så klibig när jag vill äta den kall dagen efter!?

dNa 2010-11-25 20:47

Olivolja el motsvarande

apekatt66 2010-11-25 20:51

Citat:

Ursprungligen postat av dNa (Inlägg 82779)
Olivolja el motsvarande

+1

Funkar också med smör om man nu äter de.

kingscania 2010-11-25 20:57

Tackar gubbar....ska pröva detta!

Lemasive 2010-11-26 15:55

Om pastan klibbar ihop när du har den i kylen eller framme är det ett tydligt bevis på att du överkokar din pasta å det grövsta, du kanske kan testa att koka den lite kortare. Även om jag antar här att du sätter på pastan och kör lite köttbullar i micron och sedan grå och glor på en serie eller snackar lite på msn och sedan ajfan mat var det ja och kommer ut och bara häller av.


Anledningen till att jag säger detta är för att jag åt sådär i flera år, och nu har jag tagit ett aktivt intresse i att äta bra mat på rätt sätt. Det lönar så mycket mer om man gör det rätt från början, speciellt för oss som spenderar mycket tid framför datorn.

kingscania 2010-11-26 16:04

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 83004)
Om pastan klibbar ihop när du har den i kylen eller framme är det ett tydligt bevis på att du överkokar din pasta å det grövsta, du kanske kan testa att koka den lite kortare. Även om jag antar här att du sätter på pastan och kör lite köttbullar i micron och sedan grå och glor på en serie eller snackar lite på msn och sedan ajfan mat var det ja och kommer ut och bara häller av.


Anledningen till att jag säger detta är för att jag åt sådär i flera år, och nu har jag tagit ett aktivt intresse i att äta bra mat på rätt sätt. Det lönar så mycket mer om man gör det rätt från början, speciellt för oss som spenderar mycket tid framför datorn.

Nja, överkokat tror jag inte. Visst har jag inte så bra koll på pastan när den kokar, men jag har ju en äggklockan som har tar hand om dem så länge....brukar alltid dessutom ställa äggklockan någon minut kortare än vad som är sagt på paketen....

RobinD 2010-11-26 16:29

Man kokar även pasta med salt och en-två dropppar olivolja. Vattnet ska koka häftigt värme 5/6.

När du häller av vattnet så lämnar du lite i botten så blir det kanon.

boored 2010-11-28 20:01

En skvätt skånsk akvavit funkar bra, inge kylskåps-klabb och bra smaksättning.

kingscania 2010-11-28 21:40

Lånar väl denna igen och hör om någon är bra på att göra vitkål och morotssallad?

Ska man strimla vitkålen och koka den lite innan man lägger ihop den med morötterna?

dNa 2010-11-28 21:47

Citat:

Gör så här
Riv skalade morötter, vitkål och purjolök fint. Blanda. Koka upp vatten,olja,vinäger och farin. Häll blandningen över de rivna grönsakerna. Låt svalna.

Ingredienser
Morot, Vitkål, Purjolök, Vatten, Olja, Vinäger, Brunt farinsocker
Matklubben.se



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved