Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Offtopic (https://www.sharps.se/forums/offtopic/)
-   -   Sköt han Olof Palme? (https://www.sharps.se/forums/offtopic/6697-skoet-han-olof-palme/)

ALA 2011-02-28 06:33

Sköt han Olof Palme?
 
Idag är det 25 år sedan Olof Palme mördades. I senaste programmet av Efterlyst framkom att många palmeutredare anser att Herrr C är den riktiga mördaren. Denna Herr C kan knappast vara någon annan än Carl-Gustav Östling en notorisk palmehatare och vapenexpert. Östling ingick i den sk Basebolligan och hade arbetat som Säpopolis vid Kaknästornet. Östling var född i Finland och kom till Sverige vid 11 års ålder. Följande dialog utspelar sig på finska när 2 finska vänninor stöter på Östling på mordkvällen (de är bekanta eftersom de tränar på samma gym). Östling befinner sig på mordplatsen med en Walkie-Talkie och revolver.

-De kommer nu, var beredd!
-Jag är igenkänd, vad ska jag göra?
-Skit i det. Gör det du ska!

Min rumskollega, när jag arbetade på Ericsson, hade en granne som fick sin arbetstelefon avstängd eftersom han privatspanade om mordet på arbetstid. En av våra tekniker var expert på politikermord. Båda har bekräftat för mig att allt som står i bröderna Poutiainens bok Inuti Labyrinten är sant.

Hela händelseföloppet runt mordplatsen är extremt invecklat. Det är därför lätt att kollra bort folk som inte är insatta i mordet så att de enbart får Christer Pettersson på näthinnan. Pettersson skulle bli den perfekta lösningen av mordet trodde många. Inte minst Lisbeth Palmes vittnesmål var kraftigt bindande.

Hur skärpt var då Lisbeth? Inte mycket. Hon var helt hysterisk och fullkomligt i chock. Den beskrivning hon ger av mördaren stämmer exakt in på det närmaste vittnet. Alla i utredningen var fullt medvetna att hon hade tagit fel på mördaren och ett oskyldigt vittne.

Det finns massor med fler detaljer att skriva om. Jag rekommderar er att läsa boken.

wedetips 2011-02-28 09:23

jag är övertygad om att det är CP som är mördaren. Framförallt efter att ha diskuterat med en fd. psykologilärare jag hade som är expert på gärningsmannaprofiler.

eddieh 2011-02-28 15:32

Det här är också intressant läsning i samma ämne.(Baseballigan)
http://perkvist.mpbloggar.se/tag/baseballigan/

Kan även rekommendera GWs deckare "Faller fritt som i en dröm" där hans egen teori om mördarens flyktväg,är mycket intressant.

Moffegrev 2011-02-28 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av wedetips (Inlägg 109475)
jag är övertygad om att det är CP som är mördaren. Framförallt efter att ha diskuterat med en fd. psykologilärare jag hade som är expert på gärningsmannaprofiler.

Hehe, citerar Betnér "Mördaren rörde sig snabbt och smidigt ifrån brottsplatsen".


http://blogg.passagen.se/historieblo...Pettersson.jpg
:D

muraren 2011-02-28 21:27

Det var inte jag....:drunk:

Top Notch 2011-02-28 21:30

Citat:

Ursprungligen postat av muraren (Inlägg 109689)
Det var inte jag....:drunk:

Det var inte Shaggy heller

Vlad 2011-02-28 21:35

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 109586)
Hehe, citerar Betnér "Mördaren rörde sig snabbt och smidigt ifrån brottsplatsen".


http://blogg.passagen.se/historieblo...Pettersson.jpg
:D

Hehe Christer Pettersson,Sveriges Lee-Harvey Oswald.

Större chans att Lisbeth gjorde det själv än den jävla blandmissbrukaren tyvärr. Det finns säkerligen folk som vet vem som gjorde det men spelar det verkligen någon roll längre?

RIP Olof Palme.

ALA 2011-02-28 22:26

Kul att läsa era kommentarer. Jag är själv så jäkla trött på alla storys om Christer Pettersson den perfekta mördaren i Disney-varianten av mordet

Under förutsättningen att det är OK för killarna som driver denna site så tänker jag fortsätta att skriva om mordet i denna tråd.

Nästa ämne: Lisbeth Palme supervittnet

Boone 2011-02-28 22:30

Sure. Kör bara.

forgetful 2011-02-28 22:33

Jag har hittat en som passar gärningsmannaprofilen: :holms:

ALA 2011-03-06 08:22


Privatspanarnarna får specialprogram i Sveriges Television

Bröderna Poutiainen medverkade i detta för övrigt misslyckade tv-programm. Tyvärr så är en del privatspanare fullkomliga idioter med de mest vansiniga terorier. Poutiainens hade ingen chans att ställa ett antal viktiga frågor till Länspolismästaren som han omöjligt kunde svära sig fri ifrån. Efter sändningen så knackade de Länspolismästare på ryggen och försökte få till en diskussion. Han tittade på på dem med en förvånad blick varpå han med raska steg avvek ifrån dem.

Det såg nästan ut som att han sprang!!!

ALA 2011-03-08 18:04

Ett skräckexempel ur juristkommisionens rapport

Det förtjänar också att avslutningsvis att eninras om att alla som lämnat uppgifter har gjort det frivilligt och utan att vi har kunnat ställa några formella krav på fullständig sanningsenlighet. Vi har bedömt materialet med stor försiktighet och de slutsatser vi drar bygger på ett underlag som enligt vår bedömning är fullständigt tillförlitligt.

Notera de logiska kullerbyttorna. Kommissionen struntar i att kolla varför två helt motstridiga uppgifter inte stämmer. Och trots att man inte gjort det det minsta försök med att kolla sanningshalten i de olika vittnesmålen så påstår de helt fräckt att det som står i juristkommisionens rapport är korrekt.

Detta var juristkommisionens logik!!!

kisumu 2011-03-08 18:22

Det är tur att en internethjälte kan göra en annan analys än Sveriges samlade
juristkår....har alltid förvånat mig att internetnollor tror sig vara mer pålästa än utbildade jurister. Bevare mig för dessa privatspanare.

ALA 2011-03-08 21:13

Kul att någon ens orkar läsa mina kommentarer. För det kommer att bli jävligare och jävligare. Eller för att citera Betty Davis. -Hang on cause it is gonna be a bumpy road.

Medlem Kisumu får gärna hänga med på resan. Men då förutsätter jag att den personen har torrt på fötterna och kan motbevisa det jag skriver om. Detta ska bli jävligt intressant.

ALA 2011-03-08 21:49

Med tanke på Kisumus kommentar så vill jag förtydliga. Det finns ingen svensk myndhet eller utlänsk organisation som har dödat Olof Palme. Men enligt den teori om mordet som håller bäst så fanns det ett antal personer som hatade Ólof Palme. Tyvärr så råkade dessa personer i sitt yrkesliv även jobba som Säpopoliser. Det är bara där dessa personer befinner sig som allting går åt helvetee. Alla övriga skötte sig utmärkt. Jag kommer längre fram att skriva om kriminalpolisen som absolut inte har gjort något fel.

Det finns ändå en förklaring till alla dimridåer. Om det är så att Sveriges Stadsminister har blivit mördad av landets säkerhetspolis så är det en internationell skandal av gigantiska format. Snacka om bekymmer för myndigheterna. Då är det bra mycket bekvämare att en alkis som Christer Petterson har gjort mordet.

Men vem bryr sig igentligen! Eller för att citera Stig Malm. –När svenska politiker slår sig för bröstet och braverar om hur de har läxat upp den amerikanska Presidenten så är det fullkommligt skitsnack. Och så är det faktiskt. Eller för att komma med ytterligare en kommentar. Vi hade en föreläsare på ett företag som jag arbetade på för ett antal år sedan. Enligt honom så fixar Kina på 3 dagar rapporten för landets sk “nådiga lunta. Då kanske ni fattar själva. Eller?



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved