![]() |
Citat:
Jag vill ha lite input när det gäller IP nu. Jag tycker 25 är en bra start, om det krävs mer eller mindre går det att ändra under ligans gång. |
Det där med saves är ingen fördel för mig, det är bara roligare med en så ostabil kategori.
Om du är så inne på att skippa saves, så kommer closers inte ha någon betydelse och då kan vi göra minIP högre: -det finns ingen belöning med att drafta relievers (förutom att fylla upp platserna och minIP) -om minIP=25, då 4 SP=20-24 IP, resten relievers (draftar man ett par kända workhorses då minskas behov av andra starters och man reducerar riskerna med ERA och WHIP förluster) -topp 60 SP (5 per lag) innehar spelare som (projiceras ha) Zambrano ~4.00 ERA, Pelfrey ~4.25 ERA. Shields ~4.15 ERA i slutet av rankningar -det blir ingen utmaning att hitta SPs för att man kommer att hitta ok pitchers i slutet Om vi däremot sätter en minIP på 36 (+/- 4), då behöver man minst 6 starters a 6 IP för att täcka och då blir det mycket mer utmanande och viktigare att hitta bra SPs tidigare, samtidigt som man måste vara aktiv dagligen för att inte missa pitchers stats. Skadorna kommer att påverka i en mycket större utsträckning, men trots det så är pitching ändå bara 4 av 10 cats, och möjliga veckoförluster är lindrigare. |
Madmax kommer nu ta över Calahan, och har lovat att vara 1000% mer aktiv än i NBA...
Vad är 1000 ggr 0 nu igen... Nej, välkommen ska du vara. |
:skamsen:
|
Preliminär tid för Division Lottery
Blir imorgon klockan 9. Kommer ske live av mig! |
Citat:
|
haha, har inte tid sedan och dessutom har det blivit något fel med lampan här ute. Så Qirren ska kontrollera att jag lottar rätt redan nu.
|
Nu är lottningen avklarad, den blev följande:
Bottenskrapet mars saman Boone Lazlo Sumprunkarna Rozzle Sonadar Qirren Lemasive Rekat Maddmax Arch Talys Avej |
Yes! min grupp är ju tvär-kass. Här måste jag nog kunna vinna.
|
Citat:
|
Kanns ju som en riggad lottning. :evilgrin39:
|
Citat:
|
Citat:
Inget till 2:an och 3:an ;) |
Citat:
Men vi är väl alla gentlemen, går ju att fixa efterår? |
Tror du ? "Efteråt" och "betala" är inte två begrepp som går direkt hand i hand :p Inga problem med mig, spelar ingen roll. Hur blir det med minIP ?
|
Antar att vi alla är goda för en hundring. :)
|
Citat:
|
Dra upp tiden för att välja i draften till 120 sekunder, tack. För det mesta går picksen på 10 sekunder ändå. Men det händer att man tvekar och behöver tänka efter, och då är 60 sekunder alldeles för lite.
|
Håller med, fixa 120 sec.
|
I RULE SUPREME 10 seconds it is!
|
Citat:
|
Går det flytta fram draften till 19 eller 20? Missar större delen av den annars och kan lika gärna vifta med vita flaggan..
|
Preliminärt är draften 18:30 nu.
Boone om det här ett problem så kontakta mig. |
Ser att du har ändrat lite också angående lineups. En reflektion bara, eftersom vi har en minIP och inga reliever stats att räkna tycker jag det blir smidigare om vi har tex 3 SP och 3 P platser (kanske tom 2 SP, 4 P). Man kan då välja att gå med flera relievers dagligen, men eftsom det finns minIP och relievers innings är så slumpmässiga, så måste man ändå ha flera starters som spelar under veckan.
Med 5 SP och 1 P, så förlorar relievers även den lilla nytta de hade innan. |
Draft ordning, lottades med 6 medlemmar närvarande.
1 Avej, 2 Arch, 3 Mars, 4 Qirren, 5 Belfast, 6 Saman, 7 Rozzle, 8 Boone, 9 Talys, 10 Bergslagen, 11 Lemasive, 12 Lazlo |
Citat:
|
Vi behöver inte ha Saves om folk är osäkra på det, men om 5 platser är SPs och 1 P (SP/RP) då har man absolut ingen nytta av RPs.
Har man tex 2 SP och 4 P platser, så kan man välja att tex spela relievers om 2-3 starters kombinerar bra starter i början av veckan, tex SP1 går 9 innings med 1ER, SP2 går 8 innings med 2 ER och SP3 går 6 innings med 1 ER. Då har man redan 23 IP med bra ERA och WHIP på måndagen och man vill kanske bara ha 4 RPs varje dag resten av veckan för att slåss om Ks utan att riskera ERA och WHIP. |
Tycker att vi kan köra som det är inställt nu, det är ju trots allt första säsongen, och det är inte säkert att alla har koll på RP's. Men kan gå med på att vi tar bort en till starting pitcher till förmån för "pitcher" men som sagt, alla har inte stenkoll.
*host*lemasive*host* :D:D:D |
1100 i potten nu för vinnaren, bara Lazlo som inte jag vet om han är med...
Ganska bra pris btw, räcker precis till MLB-TV 2012 och ett gäng öl. |
Citat:
|
Ingen som frågat, men visst jag kan va med på en hundring! :)
|
#2 pick och rankad sist efter draften... :cry:
|
|
Projections där betyder noll och ingenting eftersom den inkluderar alla spelare man draftade, inte bara de man har som starters. Jag och Arch (skulle jag tro?) värvade en del prospects som självklart inte värderas som tidigare etablerade spelare. Upp till bevis dock, jag är rätt nöjd med min draft. :)
|
Tippar att Bergslagen Pine Tards kommer kunna vara konkurrenskraftiga den har sasongen.
|
Citat:
|
BN traded Vernon Wells, LAA OF to Avej Caracciolo
BN traded Ricky Nolasco, Fla SP to Avej Caracciolo Avej traded Magglio Ordonez, Det OF to Northstars Avej traded Jhonny Peralta, Det SS to Northstars Bara jag som har problem med den här traden? |
För övrigt om ni vill rösta allowed eller veto på en trade, trycker ni league och så har ni valet till höger.
|
Citat:
|
Citat:
Inte jag ;) Maxx bör veta vad han gör. Btw, röstat på 20 moves/vecka, eller helst "no max" för vi har korta bänkar och det kommer nog att behövas med bara 1 DL plats |