Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   Charlotte Kalla! Förhöjd Bevakning! (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/15209-charlotte-kalla-foerhoejd-bevakning/)

Sprite 2013-02-22 17:07

Citat:

Ursprungligen postat av kriga (Inlägg 233405)
Helt rätt. Mkt bra sagt. Rakt i fejset på den svenska massan. Som tyvärr verkar leva i tron att dom svenska idrottsutövarna bajsar hallonsylt.

Nu väntar vi bara på att någon torskar!

Jag tror de svenska idrottarna är för rädda för att åka fast. Det är ju knappast så att Ludmilla Enqvist eller vad hon hette blev omtyckt för hennes framgångar när fusket kom fram. Har man en karriär som Charlotte Kalla så blir man ju hatad av svenska folket om man åker fast istället för att fortsätta vara älskad med de (något färre) framgångar man redan har uppnått odopad.

Vlad 2013-02-22 17:12

Citat:

Ursprungligen postat av Corner (Inlägg 233396)
Jag tycker att det är viktigt att avslöja alla fuskare oavsett om de var aktiva för 15 år sedan eller om de är aktiva nu. Handlar det om medaljörer i VM och OS så ser jag ett stort nyhetsvärde. Att komma med avslöjandet nu under VM skapar naturligtvis än mer uppmärksamhet.

De flesta känner nog som dig därav uppmärksamheten kring tex Lance Armstrong. Antar att de flesta redan visste att han fuskat bara att han aldrig officiellt erkänt det så jag var inte speciellt brydd av det nya "avslöjandet"

Det är Janne Josefssons grej att sparka in vidöppna dörrar och skapa lite hype kring dem så han gör vad han ska. Kanske får han också känna sig lite speciell och som någon som vet mer än "massan" när han gör det men han får åtminstonde betalt för det :)

kriga 2013-02-22 18:01

Citat:

Ursprungligen postat av Vlad (Inlägg 233407)
De flesta känner nog som dig därav uppmärksamheten kring tex Lance Armstrong. Antar att de flesta redan visste att han fuskat bara att han aldrig officiellt erkänt det så jag var inte speciellt brydd av det nya "avslöjandet"

Det är Janne Josefssons grej att sparka in vidöppna dörrar och skapa lite hype kring dem så han gör vad han ska. Kanske får han också känna sig lite speciell och som någon som vet mer än "massan" när han gör det men han får åtminstonde betalt för det :)

Sparka in vidöppna dörrar? Skönt att se journalister som Janne J och hans team som inte är några jävla medlöpare.

All jävla heder åt grävande journalistik.

Kanske öppna dörrar just idetta fall, det kan jag hålla med om. Men Janne har grävt fram mkt bra grejer.

Underbart hur han smiskat upp dom efterblivna tjänstemännen i äckliga Göteborg.

Du är Kung Janne och Kriga älskar dig:thumbup:

Kommer en Krigamugg till SVT redaktionen om du läser detta Janne.

Jag älskar dig!

kriga 2013-02-22 18:18

Provar kliva in på HTH 15 km Skiathlon.

Kalla vs Steira

Kalla 2.55/ Insats Bly/ Unibet

Nu visar Kalla musklerna och honugen börjar verka!

Drt är klart!

kusagwa 2013-02-22 18:22

När är det som Janne ska komma med avslöjandet? Har lyckats missa det helt på nått sätt:idiot:

Bourne 2013-02-22 18:30

Vet inte om ni såg dokumentären som gick på SVT härmodagen. Den finska dopinghärvan var i fokus men det framkom ju med ganska stor tydlighet att de flesta toppåkarna var dopade. SVT valde att klippa bort bitar som rörde svenska och norska åkare (läste jag någonstans) för att det var "för känsligt". Visst det kanske bara är spekulationer men om man har konstaterat att i princip alla toppåkare var dopade när det stormade så kring de finska åkarna vore det väl lite naivt att tro att de svenska toppåkarna inte skulle varit dopade då de tog en hel del medaljer i konkurrens med dopade åkare.

För logiskt sätt så skulle det ju innebära att de svenska åkarna skulle varit otroligt mycket bättre skidåkare än de andra om de var dopade och inte svenskarna, vilket jag finner ganska osannolikt.

Eller är jag helt ute och cyklar med detta resonemang?

Khan 2013-02-22 19:34

Citat:

Ursprungligen postat av Bourne (Inlägg 233435)

Nix, helt logiskt blir det som du skriver och jag tänker likadant.

Semicolon 2013-02-22 20:21

Citat:

Ursprungligen postat av Bourne (Inlägg 233435)
Vet inte om ni såg dokumentären som gick på SVT härmodagen. Den finska dopinghärvan var i fokus men det framkom ju med ganska stor tydlighet att de flesta toppåkarna var dopade. SVT valde att klippa bort bitar som rörde svenska och norska åkare (läste jag någonstans) för att det var "för känsligt". Visst det kanske bara är spekulationer men om man har konstaterat att i princip alla toppåkare var dopade när det stormade så kring de finska åkarna vore det väl lite naivt att tro att de svenska toppåkarna inte skulle varit dopade då de tog en hel del medaljer i konkurrens med dopade åkare.

För logiskt sätt så skulle det ju innebära att de svenska åkarna skulle varit otroligt mycket bättre skidåkare än de andra om de var dopade och inte svenskarna, vilket jag finner ganska osannolikt.

Samma resonemang gäller för övrigt också amerikanska friidrottare under de glada kalla kriget åren. Östeuropéerna var dopade och det ojjar man sig över och ruskar på huvudet åt. Att väst i många stycken ändå höll jämna steg under dessa år är det ingen som reflekterar över. Skenheligt sa Bill.

Wagner 2013-02-23 08:11

:popcorn: :popcorn: :popcorn: :popcorn: http://www.svt.se/ug/en-mork-tid-for-langdskidakningen

Citat:

Uppdrag gransknings Hasse Svens och Magnus Svenungsson kan nu för första gången presentera uppgifter som enligt ledande experter tyder på att ett stort antal skidåkare under 90-talet manipulerat sitt blod för att nå bättre resultat. Några av åkarna är tidigare världsstjärnor.
Utan svenskar inblandade så hade dom aldrig tagit upp ämnet. Det förstår väl alla?

werygod 2013-02-23 08:28

Citat:

Ursprungligen postat av Snapphanen (Inlägg 233379)
Om du tycker att Kalla åkte bra tekniskt igår så platsar du i samma skidskola som Stig-Helmer.

I fristil men det visste du säkert redan att jag menade. Att jämföras med Stig helmer är alltid en komplimang, trevlig helg på dig.:thumbup: