Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   Hammarby-Sävehof tv sändning 15.00, bra spel!! (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/14982-hammarby-saevehof-tv-saendning-15-00-bra-spel/)

Skubb14 2013-02-03 13:33

Hammarby-Sävehof tv sändning 15.00, bra spel!!
 
Hammarby +4,5 till 1,85 på unibet.

Detta anser jag är ett bra odds, då Bajen är bra hemma och Sävehof är inte lika starka iår då dom tappat bra spelare för varje år och även tappade Fredrik Larsson mitt i säsongen.

Att Hammarby skall torska med 5 bollar hemma mot IKS tror jag INTE, utan kliver in här med ett singelspel!

AndreasB1897 2013-02-03 13:49

Citat:

Ursprungligen postat av Skubb14 (Inlägg 228705)
Hammarby +4,5 till 1,85 på unibet.

Detta anser jag är ett bra odds, då Bajen är bra hemma och Sävehof är inte lika starka iår då dom tappat bra spelare för varje år och även tappade Fredrik Larsson mitt i säsongen.

Att Hammarby skall torska med 5 bollar hemma mot IKS tror jag INTE, utan kliver in här med ett singelspel!

Tappat bra spelare för varje år? Nog för att Larsson är bra men man har fått in Kent-Robin Tönnesen som var Elitseriens genom tiderna dyraste värvning? Dessutom några till nyförvärv i år så man har inte sämre lag i år, möjligtvis liknande standard som förra året. Enligt mig finns det absolut inget värde här, bajen har ofta svårt mot de lite bättre lagen och det finns risk till åka av här tyvärr.

Skubb14 2013-02-03 14:08

Citat:

Ursprungligen postat av AndreasB1897 (Inlägg 228709)
Tappat bra spelare för varje år? Nog för att Larsson är bra men man har fått in Kent-Robin Tönnesen som var Elitseriens genom tiderna dyraste värvning? Dessutom några till nyförvärv i år så man har inte sämre lag i år, möjligtvis liknande standard som förra året. Enligt mig finns det absolut inget värde här, bajen har ofta svårt mot de lite bättre lagen och det finns risk till åka av här tyvärr.


Jag tycker norrmannen har varit väldigt blek för Sävehof, så att han är dyraste värvningen bryr jag mig mindre om, då det skall visas på banan också. Och detta har inte gjort!
Sen tar det alltid någon säsong innan man blir "varm" i kläderna.


Vi har olika åsikter om denna matchen, så vi får väl se vem som har rätt när slutsignalen går:p

djungelhjul 2013-02-03 14:14

Fint start på Hammarby. Hojta till om ni handbollsvänner hittar något bra livespel :)

Sprite 2013-02-03 14:19

Citat:

Ursprungligen postat av djungelhjul (Inlägg 228721)
Fint start på Hammarby. Hojta till om ni handbollsvänner hittar något bra livespel :)

handbollsmatcher har en tendens att bli jämna mot slutet och +2 (1X2) på Sävehof till 1.80 som SvS ger nu tycker jag är riktigt bra. Hammarby kan bara bli sämre och Sävehof bara bättre.

Sprite 2013-02-03 14:28

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 228723)
handbollsmatcher har en tendens att bli jämna mot slutet och +2 (1X2) på Sävehof till 1.80 som SvS ger nu tycker jag är riktigt bra. Hammarby kan bara bli sämre och Sävehof bara bättre.

8 minuter senare har vi från 4-8 kommit till 8-8. Hoppas du hann rygga för nu sitter man på fint värde :)

djungelhjul 2013-02-03 14:29

Citat:

Ursprungligen postat av BlackCobra (Inlägg 228726)
8 minuter senare har vi från 4-8 kommit till 8-8. Hoppas du hann rygga för nu sitter man på fint värde :)

Jag är med :)

Sprite 2013-02-03 14:41

16-11 till Sävehof i paus :) Känns gött att sitta på +1,5 nu!

Overkill 2013-02-03 14:45

Citat:

Ursprungligen postat av Skubb14 (Inlägg 228716)
Vi har olika åsikter om denna matchen, så vi får väl se vem som har rätt när slutsignalen går:p

Bara för att någon hade rätt om matchen innebär inte det med automatik att det fanns värde i spelet/oddset. Det är två olika saker. :)

Sprite 2013-02-03 15:09

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 228729)
Bara för att någon hade rätt om matchen innebär inte det med automatik att det fanns värde i spelet/oddset. Det är två olika saker. :)

Instämmer. Att "inte tro" någonting är ju lika med att ge det mindre än 0-49,9% chans att inträffa.

Oddset 1.85 ger 46% sannolikhet att det inte inträffar, så om den verkliga chansen ligger mellan 46,1-49,9% att Sävehof vinner med 5 bollar eller mer har ju både Skubb14 och AndreasB1897 rätt i sina inlägg även om bara Andreas1897 har gjort det rätta ur ett spelteoretiskt perspektiv.



Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved