Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   Kronsessan å gymägarn (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/10845-kronsessan-gymaegarn/)

alibaba 2012-02-10 22:14

Kronsessan å gymägarn
 
Beräknad nedkomst är i mars månad och den här tråden tillägnas alla spekulationer och tankar kring födseln. Jag tycker att det mest spännande är namnet på det kommande barnet. Det viktigaste anser jag vara att ge barnet ett könsneutralt namn. Kungafamiljen bör föregå med gott exempel och inte tvinga in ungen i patriarkala könskonstruktioner, hen bör när denne är mogen själv få bestämma huruvida hen vill vara en kronprinsessa eller kronprins. Tyvärr lär vi få se något tråkigt och unket namn med månghundraåriga traditioner i det förtryckarsystem som kungafamiljen ju faktiskt är. Således kommer väl barnet att döpas till Carl, Gustaf, Oscar e.d. eller om dennes biologiska kön vid födseln är kvinna; Desirée, Louise etc.

God Kväll.
Alibaba

alibaba 2012-02-12 22:31

Ett av de bäst betygsatta ämnena i Offtopic och ändå har ingen svarat! Nåväl, såg att Göteborgs-Posten tidigare idag publicerade en artikel på ämnet. Spontant så känns det märkligt att ett namn som Olof ligger så lågt i odds, inte bara för att det inte är ett särskilt tilltalande namn utan för att det mig veterligen inte funnits någon Bernadotteprins med namnet - eller för den delen något svensk regent öht sedan Skötkonung. I övrigt såg väl lågoddsarna ut ungefär som väntat.

Nämnas kanske skall att jag själv inte spelar på sådant här och att det inte är tänkt att det är spel på namnet som skall vara huvudtopic.

KP 2012-02-12 23:01

Flyttar denna från offtopic till övriga sporter & evenemang då den är spelrelaterad
några inlägg raderade. Topic ska diskuteras inte hur betygsättningen går till på forumet.

/MOD

Overkill 2012-02-12 23:13

Citat:

Ursprungligen postat av alibaba (Inlägg 168667)
Ett av de bäst betygsatta ämnena i Offtopic och ändå har ingen svarat!

Väldigt stort sample. Eller inte. :lol:

För ditt vetande så är detta ämne betygsatt av en medlem.

Känns det fortfarande som ett av de bäst betygsatta ämnena? ;)


OnT: Intressant att få reda på vad de kommer döpa ungen till. Bara det inte blir något tråkigt och vanligt inom kungafamiljen. Hoppas på typ Göte eller kanske Agneta? :D

dellgren 2012-02-12 23:52

Citat:

Ursprungligen postat av alibaba (Inlägg 168673)
Man får helt enkelt lita på denna enda, förmodligen mycket intelligenta, människas omdöme.

Det lyser fem stjärnor hos mig och när jag klickar så står det "Du har redan betygsatt detta ämnet". Missclick får jag nog tyvärr kategorisera det som. Men klart, tråden har kanske potential?

Härligt också eftersom jag har ganska så republikanska åsikter... Döp ungen till Conny eller Anita! Riktiga arbetarnamn!

nausea 2012-02-23 09:17

Ungen är mörkhyad och ska heta Latifa. Eller kanske Keisha.

DrD 2012-02-23 09:48

Lite ledsamt... gick in på Sharps mkt pga att det är omöjligt att missa "tilldragelsen" annars... men vad ser man.... den finns här också, vad säga?

dellgren 2012-02-23 11:46

Citat:

Ursprungligen postat av DrD (Inlägg 171912)
Lite ledsamt... gick in på Sharps mkt pga att det är omöjligt att missa "tilldragelsen" annars... men vad ser man.... den finns här också, vad säga?

Kan man spela på det så finns det på Sharps :D

I övrigt håller jag med dig...

alibaba 2012-02-24 11:12

Lillsessan kommer att heta Estelle Silva Ewa Mary. Silvia kan man kanske acceptera som mellannamn mtp mormor. Resten av namnen anstår inte en svensk framtida drottning! :rant:

Wagner 2012-02-24 12:14

Produktplaceringen har nått nya nivåer.

RobinD 2012-02-24 12:16

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 172321)
Produktplaceringen har nått nya nivåer.

Skulle Estrella och Estelle vara likvärdiga?

Estrella är spanska om du inte visste det och betyder stjärna och i spanskan uttalas två L i följd som J, det gör inte dubbla L i namnet Estelle.

Kan var den mest långsökta liknelsen jag någonsin sett.:no:

dellgren 2012-02-24 13:53

Citat:

Ursprungligen postat av RobinD (Inlägg 172325)
Skulle Estrella och Estelle vara likvärdiga?

Estrella är spanska om du inte visste det och betyder stjärna och i spanskan uttalas två L i följd som J, det gör inte dubbla L i namnet Estelle.

Kan var den mest långsökta liknelsen jag någonsin sätt.:no:

Åja. Nu är du hård mot honom :) Estelle betyder ju också stjärna :)

RobinD 2012-02-24 13:59

Citat:

Ursprungligen postat av dellgren (Inlägg 172357)
Åja. Nu är du hård mot honom :) Estelle betyder ju också stjärna :)

Stjärna betyder också stjärna och det är inte så likt Estrella.

fondell 2012-02-24 14:10

Citat:

Ursprungligen postat av alibaba (Inlägg 172274)
Lillsessan kommer att heta Estelle Silva Ewa Mary. Silvia kan man kanske acceptera som mellannamn mtp mormor. Resten av namnen anstår inte en svensk framtida drottning! :rant:




Hon kommer aldrig att bli drottning :)

Wagner 2012-02-24 14:22

Nog kom jag att tänka på chips och ändå är det inget jag äter. Så några påsar extra lär det bli och det utan att reklamkontot belastas med ett öre. :)



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved