Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   Tävling! VM Månaden (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/14983-taevling-vm-manaden/)

zorro 2013-02-13 14:38

Citat:

Ursprungligen postat av KungKlave (Inlägg 231280)
Tessa Worley hade den klart snabbaste tiden av damerna i dagens team event.

Det var i hennes första åk som hon slog till med 20.05, i hennes andra och sista åk för kvällen hade hon 20.48 med en jättemiss i åket. Tessa Worley verkar vara i super form.

Detta kan vi jämföra med Tanja Poutiainen som hade näst snabbaste åktid i sitt enda åk 20.18.
Andra favoriter inför slalomen t.ex. Hoefl Riesch hade tider som 20.57 och 21.01
Frida Hansdotter, 20.41 20.65 och 20.71

Om vi då jämför oddsen att klara pallen i Slalomen så ligger Frida Hansdotter på 2.00, Hoefl Riesch på 2.60 och Tanja Poutiainen på 5.00

Om vi kollar längre ned i oddslistan hittar vi Tessa Worley till hela 51 ggr pengarna!!!!
Kan inte för mitt liv förstå detta.

Det franska laget har överraskat stort så här långt i VM med Poisson på en tredjeplats i Herrarnas störtlopp och Marion Rolland som tog guld i Damernas störtlopp. Kanske har de prickat rätt i uppladdningen, materialet eller något helt annat.


Worley verkar som sagt vara i sitt livs form och jag skulle inte bli förvånad om hon är på pallen i både Storslalom och Slalom. Jag drar till med en liten insats här i alla fall.

Ogiltigt spel-ID: 1436909


Håller med om att Worley såg ut att vara i form (även om hon haft en väldigt dåligt år i år so far), men man måste betänka att det är väldigt stor skillnad på paralellslalom och vanliga slalom och storslalom. Att hon ska vinna eller vara topp 3 i slalom ser jag som otroligt långsökt. Hon satsar numera mest på storslalom och i slalomen har hon inte varit topp 10 i världscupen på typ 2 år, men vill du ändå lira henne kan ja garantera att du kommer få betydligt högre än 51 ggr på betfair när marknaden sätts upp där

Merlot 2013-02-13 17:24

Palka har en bom efter 3 skjutningar, så hoppas på max en bom i sista stående nu..

Merlot 2013-02-13 17:33

Jinxa in 2 bom i sista stående :(

djungelhjul 2013-02-13 17:36

blääääää

KungKlave 2013-02-13 17:45

Citat:

Ursprungligen postat av zorro (Inlägg 231394)
Håller med om att Worley såg ut att vara i form (även om hon haft en väldigt dåligt år i år so far), men man måste betänka att det är väldigt stor skillnad på paralellslalom och vanliga slalom och storslalom. Att hon ska vinna eller vara topp 3 i slalom ser jag som otroligt långsökt. Hon satsar numera mest på storslalom och i slalomen har hon inte varit topp 10 i världscupen på typ 2 år, men vill du ändå lira henne kan ja garantera att du kommer få betydligt högre än 51 ggr på betfair när marknaden sätts upp där

Du har helt rätt. Hon är ganska lågt rankad i slalom dessutom vilket troligen kommer ge henne ett ganska högt startnummer, en stor nackdel. Men efter att ha sett henne i parallellen så väljer jag ändå att chansa. Blir bara en liten insats såklart.

djungelhjul 2013-02-14 14:15

Eftersom Svendsen inte startar i kväll voidas den från min parley (se nedan):

Ogiltigt spel-ID: 1433741



Eftersom spelet är låst kommer jag att voida parleyen och lägga in den utan Svendsen till nya oddset 2.00.

Tråkigt, en frisk Svendsen hade lätt varit bland de tio...

KungKlave 2013-02-14 15:10

Vad synd att han inte startar, han hade garanterat varit topp 10 han har ju stor chans att vinna varje lopp han ställer upp i. Då har du bara Ligety kvar i parlayen, sen sitter den.

Tessa Worley klarade pallen lätt!! Snabbast i första och andra åket. Och helt plötsligt sjönk hon från 51 till 16 i odds på pallen i slalom. Ganska saftigt! Hoppas verkligen hon kan vara topp 3 på lördag!

kusagwa 2013-02-14 16:02

Drar mig ur tävligen har inte haft tid att engagera mig dessvärre.

Med det sagt så fint hittat på slalomspelet KungKlave. Du har väl spelat bettet på riktigt med?

KungKlave 2013-02-14 16:06

Citat:

Ursprungligen postat av kusagwa (Inlägg 231739)
Drar mig ur tävligen har inte haft tid att engagera mig dessvärre.

Med det sagt så fint hittat på slalomspelet KungKlave. Du har väl spelat bettet på riktigt med?

Jajamen, har lagt nästan alla spel som jag lagt i tävlingen på riktigt också.

Har 150 kr till 51 ggr på Worley

KungKlave 2013-02-14 16:14

Worley sjunker hela tiden, nere på 13 nu.

Detta har väl gått ifrån tävlingen lite, till att mer bli en tråd där vi diskuterar vintersport och delar med oss av bra spel. Men några utav oss tävlar nog lite fortfarande.

djungelhjul 2013-02-14 16:38

Citat:

Ursprungligen postat av KungKlave (Inlägg 231746)
Jajamen, har lagt nästan alla spel som jag lagt i tävlingen på riktigt också.

Har 150 kr till 51 ggr på Worley

Hehe samma som jag...kan bli fina slantar för oss :)

djungelhjul 2013-02-14 16:40

Tävlingen tycker jag spelar mindre roll faktiskt. Det roliga är att vi delar med oss av vintersportsspel, något som har varit ganska ovanligt här på Sharps.

greedy 2013-02-14 16:43

Citat:

Ursprungligen postat av djungelhjul (Inlägg 231769)
Tävlingen tycker jag spelar mindre roll faktiskt. Det roliga är att vi delar med oss av vintersportsspel, något som har varit ganska ovanligt här på Sharps.

Samma här. Kommer dela med mig av spel som jag tycker känns bra alla dar i månaden framför att försöka vinna tävlingen faktiskt.

KungKlave 2013-02-14 17:56

Knåpade ihop en parlay någon minut innan start, så han inte lägga upp den men tycker att jag hittade bra värde! Och som tur var så satt den!

Ogiltigt spel-ID: 1439642


djungelhjul 2013-02-15 08:59

I söndagens slalom sätter den svenska ledaren första åket och då borde det passa André riktigt bra. Hircher är vass men Myhrer slår ofta till med ett riktigt bra åk per tävling. Bara att hålla tummarna att det är åk 1 denna gång.

Ogiltigt spel-ID: 1441091




Powered by vBulletin & vBadvanced CMPS
Design, Logos, etc Copyright © Sharps.se, 2010-2011. All Rights Reserved