Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   MLB Fantasy (https://www.sharps.se/forums/offtopic/5663-mlb-fantasy/)

Lemasive 2010-12-23 15:39

MLB Fantasy
 
Kommer starta en MLB fantasy senare nästa år, men kan redan kolla nu vilka som vill vara med. Det kommer starta två olika i denna är det krav på att vara med i chatten ofta, vara aktiv varje dag och svara på trades när det så krävs.

Det här är alltså inte för er som bara vill ställa in ett lag och vinna.

Boone 2010-12-23 21:41

Garanti!

calahan 2010-12-23 22:42

Har kollat mlb drygt 1 1/2 säsong, får se om man har kunskap nog.

Arch 2010-12-23 22:51

Om det blir tillräckligt många utmanare :p

RizZla 2010-12-24 07:10

Haha. Count me in Lemmy :drunk:

saman 2010-12-24 13:00

100%!

RizZla 2010-12-24 16:34

Citat:

Ursprungligen postat av saman (Inlägg 91296)
100%!

Räcker det inte med att jag kommer att förnedra dig i NHL-Fantasyn? :cheers:

saman 2010-12-24 22:04

Citat:

Ursprungligen postat av RizZla (Inlägg 91312)
Räcker det inte med att jag kommer att förnedra dig i NHL-Fantasyn? :cheers:

Får se hur det låter den veckan vi möts när Little och Berglund gör var sitt hattrick och Timmy håller nollan tre matcher. :whistling:

Qirren 2010-12-25 02:47

Jag är gärna med (och är rätt aktiv i chatten):whistling:

RizZla 2010-12-25 16:31

Citat:

Ursprungligen postat av Lemasive (Inlägg 91111)
Kommer starta en MLB fantasy senare nästa år, men kan redan kolla nu vilka som vill vara med. Det kommer starta två olika i denna är det krav på att vara med i chatten ofta, vara aktiv varje dag och svara på trades när det så krävs.

Det här är alltså inte för er som bara vill ställa in ett lag och vinna.

Antar att vi kommer att använda Espns Fantasy och inget Yahooskräp eller något annat?

Lemasive 2010-12-25 17:08

Blir h2h serie, snake draft, ESPN

Arch 2010-12-25 17:18

Yahoo är bättre...snake draft, vore det inte bättre med auktion om man nu vet att alla som spelar ska vara aktiva, för då kan det gynna spelet.
Vad hade du tänkt också, 5x5 eller 6x6 ? 25 roster spots ? Om jag kan ge förslag för pitchers stats så tycker jag att QS (qual start) fungerar bättre än W, för man belönar bra pitchers oavsett om de är på ett sämre eller bättre lag.
Vad det gäller RP så kan man välja Holds (tillsammans med Saves) för att utöka pitcher-poolen till att setup män också har värde, men då ska man helst ha 3-4 RP positioner (utöver de vanliga 2 SP och 2-3 Pitcher pos) för att SV och HLD handlar mycket om tur och då är det bättre att ha flera sådana platser så man minskar tur-effekten.
Min innings startade kan också vara en bra ide, så man slipper se nån starta sin ace på måndag, få .5 ERA och .5 WHIP och sedan bara lasta på med RPs för att plocka HLD och SV också. Visst förlorar man Ks och QSs, men vinna 4 av 6 är inte illa

Lemasive 2010-12-25 17:25

Själv anser jag att auktion är riktigt kul, men det får helt enkelt bli så att man tar snakedraft för att sedan byta till sig det laget man vill ha. En del kommer bjuda fel annars och inte ha bra tradingvalue och direkt vara efter täten i serien.

När det gäller resten av statsen, det finns ju bra många man kan välja bland så får vi helt enkelt se vilket som passar bästa första året.

saman 2010-12-25 17:35

Nej fyfan ingen seg auction igen, snake for the win.

Då jag deltar i både NBA och NHL fantasyn just nu måste jag säga att jag personligen gillar ESPN och snake betydligt bättre än Yahoo och auction. Yahoo känns seg och stökig och snake borde innebära en jämnare startkvalité bland lagen.

Lemasive 2010-12-25 17:35

Batting

Batting Average (AVG)
Home Runs (HR)
Runs Scored (R)
Runs Batted In (RBI)
Stolen Bases (SB)
Walks (BB)
Caught Stealing* (CS)
Ground into Double Plays* (GIDP)
Game Winning RBI (GWRBI)
Hits (H)
Intentional Walks (IBB)
Runs Created (RC)
Net Stolen Bases (SBN)
Sacrifices (SAC)

Fielding

Double Plays Turned (DPT)
Errors* (E)
Outfield Assists (OFAST)
Put Outs (PO)

Pitcher

Earned Run Average* (ERA)
Strikeouts (K)
Walks plus Hits Per Innings Pitched* (WHIP)
Wins (W)
Saves (SV)
On Base Pct Against (OBA)
Quality Starts (QS)
Home Runs Allowed* (HRA)
Holds (HD)
Appearances (APP)
Batting Average Against* (BAA)
Walks Issued* (BBI)
Blown Saves* (BS)
Earned Runs* (ER)
Games Started (GS)
Hits Allowed* (HA)
Hit Batsmen* (HB)
Innings Pitched (IP)
Runs Allowed* (RA)
Shutouts (SO)
Save Opportunities (SOP)
Save Pct (SV%)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved