Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Tobias Holm i Big Brother (https://www.sharps.se/forums/offtopic/6545-tobias-holm-i-big-brother/)

Boone 2011-02-21 15:23

Att Holms har låga odds betyder inte att han är favorittippad utan bara att spelbolagen vet vilka personer som följer honom (spelare). Majoriteten av dessa kan inget om EV så spelbolagen vet att de kan komma undan med ett lågt odds på Mr. Affiliate och speltorskarna kommer spela ändå.

Hur ofta har en av personerna som stuckit ut minst vunnit BB?

Boden 2011-02-21 15:30

Holms kommer garanterat lämna huset i förtid, och sen kommer han motivera det med att "jag är för smart för idioterna där inne".
Man märker ju att killen är en annan person i "verkligheten" än han är bakom tangentbordet. Lätt att vara kaxig när man skriver på datorn....

sen att han säger att han ska skänka bort sina eventuella vinstpengar gör nog också att han blir lite favorit så här i början.

Boden 2011-02-21 16:29

http://img4.hostingpics.net/pics/247...1298302085.png

KP 2011-02-21 16:47

Jag personligen tycker det är kul att holms är med. På sin sida har han ganska många åsikter, dessutom är han Mona -hatare så det ger väl ett litet plus med.
Jag personligen hoppas verkligen att han vinner. Han har lovat att skänka bort hela vinsten till stadsmissionen. Jag ser hellre att pengarna kommer dit än till någon uppblåst bimbo som vill operera om sina tuttar för vinsten.

Holms, du kommer ej se detta förrän du är ute (förhoppningsvis om 105dagar) men när du väl gör det så ska du veta att jag hejar fram dig och tänker sprida goda ord om ditt ändamål. Ta nu hem potten så att de mer behövande får lite mer hjälp.

Håller tummarna för dig, lycka till!

Sonny 2011-02-21 16:55

Det är synd att inte betfair erbjuder odds på Big Brother. Hade lätt bokat Holms till 5-6 gånger pengarna. Tycker det är ett kraftigt underodds och det är ju inte heller så konstigt att oddset pressas ner med tanke på att Holms driver en spelsajt och är välkänd bland dem som hänger där! Hade varit intressant att veta hur många av dem på klotterplanket det är som lagt ett spel på att Holms ska vinna BB.

eddieh 2011-02-21 17:03

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 107423)
Jag personligen tycker det är kul att holms är med. På sin sida har han ganska många åsikter, dessutom är han Mona -hatare så det ger väl ett litet plus med.
Jag personligen hoppas verkligen att han vinner. Han har lovat att skänka bort hela vinsten till stadsmissionen. Jag ser hellre att pengarna kommer dit än till någon uppblåst bimbo som vill operera om sina tuttar för vinsten.

Holms, du kommer ej se detta förrens du är ute (förhoppningsvis om 105dagar) men när du väl gör det så ska du veta att jag hejar fram dig och tänker sprida goda ord om ditt ändamål. Ta nu hem potten så att de mer behövande får lite mer hjälp.

Håller tummarna för dig, lycka till!

:ful:

Boden 2011-02-21 17:16

KP: Är ju en sak vad man säger i TV och en sak vad man gör när pengarna väl är på kontot :ful:

Moffegrev 2011-02-21 17:30

Skulle älska att se minen på Holms om han vinner och checken står utställd till just Stadsmissionen och inte till honom. :p

Han är ute om ett par veckor dock, sanna mina ord.

calahan 2011-02-21 19:03

Han är rätt smart fan. Blir ju win-win att säga att han skänker pengarna. Han uppfattas som givmild och folk tror att han skiter pengar så att han har råd att göra detta. Sen vet han hur liten chans han har att vinna så om han inte vinner så har han fått mycket goodwill ändå.

Wagner 2011-02-21 20:31

Citat:

Ursprungligen postat av calahan (Inlägg 107457)
Han är rätt smart fan. Blir ju win-win att säga att han skänker pengarna. Han uppfattas som givmild och folk tror att han skiter pengar så att han har råd att göra detta. Sen vet han hur liten chans han har att vinna så om han inte vinner så har han fått mycket goodwill ändå.

Låter som en bra analys. :)

Vinner han så är det, högst troligt, på grund av utspelet. Så det blir inget att gräma sig över. Sen vet ju alla att det är barturnen med Brinken som ger dom stora stålarna. :evilgrin39:

Fubar 2011-02-21 21:38

Holms berättade precis för i stort sett hela gruppen om hur ofantligt mycket droger han tagit i sitt liv och att han fortfarande gör det när han får chansen.

Rejs 2011-02-22 02:46

http://rekatochklart.se/rekar/11269/

Citat:

Motivering känns överflödig :) bet365 är först ut med att sätta vinnarodds på Big Brother. Självklart stödjer vi Holms! Även Simon och Peter går att spela.
Det gör han/dem bokstavligt talat :D Det är ju så att han vinner för de bettar på han :P

Moffegrev 2011-02-22 19:19

Något för Boone att gotta sig i;

http://www.bigbrother.se/1.2027701/2...s_i_landryggen

Wagner 2011-02-22 19:22

Han klär verkligen i rosa. :evilgrin39:

Boone 2011-02-22 20:05

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 107756)

Haha, vilken kärring! Såg när hon den stora svarta flodhästen fick en stöt och hon gjorde ju inte en min!

Jag tror Holms umgås för mycket med Björnen (norrlänningen) också, för visst fan har hans dialekt förändras rätt mycket?

macin 2011-02-24 02:31

Denna tråd är redan epic.

Ser fram emot nya, roliga klipp.

htsolna08 2011-02-24 16:02

http://kandisskvaller.com/bigbrother...ig-brother.jpg

Tobias lurade Big Brother!
Deltagarna fick in en bärbar dator som de skulle beställa mat på. Va de hade glömt var att Tobbe hade med sig ett mobiltbredband.
Tobias skulle precis använda det när Big Brother såg det och började ge honom stötar, tills han lämnade ifrån sig det i bikten.

:lol:

Boone 2011-02-24 16:15

Citat:

Ursprungligen postat av htsolna08 (Inlägg 108245)
http://kandisskvaller.com/bigbrother...ig-brother.jpg

Tobias lurade Big Brother!
Deltagarna fick in en bärbar dator som de skulle beställa mat på. Va de hade glömt var att Tobbe hade med sig ett mobiltbredband.
Tobias skulle precis använda det när Big Brother såg det och började ge honom stötar, tills han lämnade ifrån sig det i bikten.

Försöker lura folk även inne i BB-huset alltså. :claps:

Korsikanen 2011-02-24 16:45

Detta kommer helt klart ge honom extrapoäng på utsidan, han kommer nog bli långvarig tror jag.

Boone 2011-02-24 16:59

Hur dum är han inte som går runt och visar upp den förresten? Vill han åka fast?

Sonadar 2011-02-24 17:37

Hahaha, ge honom stötar? Jävligt skön bestraffning ändå.

Talys 2011-02-24 17:58

Haha ja det kanske inte stod i reglerna men han verkar ju ha jävligt jobbigt för stötarna o vill han slippa dem är det bara o dumpa modemet. Gillar han som får sitta o leka Gud.

Men ja, tobbe får nog vara kvar ett tag tills han börjar yttra sina åsikter.

Zimond 2011-02-24 18:07

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 108256)
Hur dum är han inte som går runt och visar upp den förresten? Vill han åka fast?

Dum? Klipskt skulle jag säga.

Det är snarare dina Sharps.se-glasögon som gör dig korkad, om du tror att Holms smugglade in bredbandet i tron av att han skulle kunna använda det.

Boone 2011-02-24 19:02

Citat:

Ursprungligen postat av Zimond (Inlägg 108279)
Dum? Klipskt skulle jag säga.

Det är snarare dina Sharps.se-glasögon som gör dig korkad, om du tror att Holms smugglade in bredbandet i tron av att han skulle kunna använda det.

Mina Sharps.se-glasögon? Du vet att vi tjänar på all sorts PR som R&K får eftersom alla vettiga till slut lämnar deras sida för vår och det kan vi tydligt se på antalet registrerade per dag sen BB startade. Jag har ingenting emot att Holms är med i BB utan tycker snarare det är kul att se han göra bort sig där också.

Vad tror du ger han mest status för omvärlden, att han lyckas få ut ett meddelande till R&K inifrån huset eller att han åker fast i ett misslyckat försök att använda det? Klart han tog med det i hopp om att använda det, man måste vara ett ordentligt pucko för att tro någonting annat.

Edit: Frågan är varför de behövde en bärbar dator för att beställa mat? Onlinepizza som köpt reklamplats eller?

Zimond 2011-02-24 19:16

Haha. Naturligtvis skulle du bita på den.

Boone 2011-02-24 19:18

Citat:

Ursprungligen postat av Zimond (Inlägg 108291)
Haha. Naturligtvis skulle du bita på den.

Lämnar ingen sten ovänd. :rant:

UnluckyStrike 2011-02-24 21:49

Zimond 2011-02-25 01:36

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 108289)
Mina Sharps.se-glasögon? Du vet att vi tjänar på all sorts PR som R&K får eftersom alla vettiga till slut lämnar deras sida för vår och det kan vi tydligt se på antalet registrerade per dag sen BB startade. Jag har ingenting emot att Holms är med i BB utan tycker snarare det är kul att se han göra bort sig där också.

I min knappt normalbegåvade hjärna tror jag mig förstå hur förhållandet mellan er är funtat ja. Att kvaliteten på forumet har blivit sämre (min åsikt) dom senaste månaderna har säkert förhudligen inte att göra med dom klipska som kommer hit från R&K.

Jag tycker också att det är kul att Holms är med i BB, och av det lilla jag har sett av han i programmet verkar karln hyfsat vettig - förhållandevis.

Citat:

Vad tror du ger han mest status för omvärlden, att han lyckas få ut ett meddelande till R&K inifrån huset eller att han åker fast i ett misslyckat försök att använda det? Klart han tog med det i hopp om att använda det, man måste vara ett ordentligt pucko för att tro någonting annat.

Edit: Frågan är varför de behövde en bärbar dator för att beställa mat? Onlinepizza som köpt reklamplats eller?
Förmodligen kommer vi få in en bärbar dator i huset som jag kommer kunna använda mitt insmugglade bredband med, utan att BB kommer se det och bestraffa mig, och genom det kommunicera med R&K och bli fukking awesome all around the globe.

Boone 2011-02-25 02:13

Citat:

Ursprungligen postat av Zimond (Inlägg 108394)
Förmodligen kommer vi få in en bärbar dator i huset som jag kommer kunna använda mitt insmugglade bredband med, utan att BB kommer se det och bestraffa mig, och genom det kommunicera med R&K och bli fukking awesome all around the globe.

Fast nu erkände precis Holms att hade hade glömt kvar modemet i jackan och trodde de skulle ta det, men han upptäckte att det fanns kvar där väl inne i huset. Han sa också att han nu när han tänkt i efterhand att han borde tagit datorn med sig under ett täckte och säga till dem andra att han skulle sköta beställningen så inte fan var det en smidd plan om att vinna svenska folkets hjärtan att åka fast med ett USB-modem i alla fall.

Zimond 2011-02-25 02:40

Citat:

Ursprungligen postat av Boone (Inlägg 108400)
Fast nu erkände precis Holms att hade hade glömt kvar modemet i jackan och trodde de skulle ta det, men han upptäckte att det fanns kvar där väl inne i huset. Han sa också att han nu när han tänkt i efterhand att han borde tagit datorn med sig under ett täckte och säga till dem andra att han skulle sköta beställningen så inte fan var det en smidd plan om att vinna svenska folkets hjärtan att åka fast med ett USB-modem i alla fall.

Fungerar streamen bra? ;)

Boone 2011-02-25 02:56

Citat:

Ursprungligen postat av Zimond (Inlägg 108401)
Fungerar streamen bra? ;)

Har dreambox och fick på nått vänster den kanalen också nu i veckan. Bra bakgrundstv. ;)

smalke 2011-02-25 10:19

Holms är även med i melodifestivalen... Här står han bakom Linda Bengtsing i blå tröja!

http://svtplay.se/v/2338358/melodife...k151375,1,f,-1

Flickvaen 2011-02-26 03:52

Citat:

Ursprungligen postat av smalke (Inlägg 108441)
Holms är även med i melodifestivalen... Här står han bakom Linda Bengtsing i blå tröja!

http://svtplay.se/v/2338358/melodife...k151375,1,f,-1

Är det verkligen Holm? Helt sjukt va han lyckas få tv-tid isåfall :p

Overkill 2011-02-26 03:55

Citat:

Ursprungligen postat av Flickvaen (Inlägg 108786)
Är det verkligen Holm? Helt sjukt va han lyckas få tv-tid isåfall :p

Nä, det är icke Holms. Förmodar att smalke antingen skämtar eller varit på och sniffat något olämpligt.

:p ;)

kingscania 2011-02-26 09:59

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 108788)
Nä, det är icke Holms. Förmodar att smalke antingen skämtar eller varit på och sniffat något olämpligt.

:p ;)

Förmodar att korvgubben (performance) inte förstod ironin i inlägget :lol:

Boden 2011-02-26 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av kingscania (Inlägg 108804)
Förmodar att korvgubben (performance) inte förstod ironin i inlägget :lol:

Tycker han kan lämna Holms ifred och göra det han är bra på ist :ful:

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=zviXC8x3HqI[/ame]

smalke 2011-02-26 11:37

Givetvis så var det menat med ironi angående Holms medverkan i melodifestivalen:)

men lika var dom!

htsolna08 2011-02-26 11:40

http://play.bigbrother.se/bigbrother...ideoid=1277648

Fubar 2011-02-26 22:31

Holm pratade precis om sina inkomster med de andra och påstod att inkomsterna kommer från reklam där bolagen bjuder över varandra för att få synas på sidan.

När sedan någon frågade honom om hur ofta han har rätt med sina tips svarade han att han inte använder procent och slingrade sig sedan undan. Därefter tog han upp galan i England och sa förstås att de var en av världens 5 bästa spelcommunitys. :whoco5:

Simpa 2011-02-27 04:41

Även om jag inte gillar det holms gör på RoK, så "växer" han på mig..