Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Övriga sporter & Evenemang (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/)
-   -   UFC 121: Lesnar vs. Velasquez - Oct 23rd (https://www.sharps.se/forums/ovriga-sporter-evenemang/4338-ufc-121-lesnar-vs-velasquez-oct-23rd/)

MrR 2010-10-23 16:29

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 70696)
Jag som inte kan något om MMA tror nog att vi har spelat på fel gubbe 1nce :p
Lär nog bli mos av Cain.

Har du några exempel där en liten spinkig typ vunnit över en stor och stark björn?

Cain har riktigt bra teknik som Brock saknar. Brock lever på att gå på takedown och sedan gnp. Cain har en enorm KO-power. Hålls det stående vinner Cain och blir det att ligga på mattan så går tyvärr Brock om segrare.

RobinD 2010-10-23 16:53

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 70897)
Problemet med Ortiz är att hans primetime är över. Han har inte sett bra ut i sina senaste fighter, och hans standardtaktik, ground and pound kan bli svårt mot en sån jävla oxe till brottare som Hamill.

Det enda som jag tycker talar för Ortiz är möjligtvis ifall Hamill skulle bli psykologiskt påverkad av att ha haft Ortiz som coach och därmed går ner sig mentalt.

2,7 är väl dock relativt spelbart, men jag skulle inte slänga in någon större summa på honom.

ptjaa, jag slängde in 1.5u. Får väl se hur det går då:)

1nce 2010-10-23 19:15

Cain uppe i 2.41@Pinnacle nu. En rolig grej jag såg nu är att Pinnacle har börjat erbjuda parlays på UFC, dock är det lite fegt av dem att göra det samma dag som galan är när oddsen hunnit sätta sig. Tacka vet jag 5dimes!

lodmajster 2010-10-23 20:26

Ganska väntat att lesnar sjunker när public slänger in sina pengar

hejz 2010-10-23 22:16

Gonzaga uppe i 1.69 och då spelar jag! Tänkte skippa Sanchez men nu får jag ju 2.18 och det är för högt för att inte spela på:)

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 70696)
Jag som inte kan något om MMA tror nog att vi har spelat på fel gubbe 1nce :p
Lär nog bli mos av Cain.

Har du några exempel där en liten spinkig typ vunnit över en stor och stark björn?

Hänt många gånger:) Jag tror verkligen på Cain inatt, han har allt för att slå Lesnar. Vi får hoppas på många ronder, då vinner Cain. Här ett ett roligt exempel, Fedor är inte spinkig direkt, men det är inte heller Cain:)

[ame]http://www.youtube.com/watch?v=P3QzX1ZadJM[/ame]

lodmajster 2010-10-23 23:34

Förstår inte varför endel tycker att det är självklart att cain gynnas av en lång match? Ingen av dom båda har gått en längre match därför kan man omöjligt veta vem det gynnar.
Allting handlar om hur matchbilden kommer se ut och vem som är bäst på att hushålla med krafterna.
Jag tror vi kommer få se en match där lesnar kommer ligga på top och gnpa mycket, ser inte hur cain skulle lyckas bryta ett sånt här mönster.

LosKrikon 2010-10-24 00:50

Citat:

Ursprungligen postat av lodmajster (Inlägg 71029)
Förstår inte varför endel tycker att det är självklart att cain gynnas av en lång match?

Cardio.

1nce 2010-10-24 00:55

Fan vad taggad man är!!!!!!!!

KP 2010-10-24 01:02

Same same, nu jävlar ska vi jobba in dessa :)

lodmajster 2010-10-24 04:13

Verkar inte bli mycket till sändning från c+ iaf :(

Edit: kom igång lagom till man blivit förbannad

1nce 2010-10-24 06:10

Verkar vara en del konstiga domslut inatt, inget som gynnat mig hittills :rant:

Nu hänger det på Cain!!

1nce 2010-10-24 06:33

Kass natt....

-9,14 units i mitt spreadsheet

Cain vann iaf!!! :drunk:

Han fick Lesnar att framstå som en amatör :lol:

KP 2010-10-24 06:34

Inte blev man rikare på UFC.
Cain vann :)

Men 1nce du borde kalkylerat det bättre som jag skrev i chatten. hejz sa att brock aldrig skulle klara av mer än 2 ronder. Efter att ha sett så håller jag med. Efter 2minuter var han dötrött redan.

1nce 2010-10-24 06:44

Citat:

Ursprungligen postat av KP (Inlägg 71095)
Inte blev man rikare på UFC.
Cain vann :)

Men 1nce du borde kalkylerat det bättre som jag skrev i chatten. hejz sa att brock aldrig skulle klara av mer än 2 ronder. Efter att ha sett så håller jag med. Efter 2minuter var han dötrött redan.

Lesnar har aldrig sett sådär trött ut tidigare, han har gått en trerondare mot Heath Herring och var inte ens så trött efter tre hela ronder. Nånting stämde inte och sen gick han ut lite väl hårt och blev maximalt straffad på köpet. Glad att Cain är champ iaf!

Vad ska man säga... Efter förluster kommer vinster :KO:

KP 2010-10-24 06:59

Citat:

Ursprungligen postat av 1nce (Inlägg 71096)
Lesnar har aldrig sett sådär trött ut tidigare, han har gått en trerondare mot Heath Herring och var inte ens så trött efter tre hela ronder. Nånting stämde inte och sen gick han ut lite väl hårt och blev maximalt straffad på köpet. Glad att Cain är champ iaf!

Vad ska man säga... Efter förluster kommer vinster :KO:

Fast han får väl inte bältet/titeln nu?