Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   REK 2013-01-14 AIK - Tyresö (Innebandy) (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/14689-2013-01-14-aik-tyresoe-innebandy/)

kriga 2013-01-14 16:43

2013-01-14 AIK - Tyresö (Innebandy)
 
https://www.sharps.se/forums/includes.../innebandy.jpg
Datum: 2013-01-14
Tid: 16:52
Sport: Innebandy
Land: Sverige
Liga: Innebandy
Match: AIK - Tyresö
Period: ft

Spel: Tyresö
Insats:
Odds:
Bolag: Bet365/Unibet

Motivering:
Tycker mig ha hittat ett spel med mkt EV+ idag i den Svenska Superigan i innebandy.

AIK vs Tyresö spelstopp kl 19.00
Bolag Bet365/Unibet
Matchen sänds på tv4 Sport.

Kan bara inte blunda för oddset i denna match.

AIK:

För andra året i rad gör AIK en riktigt dålig säsong. Ligger på 12 plats med 15 poäng.
Den 27 Dec hoppade Janne Gustavsson av som tränare.
Så här ser den nya nuvarande tränaruppställningen ut.
Tränare: Ulf Svärd
Coach patrik Edgren
Assisterand tränare Royne Svensson.
Ulf Hallstensson, mentor och coach till Patrik Edgren!!!

Som vanlig lallar AIK runt utan fokus. När man börjar ha en coach till coachen:D så är ju inte Confidence det första man tänker på.

AIK:

AIK har spelat 2st matcher sedan tränarbytet, I den första matchen vann man mot Karlstad med 9-2 och lite ny energi kunde skönjas, även om Karlstad var riktigt usla. I matchen efter borta mot Granlo var man tillbaka i det samma hjulspår som tidigare med en svag insats. AIK lyckades med konststycket att förlora sista perioden med 4-10. Granlo är bevisat svåra att komma tilltals med på sin svårspelade golv, men snälla...
AIK ligger i ingemansland och ska chansen finnas till slutspel så krävs vinst idag.
Inga nya skador som jag hittat.

Tyresö:

Ligger på 11 plats med 16 poäng. Vinst som gäller om slutspelsdrömmen skall leva. Tyresös målsättning var hög inför säsongen. Slutspel var det uttalade målet. Har blandat och gett under säsongen men när spelet stämmer är dom riktigt bra. Detta visade dom sist då dom krossade giganterna Storvreta i de 2 första perioderna och ledde med 5-1. När Storvreta började få häng i sista gick monstret igång och då orkade inte ett tröttkört Tyresö stå emot.

Tror ändå matchen kan boosta självförtroendet då man visade att man kan spela jämt med världens bästa innebandylag.
Tyvärr skadade sig ola Westberg sist och kommer inte att spela.
Andre Parneus och Viktor Thorslund skadade sedan tidigare.
Peter Lindgren är tillbaka samt att 4 st lovande ungdomar ansluti till truppen, 3 från Nykvarn, 1 från Huddinge. Svårbedömt dock om de spelar och vad de isåfall kan tillföra.


Slutsats. Två ganska svaga lag. Känns som AIK saknar harmoni, vilja, och kunnande iår. Nytändningen efter tränarbytet ebbade ut snabbt, och spelarna ser trötta och oangagerade ut. Tyresö ser enligt mig lite hetare ut.

En helt öppen match som jag ser det. När vi då bjuds på dessa odds på Tyresö, ja då är det tjänstefel att inte spela. Min bedömning är 2.85 på raka Tyresö och vi får 3.70 på Bet365.
Provar även Tyresö +1.5 Unibet


Spel: Tyresö rak 2a. odds 3.70 // 0.5 Units

Tyresö+1.5. odds 1.90// 1 unit

:KO::KO:

smak 2013-01-14 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 224692)
[IMG]

AIK vs Tyresö spelstopp kl 19.00
Bolag Bet365/Unibet
Matchen sänds på tv4 Sport.


En helt öppen match som jag ser det. När vi då bjuds på dessa odds på Tyresö, ja då är det tjänstefel att inte spela. Min bedömning är 2.85 på raka Tyresö och vi får 3.70 på Bet365.
Provar även Tyresö +1.5 Unibet


Spel: Tyresö rak 2a. odds 3.70 // 0.5 Units

Tyresö+1.5. odds 1.90// 1 unit

:KO::KO:


Finns 3.75 hos Svspel, kan vara bra nu när UB sänkt det raka oddset.

Wagner 2013-01-14 17:00

3.25 nu hos Unibet men det spelar mindre roll då staten bjuder på 3.75! :)

Dom som många andra har dock fått spel på AIK (öppnade 1.60-3.25). Men gå emot "marknaden" en måndag är sällan fel vet jag från mina år i Betfairs gruva. :moneybag:

kriga 2013-01-14 17:04

Bet365 har 3.70 på raka 2an
Unibet 19 på +1.5

SS återigen högst med 3.75:p

kriga 2013-01-14 20:25

Slutresultat AIK-Tyresö 7-3

Summering: Tyresö ledde med 3-2 efter 2 perioder för att sedan däcka totalt i sista.

Summering: Båda spelen förlorade, minus 1.5 units:cry:

Kriga leter vidare i speldjungeln:KO:

KungKlave 2013-01-14 21:21

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 224802)
Slutersultat AIK-Tyresö 7-3

Summeringen: Tyresö ledde med 3-2 efter 2 perioder för att sedan däcka totalt i sista.

Summering: Båda spelen förlorade, minus 1.5 units:cry:

Kriga leter vidare i speldjungeln:KO:

Bara att ta nya tag =)

Wagner 2013-01-14 22:10

Inte för det spelar någon roll längre i aktuell match, men kanske någon hinner läsa innan hänglåset åker på.

Anser du en innebandymatch vara helt öppen behövs inga 2.85 för spel.

42-16-42 och då räcker 2.40 för ett marginellt värde. Behöver du 45 punkter till för att känna dig komfortabel har du osedvanligt goda marginaler. Alternativt en värdering som inte överensstämmer med övriga världen.

kriga 2013-01-14 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 224825)
Inte för det spelar någon roll längre i aktuell match, men kanske någon hinner läsa innan hänglåset åker på.

Anser du en innebandymatch vara helt öppen behövs inga 2.85 för spel.

42-16-42 och då räcker 2.40 för ett marginellt värde. Behöver du 45 punkter till för att känna dig komfortabel har du osedvanligt goda marginaler. Alternativt en värdering som inte överensstämmer med övriga världen.

Just det att ens egen värdering av oddset inte stämmer med resten av världens, det är väl det som är poängen med att hitta felsatta priser.
Antingen så vacklar man eller så tror man sin egen värdering är rätt.
Det väljer man lyckligtvis själv.

Wagner 2013-01-14 23:31

Frågan är ju bara hur troligt det är att en innebandymatch till 3.75 strax före start är felsatt 90 punkter. Eller snarare 135 punkter då du bedömde matchen helt öppen.

Men som du säger - man väljer själv vad man vill tro. :cheers:

kriga 2013-01-14 23:50

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 224836)
Frågan är ju bara hur troligt det är att en innebandymatch till 3.75 strax före start är felsatt 90 punkter. Eller snarare 135 punkter då du bedömde matchen helt öppen.

Men som du säger - man väljer själv vad man vill tro. :cheers:

Du har så rätt JF:p



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved